'H-harry? Harry zeg iets!' Harry draait zijn hoofd nu richting Perkamentus. 'Dacht je nou echt dat je van mij kon winnen, oude man?' Ik slaak een gil. Het is de stem van Voldemort. Harry probeert zich te verzetten, maar dat lukt niet echt. Af en toe worden zijn ogen weer normaal, maar dan veranderen ze weer in die van Voldemort. Ik hoor achter me voetstappen. Iedereen van de orde kijkt geschrokken naar Harry, die kronkelend op de grond ligt. Marcel rent naar me toe en geeft me een stevige knuffel. Er gaat een warm gevoel door mijn lichaam heen en ik voel hoe ik begin te blozen.'Sara! Is alles oké?' Ik knik. Met mij wel, maar Harry...' plots krijg ik een idee. Professor Sneep zei tijdens de lessen van occulementie dat je aan mooie en goede herinneringen moet denken als je iemands geest uit je lichaam wilt verjagen. Ik pak de hand van Harry vast en fluister: 'Harry? Ik weet niet of je me kunt horen, maar... je zei laatst tegen me dat je bang was dat er een connectie tussen jouw en Voldemort is. Maar weet je, we hebben allemaal licht en duister in ons, wat telt is waar we voor kiezen... en dat is wie we echt zijn.' Harry kijkt me recht aan en ik zie allerlei beelden in zijn ogen flitsen. Momenten met mij, Hermelien en Ron, met Sirius, met Hagrid, met Perkamentus, met de familie Wemel. Plots begint Harry weer te spreken met zijn eigen stem en ik weet dat hij het tegen Voldemort heeft. 'Weet je Marten, ik heb echt medelijden met je, Want je zukt nooit weten hoe het is om liefde te voelen of vrienden te hebben die er altijd voor je zijn. En ik ga je met behulp van mijn vrienden je op een dag verslaan!' Er klinkt een woedende schreeuw van Voldemort uit de mond van Harry, er verschijnt een zwarte wolk die het lichaam van Harry verlaat en opeens het lijkt wel alsof alles bevroren is. Voldemort staat nu naast Harry. Ik kan duidelijk horen wat hij tegen Harry zegt, maar ik kan me niet bewegen. 'Harry Potter, je zult alles verliezen...' ik hoor achter me geluiden van de haarden. Voldemort schrikt en verdwijnt. Ik kan me net als de rest weer bewegen en kijk vlug of alles goed is met Harry. De leden van het Ministerie zijn gearriveerd en Droebel kijkt verbaasd naar de plek waar een aantal seconden geleden Voldemort stond. 'Hij is terug...'
2 weken later
Er is van alles gebeurd in de laatste twee weken.
1. De dag na het gevecht op het Ministerie stond in alle kranten dat Voldemort is teruggekeerd
2. Omber is weggestuurd van Zweinstein (ik deed bijna een vreugde dansje)
3. Droebel neemt ontslag als minister
4. De profetie is kapot gevallen, dus we zullen nooit weten wat er nou eigenlijk op stond.
5. Professor Anderling is weer terug en ze heeft Ravenklauw en Griffoendor veel punten gegeven, waardoor Zwadderich nu helemaal onderaan staat (weer een vreugde dansje)
6. Hagrid is ook weer terug op Zweinstein
7. Perkamentus is weer het schoolhoofd van Zweinstein
8. Ik heb het weer goed gemaakt met Cho, net zoals de rest van de SVP leden
9. Ginny heeft een relatie gekregen met Daan Thomas (Ron werd woedend toen hij dat hoorde)
En 10. Ik weet nu zeker dat ik verliefd ben op Marcel. Ik krijg steeds een vreemd schokje als ik hem aanraak en ik wordt zo rood als een tomaat als ik in zijn buurt ben. Bij Marcel is dat precies hetzelfde.Ik schrik op uit mijn gedachten als ik het fluitje van de Zweinsteinexpres hoor. We zijn aangekomen op het King's Cross Station. Ik zie mijn moeder al staan en ik zwaai vrolijk naar haar. De orde is ook mee in de trein, in verband met de veiligheid van Harry, want Voldemort kan zo ergens opduiken. We stappen uit en ik loop naar mijn moeder. 'Sara! Ik ben zo blij je te zien! Ik heb je zo gemist!' Ik glimlach. 'Ik heb jou ook gemist mam. En ondanks dat... jeweetwel is teruggekeerd, gaat alles goed.' Harry staat achter me triest te kijken. 'Ik omhels hem. 'Deze vakantie gaan we iets leuks doen, Harry. Dan kun je alles even vergeten.' Hij glimlacht waterig. 'Dankje Sara.' De Duffelingen komen aanlopen, samen met Dolleman. 'Dus je weet het Potter, als deze dreuzels hier je niet goed behandelen, krijgen ze met ons te maken. Zelfs als je de feletoon niet mag gebruiken...' 'eeeh, het is een telefoon' zegt Hermelien, die blijkbaar gehoord heeft wat Dwaaloog zei. 'Ja, dat bedoelde ik.' Meneer Duffeling wordt rood. 'Is dat een dreigement?' 'Ja, inderdaad. Je bent vlug van begrip.' 'En lijk ik het type dat zich laat intimideren!' Dwaaloog duwt zijn bolhoed een stukje naar achteren, waardoor zijn tollend magische oog zichtbaar wordt. Meneer Duffeling springt geschrokken naar achteren en mevrouw Duffeling maakt een klagelijk geluidje. 'Dus je weet het Potter... geef een gil als je ons nodig hebt.' Hij legt zijn hand op de schouder van Harry. 'Tot ziens, Potter en Ravenklauw.' Met die woorden loopt hij weg. Ik neem afscheid van Harry, Hermelien, de familie Wemel en de Orde en loop samen met mijn moeder naar huis. Wat er volgend schooljaar gaat gebeuren weet niemand, maar een ding weet ik zeker... rustig zal het niet zijn.
Ik wil iedereen super bedanken die mijn boek heeft gelezen. Ik moet ook even zeggen dat ik een friend of Harry Potter serie van ga maken. Het volgende deel dat ik ga maken gaat niet over deel 6, maar over deel 3. Friend of Harry Potter en de gevangene van Azakaban komt binnenkort uit!
Schema friend of Harry Potter serie:
-friend of Harry Potter en de gevangene van Azakaban
-friend of Harry Potter en de vuurbeker
-friend of Harry Potter en de half-bloed prins
-friend of Harry Potter en de relieken van de dood( friend of harry potter en de gevangene van azakaban is nu uit!)
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
Hayran KurguSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...