4.

405 13 2
                                    

(Vanuit Maud)

"51.0 kilo Maud, prima." Zei Simone. Ik glimlachte en stapte van de weegschaal. "Maar, je weet dat een paar kilo extra wel beter zou zijn." Zei Simone. Ik knikte en zei:"ik werk ervoor." Simone knikte en zei:"daar heb ik alle vertrouwen in." Na een uur stond ik weer buiten. Ik liep naar het station en even later zat ik in de trein op weg naar Amsterdam. Er plofte een jongen tegenover me op de stoel. "Hey." Zei hij. Ik keek op en zei:"hoi." De jongen glimlachte en zei:"kom je hier vaker?" O mijn god. Kom je hier vaker in een trein? Serieus? Slechte versier truc boy. Ik zei:"ik studeer in Amsterdam, dus soms." De jongen knikte en zei:"ik ken jou ergens van." Nou werd het helemaal mooi. Ik zei:"o?" De jongen zei:"instagram van Ilse DeLange?" Ik glimlachte en zei:"dat zou kunnen, ik ben haar nichtje." "Cool, je bent net zo mooi als zij." Zei de jongen. Gelukkig stopte de trein en ik stapte uit. Enge gast.

(Vanuit Ilse)

"Nee schatje." Zei ik. Josefine probeerde van de bank te klimmen maar ik hield haar tegen. Ze keek me verdrietig aan en ik zei:"dat is gevaarlijk. Dat moet je niet doen. Kom maar bij mama." Ik zette haar op mijn schoot en gaf haar een kus. "Hey lieverd!" Zei Bart toen hij de woonkamer binnen kwam. "Hey." Zei ik. Bart liep op me af en gaf mij en Josefine een kus. "Alles goed hier?" Zei hij. Ik knikte en zei:"ja hoor. Ik heb je gemist." Bart glimlachte en zei:"ik was maar even weg." Ik keek hem aan en zei:"nou en?" Bart lachte en gaf me een kus op mijn neus. Inmiddels voelde ik dat Josefine in slaap was gevallen. Ik zei:"ik breng haar even naar bed, ze is dood moe volgens mij." Bart knikten gaf Josefine een kus. Ik liep met Josefine naar boven en legde haar in bed. "Slaap lekker liefje." Fluisterde ik en ik gaf haar en kus.

(Vanuit Maud)

"Wat doe jij hier nog zo laat?" Vroeg Iris. Zij zat net zoals ik op de dansacademie. Ik was in de dansstudio aan het oefenen. "Oefenen." Zei ik. Iris zei:"gek, het is super laat." Ik zei:"kan wel. Maar het moet perfect." "Het is perfect Maud, je bent echt goed." Zei Iris. Ik glimlachte en zei:"bedankt." "Kom je?" Vroeg Iris? Ik knikte en samen liepen we naar het gebouw waar onze kamers waren. "Slaap lekker." Zei Iris toen we er waren. "Slaap lekker." Zei ik. Toen ik mijn kamer binnen kwam plofte ik op bed neer. Ik keek in de spiegel. Jezus wat was ik dik... Niet zo denken Maud.. Dit mocht niet.. Ik zuchtte en maakte klaar. Ik ging in bed liggen en dacht na. 51 kilo.. Ik wilde veel minder wegen. Maar dat mocht niet, dat kon niet. Nee.

COMMENTS?
TIPS?

Wat nu?! Deel 2 :)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu