عاصفة الهوى (١٦)
بقلم / الشيماء محمد احمد
#شيموووالنشر هيكون السبت والاثنين والاربعاء اعذروني في الجمعه صعب اولاً وضغط في مراجعه وتعديل الحلقات وضغط العيال والتقييمات الغريبة العجيبة اكيد كلكم امهات وعارفين ازاي العيال مضغوطة وضاغطينا معاهم فالجمعة خلوني اتنفس فيها ودي اخر مره انشر وانا لسه بكتب علشان يكون النشر يومي زي ما متعودين .
كريم صحي من نومه على صوت مؤمن بيصحيه ، فتح عينيه باستغراب : في ايه يا ابني وبتصحيني كده ليه ؟ اطلع برا
مؤمن هزه بغيظ : قوم يا كريم في مصيبة وسيادتك نايم ؟!
كريم اتعدل بسرعة وسأله بقلق : في ايه حد من الولاد حصله حاجة ؟
مؤمن بنفي: لا لا كله بخير مش حد اطمن
كريم اتنهد براحة : وقعت قلبي يا شيخ امال مصــيبة ايه ؟
مؤمن بتردد : مصــيبة هتقع أو وقعت فوق راسك انت
كريم بصله بحيرة ومؤمن حط الموبايل قدام وشه على صورته هو وناريمان ، كريم أخد الموبايل منه ولسه هيقول انها صورة عادية بس لاحظ المكتوب تحتها فاتصدم
مؤمن كمل : في مقالات كتيرة وصور أكتر وإشاعات أكتر وأكتر يا كريم
رفع راسه بصله بغضب مكتوم من اللي مكتوب: ما انت اهو بتقول إشاعات يا مؤمن ، مين هيصدقها يعني ؟
مؤمن بتردد : أمل مش هتصدق يعني ولا هتتضايق من الصور والمقالات دي ؟
كريم بصله وبص للصور اللي قدامه وبيفتكر خناقتهم أول ما عرفت انه قابل ناريمان وعرفت الحوار كله ، هل أمل هتضايقها الإشاعات دي ؟ واللي زاد وغطى رفضه انها تيجي معاه بس هو ما رفضش هو مافكرش أصلا تيجي معاه ، وهو رفض انه يعتذر ، أمل مش هتتضايق لا .
حاول ينطق ويطمن نفسه ويقول لمؤمن ان أمل مش هتتضايق بس لسانه ما طاوعهوش يتكلم .
مؤمن ربت على كتفه بتفهم: كلم أمل أو امسح كل الليله دي قبل ما حد يشوفها
كريم بصله بتوتر : ولو كانت شافتها ؟
مؤمن أخد نفس طويل ومش عارف يقوله ايه فحرك راسه بعدم معرفة وماردش .
كريم بص حواليه : اللاب بتاعي فين ؟
مؤمن بص حواليه لحد ما شافه وجابه حطه قدام كريم اللي لسه قاعد على السرير متلخبط وقلقان ، أخد اللاب وفتحه وفضل باصصله بدون ما يعمل حاجة.
مؤمن مراقبه ولما لاحظ حالته اقترح : طيب قوم الأول فوق كده ، وبعدها نفكر مع بعض هنعمل ايه .
كريم بصله وقفل اللاب بحزم : مش هعمل حاجة يا مؤمن .
بصله بعدم فهم : يعني ايه مش هتعمل ؟ مش هتمسح الصور ؟
قام من مكانه ورد بجمود: مش همسح ، لو مسحت يبقى أنا خايف من الإشاعات دي أو الكلام ده لمس وتر من الحقيقة وأنا خايف منه ، كل الصور عادية من الافتتاح وكل الكلام ده هبل في هبل ومش هديله أكبر من حجمه .
مؤمن بصله وبيوزن الكلام وجزء منه عارف ان كلامه صح بس جزء تاني عارف غيرة الستات وجنانهم فقال: طيب أمل هتعرف تتعامل معاها ؟
كريم اتنهد قبل ما يبصله بعجز : مش عارف يا مؤمن مش عارف بس أتمنى .
مؤمن مسك دراعه قبل ما يخرج : كريم انت عارف ان الإشاعات دي ما طلعتش كده لوحدها لازم يكون في حد وراها وحد قاصد يشوشر على حياتك.
كريم بصله وعقله بيحاول يخمن مين اللي عايز يضره للدرجة دي وليه ؟
سأله : تفتكر مين ؟ مين بيحط كاميرات في مكاتبنا ؟ ومين عايز يغــرق شركتنا ، ودلوقتي مين اللي عايز يدمــر حياتي الشخصية وليه ؟
مؤمن ماكانش عنده إجابة ولا كريم نفسه عنده إجابة .
أنت تقرأ
عاصفة الهوى
Romansaعاصفة الهوى هي الجزء الثالث من جانا الهوى وتعتبر الجزء الثالث من العاصفة الدراما مع الرومانسية ، الحب مع القسوة ، الشوق واللهفه وقصص حب سنعيش مع أبطالها الرواية حصريه و ممنوع نشرها او نقلها في اي جروب بقلمي : الشيماء محمد أحمد #شيموووو