'Oké, het plan is dus duidelijk?' Vraag ik en iedereen knikt. 'Goed, Ron, jij gaat nu naar Omber om te zeggen dat Foppe het klaslokaal van professor Anderling kort en klein slaat. Ginny, Loena en Marcel, jullie houden het einde van de gang in de gaten. Mochten jullie iemand van Zwadderich tegenkomen, zeg dan dat iemand Worggas heeft laten ontsnappen. Ik en Hermelien gaan met Harry mee naar Omber's kantoor. Terwijl Harry controleert of Sirius nog op de orde is, blijven wij op de uitkijk staan.' Ron rent haastig weg en Loena, Ginny en Marcel houden de leerlingen weg uit de gang. 'Oké, nu!' Fluistert Hermelien en gooit de onzichtbaarheids mantel over ons heen. Als we in het kantoor zijn doen we de mantel af en loopt Harry naar de haard. 'Goed, hier ga ik dan... maar als jullie maar weten dat ik jullie liever niet bij deze missie wil betrekken.' Ik zucht geïrriteerd. 'Harry, dit kun je niet alleen doen! We moeten samenwerken!' Harry knikt en gaat voor de haard zitten. 'Grimboudplein 12!' Roept hij en steekt zijn hoofd in het vuur. Tot nu toe gaat alles goed. Opeens klinken er allerlei geluiden in de gang. 'Wat gebeurt daar?' Ik loop ernaartoe en schrik. Omber en een aantal Zwadderaars houden Loena, Ginny en Marcel vast. Ook Ron is er bij. Het plannetje is mislukt. Omber heeft me helaas gezien. 'Malfidus! Grijp haar!' 'Met alle plezier, Professor!' Ik kijk hem boos aan. 'Ik waarschuw je, kom niet dichterbij!' Malfidus lacht hatelijk. 'Moet ik nu bang zijn?' Ik grijns. 'Dan moet je het zelf maar weten...' ik verander mezelf in een wolf en grom gevaarlijk. Malfidus had dit niet verwacht en springt geschrokken naar achteren, terwijl hij een gil slaakt. Marcel en Ginny staan geschrokken naar me te kijken, want buiten Harry, Ron, Hermelien en Loena weet niemand dat ik een faunaat ben. 'Wat! Ze is een faunaat! Waar is mijn toverstok!' Gilt Omber naar een van de Zwadderaars. Ik spring op degene af die Loena vasthoud en bijt. De zwadderaar laat los en schreeuwt het uit van de pijn. Loena pakt haar toverstok en wil helpen, maar wordt gegrepen door Malfidus. Ik wil hem ook bijten, maar stop als ik een brandende pijn in mijn rug voel. Het is Omber, die blijkbaar haar toverstok weer gevonden heeft en een spreuk op me heeft afgevuurd. Ik verander weer in mezelf en grijp pijnlijk naar mijn rug. Marcel wordt nu echt woedend en probeert zich los te worstelen, maar Korzel houdt hem stevig vast. 'Raak haar niet aan!' Roept hij boos en schopt om zich heen. Omber negeert hem en neemt me mee. 'Hermelien! Harry wegwezen!' Roep ik naar boven, maar het is al te laat. Nog voordat Hermelien Harry kan waarschuwen grijpt een van de Zwadderaars haar vast en pakken haar toverstok af. Omber trekt Harry uit het haardvuur. Hij kijkt geschrokken op en ziet dat we gevangen zijn genomen door de zwadderaars. Omber schreeuwt vanalles tegen Harry, maar ik luister niet, want ik ben bezig met het schoppen van Patty Park, die mij vasthoud. 'Haal professor Sneep!' Schreeuwt Omber tegen Malfidus. Professor Sneep! Helemaal vergeten! Hij is ook een lid van de orde, dus hij kan ons helpen! Niet veel later is Malfidus terug met professor Sneep. 'U wilt mij spreken?' Vraagt hij, terwijl hij naar alle worstelende leerlingen kijkt. 'A, professor Sneep. Ja, ik wil graag een fles Veritaserum. En een beetje snel graag!' Ik kijk naar professor Sneep en maak een help gebaar. Of hij heeft het begrepen, of hij vertelt de waarheid, want hij zegt: 'u heeft mijn laatste fles gebruikt om leerlingen te overhoren, zo ook juffrouw Chang.' Wat!!! Omber heeft Cho Veritaserum gegeven!!! Nu begrijp ik waarom Cho alles heeft verteld aan Omber. Ze was onder invloed van een drankje. Ik voel me echt schuldig, en zie dat de rest er net zo over denkt. 'Ik kan u niet verder helpen, tenzij u Potter wil vergiftigen. Niet dat ik dat erg vind.' Harry probeert oogcontact met professor Sneep te maken en ik doe hetzelfde. Ik kijk naast me en zie dat Marcel bijna stikt door de stevige greep van Korzel. 'Korzel! Laat hem los! Hij stikt bijna!' Roep ik in paniek en voel zelfs een paar tranen komen. 'Laat hem los, Korzel. Als hij echt stikt zou ik dat trouwens op je cv moeten melden, en dat lijkt me niet zo fijn voor je verdere toekomst...' zegt professor Sneep. Korzel laat vlug los en Marcel hapt naar adem. Omber kijkt professor Sneep boos aan. 'U bent voorwaardelijk geschorst!' Ik kijk haar met open mond aan. 'Wat! Dat kunt u niet maken! Hij heeft u niets misdaan!' 'Rustig juffrouw Ravenklauw' zegt hij. 'Ik ga al weg, een fijne dag nog.' Hij buigt spottend en legt zijn hand op de deurklink als Harry opeens roept: 'ze hebben Sluipvoet! Ze houden Sluipvoet gevangen op de plaats waar het verborgen is!' Sneep blijft staan. 'Sluipvoet?' roept Omber gretig. 'Wie is sluipvoet? Wat is er verborgen? Wat bedoelt hij, Sneep?' Het gezicht van Sneep is ondoorgrondelijk, waardoor ik niet goed kan zien of hij het begrepen heeft of niet. Hij kijkt Omber emotieloos aan. 'Ik heb geen idee.' Dan draait hij zich om en loopt weg.
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
Fiksi PenggemarSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...