Stajnia na jednorożce znajduje się na skraju szkoły, niedaleko pól wrożkowych , z widokiem na malownicze Bieszczady. Bliskość natury sprawia, że jednorożce czują się tam jak w domu.Stajnia jest dużą, elegancką budowlą wykonaną z drewna i kamienia, harmonijnie wkomponowaną w otoczenie. Dach pokryty jest magicznie wzmacnianą strzechą, która zmienia kolor w zależności od pory roku, aby zapewnić jednorożcom odpowiednią temperaturę. Front stajni zdobią pięknie rzeźbione drzwi, a wokół budynku rosną rzadkie, magiczne rośliny, które są ulubionym przysmakiem jednorożców.Stajnia jest przestronna, z dużymi boksami wyłożonymi miękkim, magicznie odnawialnym sianem. W centralnej części stajni znajduje się duża, kryształowa fontanna, z której jednorożce mogą pić czystą, źródlaną wodę. Ściany są ozdobione freskami przedstawiającymi legendy. Stajnia jest wyposażona w różnorodne magiczne przedmioty służące do pielęgnacji i opieki nad jednorożcami, takie jak szczotki.Jest też specjalne pomieszczenie na zapasy, gdzie przechowywane są zboże i przysmaki.
Opiekę nad jednorożcami sprawują profesor Julian K. a także starsi uczniowie, którzy wybrali specjalizację w opiece nad magicznymi stworzeniami. Jednorożce są również częścią zajęć z opieki nad magicznymi zwierzętami, w wcześniejszych klasach.
Uczniowie mogą odwiedzać stajnię w wyznaczonych godzinach, a także brać udział w lekcjach i zajęciach praktycznych z opieki nad jednorożcami. Do stajni prowadzi ścieżka przez ogrody, która jest ozdobiona lampami wróżkowymi, tworzącymi magiczną, świetlistą aleję.
CZYTASZ
Instytut Magii " Dolina Snu"
FantasyPolski Hogwart? Jak mógł by wyglądać ? Szkoła w Bieszczadach? Cztery domy : (Polskie) kolibry, Żubr, Jelenie i Biesy (Niedźwiedzie)