Ukryta komnata

3 0 0
                                    


Wejście do tajemniczej komnaty w Instytucie Magii Dolina Snu to jedna z najstarszych i najlepiej strzeżonych tajemnic tej szkoły. Znajduje się w głównej sali, tuż za podium dla dyrektora , gdzie na ścianie wisi imponująca rzeźba przedstawiająca dwóch założycieli instytutu. Rzeźba ta jest wykonana z ciemnego kamienia, a twarze założycieli są wyryte z niesamowitą dbałością o szczegóły, ukazując ich w zamyśleniu, jakby ciągle strzegli jakiejś sekretnej prawdy.

Jednak wejście do komnaty jest możliwe tylko w jednym, wyjątkowym momencie – gdy na niebie świeci krwawy księżyc. Jego intensywne, czerwonawe światło musi wpaść do głównej sali przez wielkie, gotyckie okna, i idealnie trafić w szmaragd osadzony w różdżce jednej z postaci na rzeźbie. Szmaragd w różdżce działa jak pryzmat, odbijając światło w taki sposób, że pada ono na posadzkę w centrum sali, dokładnie na herb Instytutu. Tylko w tym momencie aktywuje się ukryty mechanizm, a podłoga zaczyna się delikatnie przesuwać, odsłaniając schody prowadzące w dół, do ukrytej komnaty.

Jest jednak pewien haczyk. Aby schody się ujawniły, osoba próbująca wejść musi wypowiedzieć właściwe hasło – a tego hasła nie zna nikt. Przez wieki uczniowie i nauczyciele próbowali różnych słów, zaklęć i fraz, ale bezskutecznie. Tylko dwaj założyciele, którzy stworzyli ten mechanizm, wiedzieli, co kryje się za drzwiami do komnaty i jak otworzyć to sekretne przejście.

Wokół komnaty narosło wiele legend. Niektórzy twierdzą, że to miejsce skrywa najpotężniejsze zaklęcia i artefakty, które mogą zmienić bieg historii magii. Inni wierzą, że komnata to rodzaj sanktuarium, w którym można komunikować się z duchami założycieli lub nawet z innymi wymiarami. Nikt jednak nie zna prawdy, a samo miejsce stało się jedną z największych tajemnic Doliny Snu, wywołując fascynację i niepokój wśród kolejnych pokoleń czarodziejów.

Instytut Magii " Dolina Snu"Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz