Cel
Dni Integracji mają na celu zacieśnienie więzi między uczniami z różnych domów, promowanie współpracy, wzajemnego szacunku oraz rozwijanie umiejętności społecznych.
Harmonogram Dni Integracji
Dni Integracji odbywają się raz na kwartał, a każdy z tych dni jest poświęcony innym aktywnościom, które mają pomóc uczniom lepiej się poznać i współpracować.
Przykładowy Program Dni Integracji
Dzień Współpracy (Wiosna)
Poranek: Gry i zabawy zespołowe na świeżym powietrzu, takie jak przeciąganie liny, wyścigi w workach, gry planszowe w wersji XXL.
Popołudnie: Warsztaty artystyczne – uczniowie tworzą wspólne dzieła sztuki, np. murale, rzeźby z gliny, które będą ozdabiać szkołę.
Wieczór: Wspólne ognisko z opowieściami, pieczeniem kiełbasek i śpiew.
Dzień Odkrywców (Lato)
Poranek: Wycieczka do pobliskiego lasku (ten który jest na terenie szkoły) lub jeziora z zadaniami do wykonania w grupach mieszanych, np. poszukiwanie skarbów, zadania orientacyjne.
Popołudnie: Turniej Quidditcha mieszanych drużyn, gdzie uczniowie z różnych domów współpracują na boisku.
Wieczór: Noc pod gwiazdami z obserwacjami astronomicznymi i konkursami wiedzy o niebie.
Dzień Tradycji (Jesień)
Poranek: Warsztaty związane z kulturą i historią – uczniowie uczą się tradycyjnych tańców, pieśni, opowieści.
Popołudnie: Festiwal kulinarny – uczniowie przygotowują i smakują potrawy z różnych regionów, ucząc się przy tym pracy w zespole i organizacji.
Wieczór: Bal w stylu dawnych czasów – uczniowie przebierają się w historyczne stroje i biorą udział w zabawach tanecznych.
Dzień Współczucia (Zima)
Poranek: Warsztaty psychologiczne i empatii – zajęcia i gry rozwijające umiejętności współpracy, zrozumienia i wsparcia dla innych.
Popołudnie: Projekty charytatywne – wspólne działania na rzecz lokalnej społeczności, takie jak zbiórki, wolontariat.
Wieczór: Wieczór filmowy z dyskusją – wspólne oglądanie filmów o tematyce społecznej, z następującymi po nich debatami.
CZYTASZ
Instytut Magii " Dolina Snu"
FantasyPolski Hogwart? Jak mógł by wyglądać ? Szkoła w Bieszczadach? Cztery domy : (Polskie) kolibry, Żubr, Jelenie i Biesy (Niedźwiedzie)