44

27 3 0
                                    

Author pov..

Rumah mama papa..

Terlihat annas yang sedang sebuk melakukan kerja di laman belakang rumahnya. Dengan dibantu oleh mama dan papanya.

Mama: tu atas tu jangan lupa letak perhiasannya.

Annas: ok ma

Papa: mesti si Danish suka bila tengok ni.

Mama: mama dah tempah beberapa kuih kat kawan mama. Macam yang kamu minta.

Annas: thanks mama. So lepas ni tinggal nak ambil kek je.

Papa: kek design macam mana?

Annas: Doraemon lah. Takkan tiba-tiba lain pula. Kek yang annas ambil inspirasi dari ig. Mesti si Danish suka nanti. Mama dah bagitau pada zemi kan malam ni.

Mama: dah..Hariz lagilah tak sabar-sabar.

Annas: haha nampak kat muka dia minat sangat kat budak.

Mama: mama harap mama dapat cucu dari dia dan hazemi.

Annas: so annas nak siapkan ni lepastu annas akan ke rumah Firas sebab kejap lagi nak ambil Danish kat tadika.

Mama: baiklah. So dah takde nak mama papa tolong?

Annas: dah takde. Semuanya annas boleh buat sendiri lagipun kejap je ni.

Mama: ok kalau kamu kata macam tu.

Mama papa masuk ke dalam rumah. Annas cuba yang terbaik buat deko sempena harijadi Danish malam ni. Dengan panas terik aduh. Tapi takpelah demi ayang dan Danish yang dia anggap macam adik dan anaknya sendiri.

Selepas 3 jam dia mendekorasi akhirnya jadi juga. Dia mengelap peluh di dahinya yang dah mula bercucuran jatuh ke tanah.

Annas: fuhh finally siap juga. So now aku nak kena mandi lepastu pi ambik Danish.

Annas minum segelas air sejuk sebelum dia masuk ke rumah. Lepas minum air dia melangkah masuk ke dalam rumah dan terus naik ke biliknya untuk mandi dan bersiap.

Firas situasi...

Firas yang tengah leka membancuh air tiba-tiba di sergah oleh bossnya.

Ammar: Firas!

Firas yang terkejut hampir sahaja menjatuhkan gelas yang dia pegang nasib baik dia dapat seimbangkan dirinya.

Firas: Ish boss ni.

Ammar: hahaha...wahh leka nampak. Bukan main serius lagi muka tu bila buat air tadi.

Firas: of course kena leka kalau tak kerja tak siap. Kenapa boss kat sini?

Ammar: takdelah saya nak tanya sesuatu ni..tapi jangan pulak marah.

Firas:( bingung) Ask me, I won't be angry.

Ammar: kamu dengan annas tu cople ek?

Terhenti pekerja yang lalu lalang berdekatan mereka. Semua melihat kearah Firas.

Firas: ehhhh kenapa boss tiba-tiba tanya macam tu pulak.

Ammar: takdelah korang nampak lain macam je. But kalau betul pun tahniah lah. Kamu beruntung sebab dapat jumpa orang macam si annas tu. Dia baik, hensem, pemurah dan sangat setia.

Firas: emmm...

Dia pun rasa macam tak tau nak cakap mana. Dalam masa yang sama dia juga sukakan annas tapi dia takut nak bagitau. Dia memang dah pendam perasaan kat annas sejak mereka pertama kali jumpa but dia tak tau macam mana nak ungkapkan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 21 hours ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now