Mawar leka membelek cincin yang tersarung di jari manisnya. Bibir mengukir senyum. Tak sangka dia kini adalah tunangan kepada lelaki yang dia sukai selama ini dalam diam. Namun apabila teringatkan kembali kata-kata lelaki itu yang menolak dirinya, senyumannya memudar perlahan.
"Apalah nasib kau, Yasmeen? Kau dapat dia, tapi tak dapat hati dia. Kau bukan pemenangnya," keluh Mawar.
"Dah tu? Di sinilah istilah kata 'perjuangan' itu akan digunakan, bestie!"
Seakan-akan terngiang suara Darlina di tepi telinga.
"Berjuang?" Mawar menggumam.
"Kuat ke aku? Mampu ke aku bertahan?" Dia menyoal diri sendiri.
"Eh! Belum cuba, belum tahu!"
Suara Darlina terngiang lagi.
"Okey, belum cuba belum tahu. Tapi Si Darlina ni menyorok dalam bilik aku ke? Jelas betul suara dia ni aku dengar."
Pantas Mawar meliarkan anak mata ke segenap ruang dalam kamar tidurnya itu. Kemudian, dia mencari bayang Darlina di bawah katilnya. Manalah tahu kut-kut betul minah tu sembunyi bawah katil, kan? Atau Darlina menyorok dalam almari baju? Kaki dibawa pula ke arah almari baju dan dia mencari jika Darlina ada di dalam situ. Tiada!
Dia kembali duduk di birai katil. Fikirannya menerawang jauh memikirkan tentang bakal suaminya itu.
Berjuang?
Berusaha?
Belum cuba, belum tahu?
Baik, dia akan berusaha untuk mendapatkan cinta lelaki itu! Tapi, bagaimana caranya nak mengorat bakal suaminya itu? Dia garu perlahan kepala yang tak gatal. Telefon pintar di atas tilam dicapai.
[Whatsapp]
Mawar Yasmeen : Assalamualaikum, Aunty Mai. Maaf, Mawar ganggu aunty malam-malam ni. Mawar ada benda nak tanya aunty.[Whatsapp]
Aunty Maira : Waalaikumsalam. Ya, Mawar. Nak tanya apa? Tak payahlah panggil aunty. Panggil mama je. Tak lama lagi kan nak jadi menantu mama.[Whatsapp]
Mawar Yasmeen : Hehe. Mama, Mawar nak tanya. Najmi suka makan apa?[Whatsapp]
Aunty Maira : Dia suka makan asam pedas. Anak-anak mama, favourite dia orang memang asam pedas. Daripada abang sampai ke adik, muka dah macam asam pedas masing-masing. Mawar nak masakkan untuk dia ke?[Whatsapp]
Mawar Yasmeen : Hm, haah. Nak belajar masak makanan favourite bakal suami🙈[Whatsapp]
Aunty Maira : Masya-Allah, bagusnya bakal menantu mama ni. Najmi suka asam pedas ikan merah. Dia suka kuah pekat-pekat, letak lada hitam tumbuk. Lagi satu, dia suka puding jagung jugak tau.[Whatsapp]
Mawar Yasmeen : Okey, mama. Esok dia kerja ke?[Whatsapp]
Aunty Maira : Yang tu, Mawar tanya dia sendirilah. Papa dah panggil mama. Mawar tanya dia, ya. Assalamualaikum.[Whatsapp]
Mawar Yasmeen : Waalaikumsalam, mama.Nafas dihela panjang. Kontak nama si tunang ditekan dengan jari. Dia teragak-agak sama ada hendak menghantar mesej atau tidak. Dia merebahkan badan di atas katil.
"Serabutlah!"
Dia berguling-guling ganas di atas katil sehingga berselerak cadar yang membungkus tilam. Bantal dan comforter juga sudah berterabur.
**********
"Sayangku, mari ler ke mari! Anak call ni!"
Encik Razif menggamit Puan Humaira. Aaryan dan Najmi sudah duduk di hadapan telefon pintar Encik Razif.
YOU ARE READING
𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐍𝐚𝐣𝐦𝐢 (𝐎𝐆)
Romance𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐍𝐀𝐉𝐌𝐈 𝐱 𝐌𝐀𝐖𝐀𝐑 𝐘𝐀𝐒𝐌𝐄𝐄𝐍 ~𝑻𝒊𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒓𝒂𝒉 𝒌𝒆𝒎𝒃𝒂𝒍𝒊 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒓𝒊𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒊𝒏𝒊~