vuurwerk

180 19 0
                                    

Het is doodstil in de grote zaal tijdens het proefwerk van Verweer tegen de Zwarte kunsten. Alle tafels zijn aan de kant geschoven en hebben plaats gemaakt voor eenpersoons tafels. Net zoals Harry en ik in Sneep's herinnering hebben gezien. Het is best makkelijk, hoewel we niet echt veel eraan hebben gedaan in de lessen. Ik kijk even om me heen en er valt me iets op. De tweeling Fred en George zijn er niet. Ik probeer met mijn ogen contact te maken met Harry. Uiteindelijk kijkt hij op van zijn proefwerk en ik vorm met mijn mond de woorden: weet jij waar Fred en George zijn? Harry wil iets zeggen maar wordt onderbroken door een luide knal de uit de gang klinkt. Iedereen kijkt verstoord op. Omber merkt het ook. 'Wat staan jullie nou te kijken? Het was gewoon een knal, en ga nu verder met het proefwerk!' Maar ze heeft het nog niet gezegd als er weer twee knallen klinken. Omber staat boos op en opent de deuren van de grote zaal. Een klein vonkje vuurwerk verschijnt uit het niets en danst voor het gezicht van Omber. Dan schiet hij opeens de zaal in en ontploft met een luide knal. Overal klinken bewonderende geluidjes. Opeens vliegen Fred en George de grote zaal binnen op hun bezem en laten alle proefwerkblaadjes door de lucht zweven. Ze laten nog meer vuurwerk los en alle leerlingen staan op om van het vuurwerk te genieten. Opeens klinkt er een gil aan de andere kant van de zaal. Het is Malfidus, die aangevallen wordt door een van de vuurpijlen. Ik moet hard lachen, vooral als de pijl Malfidus maar op een haar na raakt. Omber probeert Fred en George te stoppen met spreuken, maar die ontwijken ze allemaal. 'Oké iedereen! Het is tijd voor de grote finale!' Roepen ze en gooien een grote vuurpijl op. Er verschijnt een grote vuurdraak die dreigend op Omber afvliegt. Ze gilt het uit en rent weg, maar nog voordat ze de grote zaal uit is, sluit de draak zijn bek om Omber en ontploft. Alle lijsten die aan de muur hangen vallen naar beneden. Ha! Dat is haar verdiende loon! De tweeling vliegt naar buiten en de leerlingen volgen hen. Ik wil ook meegaan, maar besef dat Harry wazig voor zich uitstaart. 'Jongens, wacht even!' Roep ik naar Hermelien en Ron. Ook Loena, Marcel en Ginny stoppen met rennen en keren terug. 'Harry, is alles oké?' Vraag ik. Hij mompelt iets wat ik niet kan verstaan. 'Sorry Harry, wat zei je?' 'S-sirius...'

'Weet je echt zeker dat het waar is wat je gezien hebt?' Vraagt Hermelien bezorgt terwijl we met z'n zeëvenen door de gang lopen. Harry knikt. 'Heel zeker, hij zit in het departement van mystificatie en wordt gemarteld door Voldemort om informatie los te krijgen. En hij wil hem vermoorden!' Voldemort! Dit klopt niet... 'wacht even Harry!' Roep ik en hij stopt met rennen. 'Wat nou... als Voldemort wil dat je het ziet?' 'Hu, hoe bedoel je?' 'Ik bedoel dat het ook een val kan zijn. Voldemort weet dat jij zeker naar hem toe komt om hem te bevrijden.' 'Kan zijn maar wat moet ik dan doen? Hem gewoon dood laten gaan? Sara, hij is het enige familielid dat ik nog heb! Wat nou als het waar is wat ik gezien heb?' Ik denk diep na. 'Ik weet een oplossing, maar die is ook gevaarlijk...' 'wat dan?' Ik kijk hem recht aan. 'We moeten de haard in het kantoor van Omber gebruiken om te kijken of Sirius op de orde is...'

friend of harry potter en de orde van de feniksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu