Langzaam laten Fred en George het oor zakken, en kunnen we horen wat ze zeggen. Het is Sirius die praat. 'We moeten het Harry gewoon vertellen over voldemort en waar hij naar op zoek is'. Mevrouw Wemel: 'geen sprake van! Dan kunnen we die jongen net zo goed alles vertellen'! Sirius: 'oké, dan doen we dat toch? Remus: 'nee, dat kan niet, want dan moeten we hem bij de orde betrekken en daar is hij nog veel te jong voor'. Sneep: 'en dat noemt zich een peetvader... Sirius: 'hou je mond secretus'! Sneep: 'noem me geen secretus'! 'Sneep' gromt Harry. 'Zit hij ook in de orde'? 'Ja, hij geeft informatie door van perkamentus' vertel ik. 'Kan hij dat niet zelf komen vertellen dan'? Vraagt Ron. 'Blijkbaar niet' antwoord ik. Helaas konden we de rest van het gesprek niet meer volgen omdat Knikkebeen, Hermeliens kat, met het oor begint te spelen. 'Knikkebeen'! Fluistert Hermelien. 'Niet doen! Blijf daar van af'! Maar het is al te laat. Knikkebeen heeft het oor van het touwtje gerukt en rent er mee weg. 'Stomme rot kat' fluistert Ron. 'Hebben jullie nog een oor'? 'Nee, dit was de laatste die we hadden' zegt de tweeling tegelijk. 'Dan zit er niets anders op dan boven saai te gaan wachten tot ze klaar zijn' zegt ginny verveeld. Maar gelukkig hoeven we niet zo lang te wachten want na een tijdje klopt mevrouw Wemel op de deur. 'We zijn klaar met de vergadering, jullie kunnen komen hoor'. We gaan een voor een naar beneden, Harry voorop en ik achter hem. Eenmaal beneden wordt Harry vrolijk onthaalt door meneer en mevrouw Wemel, en daarna ook door Sirius. Sirius is de peetvader van Harry, de enige familie die hij nog heeft. Ik weet nog op de dag dat ik Harry ontmoete dat hij vertelde over zijn ouders die vermoord waren door voldemort.
De trein is net vertrokken en ik ben op zoek naar een zitplaats. Ik zie dat er naast een jongen nog plaats is. 'Sorry, mag ik? Bijna alles is vol'. 'Ja hoor, ga maar zitten'. 'Aangenaam, ik ben Sara Ravenklauw'. 'Hallo Sara, ik ben Harry, Harry Potter'. Mijn mond valt zowat open van verbazing. 'H-harry potter'? 'De jongen die bleef leven'? Hij knikt een beetje verbaasd en droevig. Ik zie het en ik hou meteen mijn mond dicht. 'O, sorry, ik wilde je niet droevig maken'. 'Geeft niks, dat kon je ook niet weten. Maar mijn ouders zijn vermoord door ene voldemort'. Opeens voel ik een steek van medelijden en begrip. Hij laat zijn hoofd droevig zakken. Ik twijfel nog even of ik het zal zeggen, maar ik doe het toch. 'Mijn vader is ook vermoordt door voldemort'. Verrast haalt hij zijn hoofd omhoog.
Later kwamen ook Ron en Hermelien er bij zitten, en zo zijn we vrienden geworden. Ik zie dat Sirius Harry een stevige knuffel geeft en Remus staat er met een glimlachend gezicht achter.
Even later zitten we met zijn allen aan de tafel en laat Sirius de nieuwe editie van de ochtendprofeet zien. 'Zoals je ziet staan er heel veel leugens in over jou en perkamentus, ze vertellen aan iedereen dat jullie zeg maar..gestoord zijn'. Waarschijnlijk zal het ministerie zo veel mogelijk proberen geen onrust te veroorzaken, en ik ben bang dat ze ook maatregelen gaan treffen op zweinstein. Maar er is nog iets...'. Iedereen aan de tafel is doodstil. 'Wij denken, dat voldemort iets wil hebben... iets wat hij de vorige keer niet had'. 'Wat dan'? Vraagt Harry voorzichtig. Sirius wil het net gaan zeggen als Mevrouw Wemel schreewt: 'GENOEG! Het is nog maar een kind! Als je het zegt moeten we hem bij de orde betrekken! 'Prima' zegt Harry. 'Als voldemort weer sterk begint te worden dan wil ik terugvechten'. Sirius klapt 1 keer in zijn handen zo van: zie je wel dat hij wil! Maar als hij een vernietigende blik terug krijgt van mevrouw Wemel, houd hij zijn mond. Ik moet samen met Ginny stiekem lachen. Want mevrouw Wemel krijgt door die blik altijd haar zin.
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanficSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...