Die avond was het feest in leerlingenkamer van Griffoendor. De Griffoendors vonden het gelukkig niet erg dat ik met ze mee feesten, want ze wisten dat ik stiekem ook voor Griffoendor was. Er werd ook veel gedanst. Ik ben 1 keer door Marcel ten dans gevraagd en ik had tijdens het dansen een ontzettend warm en goed gevoel vanbinnen. Fred en George hadden in de keuken van Zweinstein stiekem wat eten meegenomen en iedereen at er smakelijk van. De zwerkbal cup stond te schitteren in het midden van de kamer en alle aandacht ging natuurlijk naar Ron. Harry en Hermelien besloten om Ron de volgende ochtend over Groemp te vertellen, want Ron was helemaal in de wolken van zijn overwinning. Ik zou heel graag mee willen vertellen, maar de examens komen er binnen kort aan en daarvoor moet ik goed leren. Ook Hermelien is al begonnen, en heeft zelfs voor Harry en Ron een schema gemaakt, die er zo te zien niet erg blij mee waren...
Een paar weken later:
De examens zijn in volle gang en ik heb er tot nu toe een goed gevoel bij. Vooral bij Toverdranken, Bezweringen, Kruidenkunde en Verzorging van Fabeldieren. Dreuzelkunde (een vak die ik dit jaar er ook bij gekozen heb) was ontzettend makkelijk, want Hermelien en Harry hebben me wel vaker verteld over dreuzel voorwerpen. Astronomie is een van de laatste vakken. We lopen naar binnen en pakken onze veren en inkt. Professor Knufje deelt de vragen en perkament uit en stelt de tijd in. Het is elf uur 's avonds en we hebben precies 75 minuten om het te maken. Als we 1 uur verder zijn, gaan opeens de voordeuren van het kasteel open en glijden er vijf of zes lange schaduwen over het gazon. Een van hen is Omber. Ze lopen naar het huisje van Hagrid en kloppen aan. Harry en Hermelien hebben het ook gezien en stoppen met schrijven. Professor Knufje merkt het. 'Ahum- nog twintig minuten.' Hermelien schrikt duidelijk en concentreerd zich weer op haar sterrenkaart. Ook Harry en ik gaan weer door. Maar niet lang daarna klinkt er een luide BENG over het schoolterein. Sommige schrikken zo, dat ze hun hoofd aan hun telescoop stoten. Iedereen haast zich naar de rand van de astronomie toren om te kijken wat er gebeurt. Professor Knufje probeert ons te kalmeren, maar niemand luistert. De gedaantes richten hun toverstok op Hagrid en proberen hem te verlammen. Ik slaak samen met Hermelien een kreet. Muil, de hond van Hagrid, probeert hem te beschermen. Hij springt voor Hagrid, maar wordt daardoor zelf geraakt. Het lijkt wel alsof iemand een knop in mijn hersenen heeft omgedraaid. Wat doe ik hier nog? Ik moet Hagrid helpen! Ik ren weg en hoor professor Knufje roepen dat ik terug moet komen, maar ik besteed er geen aandacht aan. Onderweg kom ik professor Anderling tegen. 'Juffrouw Ravenklauw, moet u nu niet bij Astronomie zijn?' Ik geef geen antwoord maar pak haar arm en trek haar mee. 'Juffrouw Ravenklauw, wat doet u!?' 'Geen tijd Professor, we moeten naar Hagrid!' Als we op het schoolterein zijn slaat professor Anderling geschrokken haar hand voor haar mond en stampt woedend naar ze toe. 'Hoe durven jullie! Laat hem met rust! Met rust, zeg ik! Waarom vallen jullie hem lastig? Hij heeft niets gedaan wat dit kan-' opeens worden er 4 lamstralen op professor Anderling afgevuurt en ze valt met een smak op haar rug. Er klinken allerlei gillen uit de astronomie toren. 'PROFESSOR!!' Roep ik geschrokken en ren naar haar toe. Ze is bewusteloos. Hagrid flipt helemaal uit als ze nu ook hun toverstokken op mij richten. 'LAFAARDS! VUILE LAFAARDS! DAT JULLIE ANDERLING VERLAMMEN IS TOT DAAR AAN TOE! MAAR VAN SARA BLIJVEN JULLIE AF! HIER, PAK AAN- EN JIJ OOK!' Hagrid slaat met zijn vuist om zich heen en slaat twee aanvallers neer. Hagrid tilt muil op en legt hem op zijn schouder. Dan rent hij het bos in en verdwijnt. 'Grijp hem! Grijp hem!' Roept Omber. Phoe, Hagrid is veilig. Nu wij nog. Ik til professor Anderling op en sleep haar naar de ingang van het kasteel. Gelukkig komt de rest aanrennen om me te helpen. Professor Knufje neemt haar van me over. 'Het was heel moedig van je om Hagrid te helpen juffrouw Ravenklauw. Maar ook gevaarlijk. Hoe dan ook, je mag je proefwerk morgen afmaken.' Ik knik. 'Dank u, professor Knufje.' Harry, Ron en Hermelien geven me complimenten. 'Nou, dankjewel. Maar eigenlijk is Hagrid de grote held. Zonder hem was ik misschien nu wel verlamd. Ik voel me ook schuldig. Door mij ligt professor Anderling nu op de ziekenzaal. Ik had haar niet moeten meenemen.' Harry legt zijn hand op mijn schouder. 'Sara, als jij niet had ingegrepen samen met professor Anderling, was het waarschijnlijk totaal anders gelopen en zat Hagrid misschien nu zelfs in Azakaban.' Ik knik bedroefd. 'Goed, laten we maar gaan slapen. Het is al half 12 en we moeten morgen alweer het volgende proefwerk doen. Welke eigenlijk ook alweer?' Hermelien haalt het schema tevoorschijn en wordt bleek. Ze kijkt op en zegt met een trieste stem: 'verweer tegen de zwarte kunsten...'
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanfictionSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...