hoofdstuk 31

54 2 4
                                    

De dagen werden warmer en langer, en met elke avond die Juul en Matthy samen doorbrachten, leek hun band dieper te worden. Ze hadden een ritme gevonden in hun relatie, waarin veiligheid en begrip centraal stonden. Toch voelde Juul dat er iets was dat ze nog niet hadden ervaren, iets dat ze met Matthy wilde delen.

Die avond zaten ze weer samen op Matthy's bed, zoals ze zo vaak deden. Juul had haar hoofd op zijn schouder gelegd, terwijl zijn arm beschermend om haar heen lag. Het was een comfortabele en vertrouwde positie, maar Juul voelde een lichte spanning in haar lichaam. Ze wist dat ze deze spanning niet kon negeren, en naarmate de minuten verstreken, begon ze te beseffen wat ze wilde.

Ze draaide zich langzaam naar hem toe, haar blik zoekend naar zijn ogen. Matthy keek haar vragend aan, niet zeker wetend wat er door haar hoofd ging, maar klaar om haar elke steun te bieden die ze nodig had. Juul glimlachte nerveus en legde haar hand op zijn borst, haar hart bonzend in haar keel.

"Matthy... Ik denk dat ik er klaar voor ben," fluisterde ze, haar stem zacht maar resoluut.

Matthy knipperde even, niet helemaal begrijpend wat ze bedoelde. "Waarvoor, Juul?" vroeg hij voorzichtig.

Ze beet zachtjes op haar lip, twijfelend of ze de woorden moest uitspreken of het gewoon moest doen. Uiteindelijk besloot ze voor het laatste. Met een lichte huivering sloot ze haar ogen en leunde naar voren, haar lippen zoekend naar de zijne. Matthy's adem stokte toen hij besefte wat er ging gebeuren, maar hij bewoog niet. Hij wachtte geduldig, zijn hart kloppend in zijn borstkas, terwijl Juul haar lippen tegen de zijne drukte.

Deze kus was anders. Langzamer, intenser, en dit keer opende Juul voorzichtig haar mond. Ze wist niet precies wat ze moest doen, maar haar instinct nam het over. Haar tong raakte voorzichtig de zijne aan, en ze voelde een vreemde, maar aangename tinteling door haar lichaam trekken. Matthy reageerde even onzeker, maar volgde haar voorbeeld, zijn eigen nieuwsgierigheid en verlangen op hetzelfde moment ontwakend.

Hun tongen ontmoetten elkaar aarzelend, en een golf van onbekende gevoelens overspoelde hen beiden. Juul voelde een warme gloed opwellen in haar onderbuik en een lichte prikkeling tussen haar benen. Het was een sensatie die ze nooit eerder had ervaren, iets dat zowel spannend als een beetje eng was. Maar het voelde goed, en in Matthy's armen voelde ze zich veilig genoeg om zich eraan over te geven.

Matthy was even overweldigd door de nieuwe sensatie, maar hij probeerde kalm te blijven, zijn handen zachtjes op Juul's rug rustend terwijl hij haar terugkuste. Het was een onhandige, maar oprechte uitwisseling van hun liefde, hun eerste echte tongzoen. Ze wisten niet precies wat ze deden, maar het maakte niet uit. Het was hun moment, hun eerste stap in een nieuwe fase van hun relatie.

Na wat een eeuwigheid leek, trokken ze langzaam hun lippen van elkaar weg, hun ademhaling onregelmatig en hun ogen vol emoties die ze nog aan het leren waren te begrijpen. Juul glimlachte, haar wangen blozend van zowel de opwinding als de nieuwigheid van wat ze zojuist hadden gedeeld.

"Dat... dat was mijn eerste tongzoen," zei Matthy zachtjes, zijn stem licht beverig.

"Die van mij ook," antwoordde Juul, haar ogen nog steeds glinsterend van de ervaring. "En het was perfect, omdat het met jou was."

Matthy glimlachte breed, zijn hart vervuld van liefde voor het meisje dat hij al zo lang kende, maar die hem steeds weer wist te verrassen. Ze zaten nog even zo, genietend van de nieuwe nabijheid die ze hadden ontdekt. Ze hadden geen haast, geen druk om verder te gaan dan waar ze zich beiden comfortabel bij voelden. Het enige dat ertoe deed, was dat ze dit moment samen hadden beleefd, en dat het een herinnering was die ze voor altijd zouden koesteren.

Family line | BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu