de kamer van de hoge nood

227 24 0
                                    

Het is pauze en Marcel en ik lopen over de gang. Marcel was zijn boeken weer eens vergeten, dus loop ik even met hem mee. Hij kijkt naar me en als ik mijn hoofd in zijn richting draai, kijkt hij snel weg. Ik krijg weer dat warme gevoel van binnen en voel dat ik begin te blozen. Marcel komt intussen wat dichterbij me lopen en begont net zoals mij te blozen. Hij wil net mijn hand pakken, als plots Korzel en Kwast naar ons toe lopen en ons keihard aanstoten met hun schouders, waardoor we allebei bijna vallen. 'Hé, kijk uit waar je loopt stelletje sukkels!' roep ik boos. Ze lachen alleen maar en lopen weg. 'Niets van aantrekken' zeg ik als Marcel droevig naar de grond kijkt. Hij glimlacht naar me en ik glimlach terug. Verder lopend probeer ik nog steeds een plek te verzinnen waar we kunnen oefenen. opeens gebeurt er iets wonderlijks. De muur naast ons begint te bewegen en vormt een soort deur. Marcel en ik kijken er verbaasd naar. De deuren gaan langzaam open en we zien een grote kamer met allemaal spiegels en een soort pop in het midden. 'Wow! dit moeten we aan de rest vertellen' roep ik enthousiast en samen rennen we terug naar de grote zaal.

'Bravo jongens! jullie hebben de kamer van de hoge nood gevonden' zegt Hermelien. 'De wat?' vraagt Ron. 'De kamer van de hoge nood, die veranderd in iets wat je dringend nodig hebt.' dus als je nodig naar de wc moet...' grapt Ron. Hermelien rolt met haar ogen. 'Ja Ron, daar komt het wel op neer.' 'Het is perfect, het lijkt wel alsof Zweinstein wil dat we terugvechten!' zegt Harry. 'Laten we vanmiddag oefenen.'

Die middag staan alle leden van de strijders van Perkamentus in een rij. Iedereen wacht tot ze aan de beurt zijn om expelliarmus te oefenen. Op dit moment is dat Marcel. ' Expelliarmus!' Roept hij, maar het gaat anders dan verwacht. De spreuk kaatst terug en zijn toverstok vliegt uit zijn hand. Gelukkig kan iedereen op tijd bukken. 'Je moet het met meer gevoel doen, kijk zo: expelliarmus!' Roept Harry. De toverstok vliegt uit de handen van de pop. Marcel knikt en gaat weer achteraan staan. Dan zijn Ron,Hermelien en Ginny aan de beurt. Die doen het allemaal wel goed, en dan ben ik. 'Expelliarmus!' Roep ik. Die van mij is zelfs zo krachtig, dat de hele pop naar achter vliegt. 'Wow! Goed gedaan Sara!' Zegt Harry. ik glimlach tevereden.

'Zo, nu jullie allemaal Expelliarmus onder de knie hebben is het tijd om een andere spreuk te oefenen, namelijk paralitis' verteld Harry. 'Wie wil het samen met mij proberen?' Iedereen steekt zijn hand omhoog. Nou ja, iedereen... Jorik niet. Harry ziet het en loopt naar hem toe. 'Zullen wij het eens proberen Jorik?' Een beetje angstig knikt hij ja. 'Oké, goed opletten allemaal! Jorik gaat paralitis met mij proberen! Dus... geef me je beste schot Jorik!' Ze houden allebij hun toverstokken gereed. 'Paralitis!' roept Jorik. Maar er gaat iets mis. Inplaats van alleen Harry vliegt ook Jorik naar achter. Kreunend van de pijn komen ze overeind. 'Eeeeh... goed gedaan Jorik! Zo, wie wil er nu tegen elkaar?' Verschillende handen gaan omhoog. Ron en Hermelien worden gekozen en gaan tegenover elkaar staan. Naast me hoor ik Fred en George iets tegen elkaar fluisteren. 'Wedden om een sikkel dat Hermelien wint?' vraagt George. 'Oké, dan ga ik voor Ron' zegt Fred. Of was het George? Ach, ik kan die twee toch nooit uit elkaar houden. Intussen zijn Hermelien en Ron al begonnen. Ron heeft nog nauwelijks zijn toverstok opgetild of Hermelien roept al:'paralitis!' Ron vliegt naar achter. Alle meiden, inclusief mij, rennen naar Hermelien toe en we geven haar allemaal complimentjes. Vanuit mijn ooghoeken zie ik hoe Fred (of George?) de sikkel geeft aan de ander. Ron komt naar me toe. 'Ik heb haar laten winnen.' 'Tuuuuuurlijk...' zeg ik met een wantrouwend gezicht. 'Oké allemaal! de training is afgelopen voor vandaag! We laten jullie wel weten wanneer de volgende is!' roept Harry. En met tegenzin vertrekt iedereen weer naar hun leerlingenkamer.

friend of harry potter en de orde van de feniksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu