nablijven

243 28 7
                                    

Die avond lopen Harry en ik naar het kantoor van professor Omber. 'Ik ga straks nog even naar Loena kijken, ga je dan mee?' Vraag ik. 'Ik wil wel, maar ik moet nog huiswerk maken voor kruidekunde' 'Oké, maakt niet uit.' Ik klop op de deur van het kantoor. 'Binnen' horen we Omber zeggen. 'Goede avond meneer Potter en Juffrouw Ravenklauw, ga zitten.' Harry en ik lopen naar de twee stoelen die voor een bureau geschoven zijn. Het kantoor is helemaal roze geschildert, en ze heeft allemaal borden met katten aan de muur hangen. Voor haar staat een kopje thee waarin ze 3 scheppen roze (ja roze!) suiker doet. Ze komt naar ons toe met een rol perkament. 'Zo, ik wil dat jullie schrijven: ik mag geen leugens vertellen.' 'Hoeveel keer?' Vraag ik gepikeerd. 'Zo vaak als dat nodig is' Ik wil mijn veer pakken, maar Omber zegt: 'jullie moeten deze veren van mij gebruiken.' Met tegenzin begin ik de zin te schrijven. Als ik aan de tweede zin begin voel ik een brandende pijn op de bovekant van mijn hand die steeds erger wordt. Ik zie dat er letters in mijn hand worden gegrift. Zo diep, dat er zelfs een paar druppeltjes bloed uitkomen. Ik kijk pijnlijk naar Harry, die zo te zien ook pijn heeft. De letters vormen een zin. Er staat: ik mag geen leugens vertellen. Omber kijkt naar mij en Harry. 'Is het zo duidelijk?' Vraagt ze geamuseerd. Ik zeg niks maar kijk haar alleen boos aan. 'Dan kunnen jullie nu gaan.'

Een tijdje later lopen we over de gang. 'heb jij die zin ook op de bovenkant van je hand?' Vraag ik. Hij knikt en laat het me zien. Ik schrik, want bij hem is het nog veel erger dan bij mij. 'O jee Harry! Je moet naar de ziekenzaal om een drankje tegen de pijn te halen!' 'En jij niet?' 'Nee, want bij jou is het erger dan bij mij' Het portret dat naar de leerlingenkamer van griffoendor leid komt in zicht. Harry zegt gedag en verdwijnt een paar seconden later door het portret. Ik loop alleen verder naar de ziekenzaal. Onderweg kom ik Malfidus tegen. 'Heey Sara! hoe was het strafwerk bij Omber? Ik dacht even dat ze jullie vermoordt had, niet dat ik dat erg zou vinden' zegt hij met een boosaardige grijns. 'Wat doe je hier eigenlijk nog zo laat op de gang?' Ik heb zin om hem een mep te verkopen, maar ik hou me in. 'Nou,ik zoek een eikel vrij uitzicht
O wacht! te laat!' En nog voor hij iets terug kan zeggen ben ik de hoek al om en loop de ziekenzaal binnen. Op het bed aan de linker kant ligt Loena de kibbelaar te lezen. 'Heey Loena, alles goed?' Vraag ik terwijl ik op een stoel naast haar bed ga zitten. Ze slaat de kibbelaar dicht en kijkt me blij aan. 'Ja hoor, madam Plijster zegt dat ik morgen weer met de lessen mee kan doen.' 'Dat is goed nieuws.' Dan kijkt ze met grote ogen naar mijn hand. 'Wat is er met je hand gebeurd?' 'Dat komt door Omber. Ik moest samen met Harry strafwerk maken en toen zei ze dat we met een speciale veer van haar mochten schrijven, waardoor de zin die we moesten noteren op onze hand kwam te staan.'  'Wat een draak van een mens!' Zegt Loena geschokt. Op dat moment komt madam Plijster binnen en stuurt me terug naar de leerlingenkamer van Ravenklauw. Niet dat ik dat erg vind, want ik voelde me toch al moe.

friend of harry potter en de orde van de feniksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu