Zaklęta Aleja to ukryta, wąska uliczka w samym sercu Wrocławia, położona nieopodal Rynku, jednak dostępna wyłącznie dla czarodziejów. Wejście do niej znajduje się w jednej z bocznych, niewyróżniających się bram, które dla nieczarów wyglądają jak zwykłe, zamknięte na klucz drzwi prowadzące do zapomnianego dziedzińca. Tylko czarodzieje potrafią dostrzec magiczne runy na drewnianych wrotach, które ujawniają prawdziwą naturę tego miejsca. Zaklęta Aleja to miejsce pełne tajemnic i magii. Kamienne ściany budynków są porośnięte pnącymi roślinami, które kwitną przez cały rok, tworząc kolorowe baldachimy nad głowami przechodniów. Ulica jest brukowana starannie ułożonymi, wygładzonymi kamieniami, które lśnią delikatnym światłem, przypominającym blask księżyca. Wzdłuż alei ustawione są stragany i sklepy oferujące magiczne artefakty, eliksiry, oraz księgi zaklęć, a także rzemieślnicze pracownie czarodziejów z Wrocławia.
Kominek teleportujący znajduje się w zakamarkach jednej z najstarszych budowli w alei, nazywanej "Wieżą Czarodziejów". To niewielka, ale niezwykle wysoka wieżyczka, zbudowana z cegieł pokrytych mchem i magicznymi inskrypcjami. Wieża, wznosząca się nad innymi budynkami, była kiedyś miejscem spotkań czarodziejów z Wrocławia i okolic. Obecnie pełni funkcję sekretnego punktu transportu do Wioski Wóda.
Wnętrze wieży prowadzi do okrągłej komnaty, w której centralnym punktem jest wysoki, gotycki kominek. Jest on wykonany z ciemnego granitu, ozdobiony srebrnymi i złotymi runami, które lekko połyskują, kiedy ktoś zbliża się do niego. Wewnątrz kominka płonie wieczny ogień, który zmienia kolor zależnie od tego, kto stoi przed nim – od chłodnej zieleni dla nowych uczniów po intensywną purpurę dla bardziej doświadczonych czarodziejów. Gdy ktoś przechodzi przez ogień, kominek zdaje się rozszerzać, pozwalając na teleportację do Wioski Wóda.
Wokół kominka znajdują się drewniane ławy i stoliczki, na których spoczywają stare księgi i zwoje. Na ścianach wiszą obrazy przedstawiające dawne bitwy magiczne i portrety znanych czarodziejów Wrocławia. Wnętrze jest przytulnie oświetlone przez unoszące się w powietrzu magiczne lampy, które przypominają unoszące się świetliki.
Zaklęta Aleja to miejsce tętniące życiem, pełne czarodziejów i magicznych stworzeń, ale dostęp do Wieży Czarodziejów i kominka teleportującego jest ściśle regulowany. Uczniowie muszą posiadać list. W dniu wyjazdu do szkoły miejsce to jest dodatkowo strzeżone przez czarodziejów.
CZYTASZ
Instytut Magii " Dolina Snu"
FantasyPolski Hogwart? Jak mógł by wyglądać ? Szkoła w Bieszczadach? Cztery domy : (Polskie) kolibry, Żubr, Jelenie i Biesy (Niedźwiedzie)