(Vanuit Maud)
De volgende ochtend stond ik met een moe gevoel en een enorme kater in de balletstudio. Het was nogal laat geworden gisteren. Zeg maar gerust vroeg. Ik had het zeg maar ligt zien worden. Niet echt super slim, maar ik was even vergeten dat ik nu gewoon ballet les had. Maar oke. Na de les liep ik naar school. Ja, ik had nog gewoon college. Ik had me totaal niet voorbereid. Ik kon me gewoon niet concentreren. Onderweg kwam ik Waylon tegen. Even dacht ik dat hij me ging negeren, aangezien hij wist dat ik familie van Ilse was, maar hij zei toch:"hey Maud! Hoe is het?" Ik zei:"goed! Met jou?" "Ook goed! Hoe is het met Ilse?" Vroeg Waylon. Ik zei:"prima." Ik was verbaasd dat hij naar Ilse vroeg. Na een tijdje liep ik weer verder en toen ik op school aan kwam bleek ik nog maar net op tijd te zijn voor het college. Ik ging snel zitten en opende mijn boeken. Nou, here we go.
(Vanuit Ilse)
"Ze gaan dus gewoon nu al scheiden." Zei ik tegen Bart. Bart zei:"ja, niet te geloven. En Lisa is hoog zwanger." Ik zei:"ja.. En die kerel wil niet meer bij haar bevalling zijn." "En nu gaat ze alleen?" Zei Bart. Ik haalde mijn schouders op en zei:"weet ik niet. Misschien vraagt ze jou wel." Bart lachte en zei:"nee Ils." Ik lachte en zei:"nou ja, een leuke sjans move misschien." Bart zei:"het gaat niet werken hoor." Ik zei:"dat hoop ik ook niet. Als je twijfelt tussen haar en mij, kies dan maar voor haar." Bart lachte en trok me tegen zich aan. "Ik zal nooit twijfelen." Zei hij. Ik glimlachte en zoende hem. Toen hoorde ik Josefine huilen. "Ik ga wel even." Zei ik. Ik haalde Josefine uit bed en kwam even later met haar beneden. "Hai schatje." Zei Bart terwijl hij haar wang even streelde. Ik glimlachte en zei:"ze is volgens mij klaar wakker." Josefine brabbelde vrolijk en ik gaf haar een kus. "Jij hoeft vandaag nergens heen toch?" Zei Bart. Ik zei:"nee." Bart zei:"gelukkig." Hij gaf me een kus op mijn hoofd en ik zei:"je mist me anders te erg." Bart lachte en zei:"inderdaad."
(Vanuit Maud)
Die avond belde ik met mijn moeder. "ik kom vrijdag middag thuis, om half 6 kom ik aan op het station." Zei ik. Mijn moeder zei:"ja, ik of Martijn haalt je op. Ik mis je Maudje." Ik lachte en zei:"mama, ik ben een paar dagen weg." Mijn moeder lachte en zei:"nou en? Ik hou van je." Ik zei:"ik ook van jou." Het was even stil en mijn moeder zei:"o ja Maud, we moeten je wel wat vertellen als je thuis bent dit weekend." Ik zei:"wat dan?" Mijn moeder zei:"dat hoor je dan wel." Ik zei:"oke." Een paar uur later lag ik in bed te denken aan wat er kon zijn. Iets ergs? Nee, dan had ze het me wel meteen gezegd. Maar wat dan...?
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Wat nu?! Deel 2 :)
أدب الهواةMaud lijkt haar leven eindelijk onder controle te hebben. Ze doet een super leuke opleiding en haar leven loopt op rolletjes. Totdat de problemen uit haar verleden weer boven water komen.. Wat nu?!