UIT NAAM VAN HET MINISTERIE VAN TOVERKUNST
Dorothea Johanna Omber (hoog- inquisiteur) heeft Albus Perkamentus vervangen als hoofd van Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus.
Het bovenstaande is in overeenstemming met Onderwijsdecreet Nummer 28
Was getekend: Cornelis Oswald Droebel, minister van Toverkunst
Het is de eerste dag na de paasvakantie en ik kijk er met open mond naar. 'Wat! Is dat vervelende mens echt schoolhoofd geworden!' Roep ik boos. Ernst Marsman komt aanrennen. 'Hebben jullie het al gehoord! Gisteravond wilde Omber het kantoor van Perkamentus in, maar de spuwer liet haar niet door. Het kantoor is namelijk verzegeld.' 'Echt?' Vraag ik en moet lachen. Dan komt Draco Malfidus opeens de hoek om. 'Zo, zijn we hier een beetje het schoolhoofd aan het uitlachen? 5 punten aftrek voor jullie allebij.' 'Ga weg Malfidus, ik kan die arrogante grijns van je niet meer zien.' 'O, gaan we katten, Ravenklauw? Nog eens vijf punten aftrek.' En met die woorden draait hij zich om, mij kokend van woede achterlatend. Plots tikt er iemand op mijn schouder en draai ik me verbaasd om. Het is Cho. 'Sara, luister... het is niet wat je denkt! Ik heb de SVP niet-' 'Ik heb geen zin om een of ander slap smoesje aan te horen, Cho. Als je onze geheime club zo haatte, dan had je net zo goed niet mee kunnen doen, inplaats van ons te verraden!' Ze wil nog iets zeggen, maar ik negeer haar en loop boos weg.
De volgende ochtend was de macht van Omber en Zwadderich duidelijk merkbaar. Zo zijn er veel punten van Ravenklauw, Griffoendor en Huffelpuf afgetrokken. Alleen die van Zwadderich bleef onaangeroerd. Ook zijn alle schijderijen in de gangen verdwenen en hebben plaats gemaakt voor allemaal lijsten met regels er in. Maar het werd nog erger. Laatst moesten alle SVP naar de grote zaal om strafwerk te schrijven. Die arme Jorik huilde gewoon van de brandende pijn op zijn hand, die veroorzaakt is door de speciale veren van Omber. Met allerlei gedachten in mijn hoofd loop ik door de gangen, als ik opeens stemmen op de binnenplaats hoor. Malfiudus is samen met korzel en kwast Marcel aan het bekogelen met stenen. Wel verdraaid! Ik pak mijn toverstok en ren op ze af. 'Laat hem met rust!' Even stoppen ze en kijken verbaasd op. Een spottende grijns verschijnt op het gezicht van Malfidus. 'Wel wel... neem je het op voor Lubbermans? 10 punten aftrek voor ravenkla-' hij kan zijn zin niet afmaken, want ik roep: 'impedimenta!' De spreuk raakt Malfidus en hij valt. Korzel en Kwast proberen hem te helpen. Het perfecte moment om weg te gaan. Ik pak Marcel bij zijn hand en trek hem mee. 'B-bedankt Sara, die drie blijven me maar pesten.' Ik glimlach en bloos. 'Graag gedaan, ik haat het als Zwadderaars je lastig vallen.' Dan klinkt opeens de woedende stem van Omber door de gang. 'Juffrouw Ravenklauw! Hoe durft u een Zwadderaar aan te vallen! 30 punten aftrek van Ravenklauw en u krijgt strafwerk!' Oké, op dat moment werd ik echt goed pissig. 'Nou, dan hoop ik ook dat ze u verteld hebben dat ze Marcel bekogelden met stenen? Of moet ik het u even haarfijn uitleggen!?' 'Wat! Hoe durft u die trouwe Zwadderaars te beschuldigen! Nog eens 10 punten aftrek!' Marcel neemt het voor me op. 'Maar Professor, het is echt waar wat ze verteld en-' 'hou uw mond meneer Lubbermans! Of wilt u soms ook graag punten aftrek?' Marcel wil weer zijn mond open doen om te protesteren, maar ik hou hem tegen. 'Nee Marcel, ik wil niet dat jij ook strafwerk krijgt.' 'Maar...' 'aljeblieft.' 'Goed dan, weet je het zeker?' Ik knik en loop samen met Omber mee om mijn strafwerk te maken.
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanficSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...