harry's komst

354 35 2
                                    

Die avond zitten we met z'n allen aan de tafel te eten. Dwaaloog, Tops, Wolkenvelt en nog een paar andere zijn Harry op gaan halen. Ik ben een beetje bezorgd, want nu voldemort terug is zijn er ook dooddoeners die Harry kunnen aanvallen. En nog erger.. Voldemort zelf! Blijkbaar heeft sirius mijn bezorgde gezicht gezien want hij zegt:'ze kunnen hier elk moment zijn,geen zorgen'. Maar aan zijn gezicht zie ik dat hij zich ook zorgen maakt. Dan komt remus aanlopen. 'Er is zometeen een spoedvergadering, severus heeft informatie die hij moest doorgeven van perkamentus'. Ik hoor sirius achter me een woord grommen dat lijkt op 'secretus', waardoor hij een waarschuwende blik krijgt van remus. 'Sara, Hermelien, Ginny en Ron, ga maar alvast naar boven, Harry zal zo wel komen',zegt remus. 'O, en sara, wil je scheurbek even te eten geven? Hier heb je wat vlees'. 'Oké sirius, zal ik doen'. Ron en hermelien kijken met een blik die zegt: "liever zij dan ik!" Niet dat ik ze ongelijk geef, want scheurbek kan nogal enthousiast zijn. Daarom loop ik ook voorzichtig naar binnen. Ik zie scheurbek in een hoekje van de kamer liggen. 'Heey scheurbek'. Scheurbek kijkt eerst een beetje versuft, maar is daarna klaarwakker als hij ziet dat ik eten heb. 'Hier scheurbek, smakelijk eten'. Hij springt enthousiast op en begint meteen te eten. Als hij klaar is ga ik terug naar de kamer waar Hermelien, Ginny en Ron nog steeds wachten op Harry. 'Is hij er nog steeds niet'? Ze knikken allemaal nee. Na nog een tijdje wachten zie ik de deur langzaam open gaan. En tot mijn grote vreugde staat Harry in de deuropening. Ik vlieg hem om de hals. Ik zie dat hij schrikt, maar als hij ziet dat ik het ben wordt hij rustig. 'Heey Sara' lacht hij, 'wil je dat niet meer doen, ik dacht dat ik werd aangevallen door een dooddoener' 'een dooddoener? Die doen toch geen knuffel aanval'? Lach ik. 'Ik was gewoon zo ongerust over je! Ik was bang dat ik je nooit neer zag'! 'Welnee, ik kom toch altijd terug'. Als ik hem los laat is het Hermeliens beurt om hem om de nek te vliegen. 'Wow, Hermelien! een hartaanval vandaag is meer dan genoeg!' We barsten allemaal in lachen uit. Maar dan wordt Harry's gezicht serieus. 'Waarom hebben jullie me niet geschreven in de vakantie'? Vraagt hij. Hermelien is de eerste die iets zegt. 'Omdat we dat niet mochten van perkamentus'. Dat klopt, ik heb ook een brief van perkamentus gekregen.

Ik ben net een boek aan het lezen als er plotseling een uil met zijn snavel tegen mijn ruit tikt. Hij heeft een brief in zijn snavel. Waarschijnlijk van Harry, denk ik. Ik doe het raam open en de uil vliegt naar binnen. Ik pak de brief uit zijn snavel en open hem. Hij is niet van Harry maar van perkamentus! Er staat: beste Sara, ik moet je om een gunst vragen. Ik wil dat je Harry deze vakantie niet schrijft. waarom kan ik je niet zeggen, maar wel dat het met zijn veiligheid te maken heeft. Vriendelijke groeten van Albus Perkamentus.

'En waarom niet? Heeft hij dat gezegt'? Ik ben de enige die reageer. 'Nee, maar wel dat het met je veiligheid te maken heeft'. 'Met mijn veiligheid? Hoe bedoel je'? 'Dat heeft hij er niet bijgezegt Harry, sorry' ik zie dat Harry kwaad wordt, maar voordat hij iets kan zeggen verschijnselen Fred en George naast hem. 'Heey Harry, wil je niet iets eten? Want volgensmij heb je dat nog niet gedaan'. Harry knikt. 'Ik kom zo naar beneden om wat te eten'. 'O, maar dat gaat niet hoor'! Zegt Fred. 'Ze houden beneden een geheime vergadering'. 'Een geheime vergadering'. Mompelt Harry, 'die moet ik horen'! 'Dat gaat niet Harry'. 'Waarom niet Hermelien'? 'Omdat ze een spreuk hebben uitgesproken op de deur waardoor je niet kunt afluisteren'. 'O, maar dat is geen probleem! Wij pakken ons afluister oor wel even!' Ik moet stiekem lachen, Die tweeling heeft altijd zo'n spullen!

friend of harry potter en de orde van de feniksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu