"Sayang nak try gosok uniform abang?" Najmi menyoal tiba-tiba. Si isteri yang sedang tekun membaca novel di atas katil dirapati.
"Tak."
Mawar angkat punggung, berkira-kira hendak berlalu pergi.
"Sini."
Terbejat langkah Mawar apabila tangannya dipaut lembut oleh lelaki itu. Tak faham bahasa ke apa? Orang cakap taknak, lagi dipanggil-panggil.
"Apa yang tak faham bahasa? Orang cakap taknak, kan? Buang masa je. Lagipun dulu kan awak sendiri yang cakap saya tak perlu sibuk nak uruskan hal baju kerja awak ni. Dah lupa?" Mawar menarik kasar tangannya daripada pegangan si suami.
Najmi hela nafas perlahan. Dia perlu banyak bersabar dalam melaksanakan misi memujuk sang isteri. Senyuman diukir buat wanita itu yang sedang mencerlung tajam ke arahnya.
"Sini, sayang... pleaseeeee..." pujuk Najmi.
Mawar lepaskan keluhan berat. Mengada-ngada! Dia akur dengan permintaan lelaki itu. Novel yang dipegang, dia campak kasar ke atas katil.
Najmi menarik tubuh si isteri mendekat lalu kaki melangkah ke arah iron board dan seterika yang sudah setia menunggu. Kemudian, batang tubuh isterinya itu dibawa ke hadapannya. Tangannya diletakkan di atas tangan Mawar, lalu perlahan-lahan dia menggerakkan seterika di atas baju. Terkaku Mawar dibuatnya.
"Suhu seterika ni tinggi sikit takpe sebab nak bagi tajam hujung ni," kata Najmi.
Mawar diam. Hanya tangannya saja yang bergerak. Itu pun sebab ada tangan si suami yang menggerakkan. Jika tidak, mungkin dah hangus berlubang baju suaminya itu.
"Garisan ni kena tajam macam pisau supaya senang nak belah hati sayang," seloroh Najmi seraya menggosok.
Mawar julingkan mata ke atas. Nak cia cia pulak kat sini? Dia mengutuk lelaki itu.
Suara Najmi kedengaran betul-betul di tepi telinga Mawar, membuatkan bulu romanya meremang seketika. Terasa getaran halus menjalar dalam diri. Liur diteguk perlahan.
Tidak lama, Najmi pautkan pula dagu di atas bahunya. Terkaku lagi dia di situ. Genggaman tangannya pada seterika, dia kuatkan lagi. Mata dipejam rapat menahan rasa yang bergelora dalam dada.
"Tepilah!" Mawar meronta kasar.
"Aduh!" Najmi tergigit bibirnya sendiri akibat rontaan kasar wanita itu.
"Sayang ni macam biawaklah. Janganlah ganas sangat, sayang..." pujuk Najmi.
Tangannya masih melekat elok pada tangan Mawar. Tidak dilepaskan walaupun wanita itu meronta-ronta.
"Saya cakap tepi, tepi! Kalau tak, seterika ni melekat kat badan awak!" Mawar memberi amaran. Seterika diangkat sedikit.
"Taknak..."
"Tepi!" Jerit Mawar.
Dia sudah mulai geram apabila Najmi tidak mengendahkan amarannya. Seterika diangkat tinggi lalu ditekap selama beberapa saat pada tangan kiri Najmi yang elok melingkari pinggangnya.
"Argghhh!" Terjerit kuat Najmi.
Terlepas rangkulan tangannya pada pinggang Mawar. Dia terundur beberapa tapak. Tidak disangka isterinya itu benar-benar melakukan itu.
Mawar pula tergamam. Dia sendiri tidak menyangka dia akan bertindak sejauh itu sehingga mencederakan sang suami. Tangannya menggeletar apabila melihat tangan lelaki itu yang sudah kelihatan agak merah. Dia sudah membuat tangan yang berjuang mencari nafkah untuknya selama ini sakit begitu. Terlepas seterika daripada tangannya.
YOU ARE READING
𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐍𝐚𝐣𝐦𝐢 (𝐎𝐆)
Romance𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐍𝐀𝐉𝐌𝐈 𝐱 𝐌𝐀𝐖𝐀𝐑 𝐘𝐀𝐒𝐌𝐄𝐄𝐍 ~𝑻𝒊𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒓𝒂𝒉 𝒌𝒆𝒎𝒃𝒂𝒍𝒊 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒓𝒊𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒊𝒏𝒊~