Ik zit op mijn bed en kijk naar een foto van mijn vader. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. 'Ik mis je, pap.' Naast de foto van mijn vader staat een foto van mij samen met mijn beste vriendin Loena Leeflang. Daarnaast staat nog een foto waar ik samen met mijn vrienden Harry Potter, Hermelien Griffel en Ron Wemel op sta. De foto is gemaakt aan het einde van ons vierde jaar. Harry staat er een beetje triest op. Mijn gedachten dwalen af naar het toverschooltoernooi. Het is ongelofelijk wat er vorig jaar gebeurd is. Als ik er nog aan denk lopen de rillingen over mijn rug. Vreselijk wat Harry op het einde moest meemaken met voldemort enzo. Maar het ergste vind ik nog wel dat bijna niemand Harry geloofde, zelfs de minister niet! Maar ik geloof hem wel, net als Ron, hermelien, perkamentus en nog een paar anderen. Wat ik ook vreselijk vind is dat hij Carlo kannewasser (een van de kandidaten) voor zijn ogen vermoord zag worden door voldemort. De laatste keer dat ik Harry sprak, en dat was aan het begin van de vakantie, zei hij dat hij vaak vreemde dromen had over een soort zwarte gang ofzo. Dat maakte me een beetje ongerust. Opeens gaat de bel. Zo laat nog? Dat is vreemd. Ik ben op de helft van de trap als mijn moeder de deur al open heeft gedaan. Eerst zie ik niet zo goed wie er staat, Maar daarna wel. Het is minerva anderling, ze is een professor en afdelingshoofd van griffoendor op zweinstein en ze geeft gedaanteverwisseling, een van mijn favoriete vakken. 'Goede avond mevrouw ravenklauw,' zegt ze. 'Ik zou graag uw dochter sara even willen spreken.' 'Ik ben hier professor!' Zeg ik. Ik loop langzaam de trap af. Een klein glimlachje verschijnt op haar gezicht. 'ah! Juffrouw ravenklauw, daar bent u. Als u zo vriendelijk wil zijn om even met mij mee te komen, dan moet ik u iets vertellen.' Ik loop langs mijn moeder die een bemoedigend knikje aan me geeft. Als we buiten gehoorsafstand van mijn moeder zijn zegt ze tegen me: 'sara, je bent uitgenodigd om mee te komen naar de orde van de feniks.'
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanfictionSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...