(Vanuit Maud)
"Wat kijk je?" Vroeg Ilse toen Ilse en Bart terug waren. Ze plofte naast me op de bank en ik zei:"For the love of Nancy, een film." Ilse zei:"waar gaat het over?" Ik zei:"anorexia." Ilse schrok even en zei:"echt?" Ik knikte en zei:"ja, en ik kijk het, ik ben ook verbaasd." Ilse lachte en zei:"als het een goede film is, waarom niet?" Ik zei:"daarom." Na de film zei ik:"zo, nu weet ik ook hoe je naar een meisje met anorexia kijkt in plaats van zelf het meisje met anorexia zijn." Ilse glimlachte en zei:"anders he?" Ik knikte en zei:"wat ik jullie allemaal aan doe zo nu en dan.." Ilse trok me naar zich toe en zei:doe normaal, jij kunt er niks aan doen." Ik zei:"weet ik, kon ik er maar wat aan doen." Ilse zei:"dat doen we ook, suikercola drinken met je tante." Ik lachte en zei:"oke dan." Ilse lachte en stond op. "Bart krijgt ook." Zei Ilse. "Oke, lief van je dat je het vraagt." Zei Bart lachend. Ik knikte lachend en zei:"hallo, als ik dik word, doe ik het liever samen met jullie." En daar gingen we weer, recovery 2.0. poging 2, en dit keer echt.
*twee dagen later*
Ik was weer in Amsterdam en vandaag ging ik voor het eerst weer naar school. Ik was echt bloednerveus. Het sloeg nergens op, dat wist ik ook wel, maar toch. Abigail had ik na die keer in het ziekenhuis niet meer gezien, en dat mocht ook nog wel even zo blijven vond ik. Maar ja, ik had vanmiddag gewoon weer ballet met haar jammer genoeg. "MAUD!" Riep Ilse toen ze voor de deur stond. Ik lachte en liep naar de deur toe. Toen ik de deur opendeed viel Iris me in de armen. Ik lachte en zei:"hey!" "Ik heb je zo gemist!" Zei Iris. Ik zei:"ik jou ook! Maar ik ben er weer." "En niet weer weggaan he? En helemaal niet naar het ziekenhuis aub." Zei Iris. Ik schudde lachend mijn hoofd en zei:"nee, zeker niet. Dit was echt de laatste keer." Iris zei:"dat hoop ik voor je." Ik zei:"dat hoop ik ook." "Je hebt al ontbeten?" Ik schudde mijn hoofd en zei:"nee, ben net op eigenlijk." Iris zei:"mooi, dan gaan wij nu samen ontbijten." "Oke, gezellig!" Zei ik lachend.
(Vanuit Ilse)
Ik zat met een deken op de bank. Bart vond het nodig. Ik vond het zelf de grootste onzin maar oke. "Mama?" Zei Josefine toen ze bij de bank stond. Ik glimlachte en tilde haar op. "Zo, is het nu goed lieverd?" Vroeg ik. Josefine glimlachte tevreden en kroop tegen me aan. Ik glimlachte en gaf haar een kus. "Wil je wat drinken?" Vroeg Bart vanuit de keuken. "Doe maar thee." Zei ik. Bart bracht de thee en kwam bij me op de bank zitten. "Gaat het liefje?" Vroeg hij. Ik knikte en keek naar Josefine. Bart aaide over haar rug en zei:"als jij nu niet rustiger aan gaat doen gaat het fout he." Ik zei:"jaja, ik weet het." Bart zei:"ik zeg dit omdat ik van je hou Ils." Ik glimlachte en zei:"weet ik, vind ik ook lief." Bart glimlachte en gaf me een kus.
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Wat nu?! Deel 2 :)
FanficMaud lijkt haar leven eindelijk onder controle te hebben. Ze doet een super leuke opleiding en haar leven loopt op rolletjes. Totdat de problemen uit haar verleden weer boven water komen.. Wat nu?!