Al een paar dagen loopt Omber door de gangen en elke leraar of leerling die iets doet wat haar niet bevalt geeft ze straf of een waarschuwing. Laatst heeft ze een zoenend stelletje verboden om dichter dan 10 cm bij elkaar te komen, bij de zangles van professor Banning heeft ze hem gemeten om te kijken hoe groot hij was en toen Fred en George met vuurwerk aan het spelen waren, heeft ze ze straf gegeven. De enige leraren die ze niet gecontroleerd heeft zijn professor Zwamdrift en professor Sneep. Ook komen er met de dag steeds meer regels bij. Bijna de hele muur die naar de grote zaal leid is vol gehangen met regels.
Mijn tweede uur viel uit, dus ik besloot om samen met Harry en Ron naar waarzeggerij te gaan. Ik ben in mijn derde jaar samen met Hermelien gestopt met Waarzeggerij. Professor Zwamdrift had er gelukkig geen moeite mee dat ik deze les mee wilde doen en was blij dat ik Waarzeggerij nog een kans wilde geven (ookal was dat niet het geval). Ik was helaas even vergeten hoe ontzettend saai en slaapverwekkend Waarzeggerij was. Ik was een beetje aan het dagdromen toen ik een kuchje hoorde. Omber. Ze loopt naar professor Zwamdrift toe. 'Let maar niet op mij, ik kijk gewoon hoe u het doet in de les.' Ze loopt naar een lege stoel in het lokaal en gaat zitten. Professor Zwamdrift wil nog iets uitleggen maar ze wordt onderbroken door Omber. 'En hoe lang... doet u dit werk precies?' 'Eehh... ik denk ongeveer 12 jaar.' 'Oké, en kunt iets voor mij voorspellen?' Professor Zwamdrift kijkt haar aan met een verbaasde blik. 'Pardon?' 'Gewoon een klein dingetje voorspellen.' Zegt Omber. Professor Zwamdrift kijkt omhoog. Het lijkt net alsof ze denkt. Na een paar seconden wachten zegt Omber: 'jammer.' ze wil het lokaal uitlopen, maar professor Zwamdrift roept nog: 'wacht! Ik denk dat ik iets zie! Iets duisters, je bent in groot gevaar!' Omber kijkt haar vermakelijk aan. 'Geweldig.' Met die woorden loopt ze weg.
De volgende les is toverdranken van professor Sneep, de laatste leraar die Omber nog niet gecontroleerd heeft. Maar niet voor lang, want in de hoek van het lokaal zie ik haar weer zitten. 'Stilte.' Zegt professor Sneep als de laatste leerling het lokaal binnen is. 'Zoals jullie zien hebben we een speciale gast in ons lokaal.' Bij het woord "speciale" druipt zijn stem van sarcasme en kan ik het niet laten om even te lachen. 'Let maar niet op mij en ga maar door met jullie les.' Voegt Omber er aan toe. 'Juist ja...' zegt professor Sneep en gaat voor de klas staan. 'Vandaag gaan jullie wolfsworteldrank maken. De ingredieënten staan op het bord en-' Omber onderbreekt hem en professor Sneep kijkt geëriteerd naar haar. 'Wat wilt u zeggen?' Vraagt hij terwijl hij dodelijke blikken op de leerlingen die lachen geeft. 'Ik heb gehoord dat u leraar verweer tegen de zwarte kunsten wilt worden, klopt dat?' 'Ja...' antwoord professor Sneep vaag en geërgerd. 'Maar dat is tot nu toe niet gelukt?' Het is even stil in het lokaal en dat zegt hij: 'klaarblijkelijk...' Ze noteerd nog wat in haar schrift en loopt weer het lokaal uit. Ron zit te grijnzen. Helaas voor hem heeft professor Sneep het gezien, wat hem een klap op zijn achterhoofd met een boek opleverd.
Het is ontzettend druk in de gangen. Iedereen rent door elkaar. Het lijkt wel alsof iedereen naar buiten probeert te komen, zelfs Hermelien en Ron. Ik kijk Harry aan. Zo te zien weet hij ook niet wat er aan de hand is. Cho loopt langs met een medelevende blik op haar gezicht en ik hou haar tegen. In mijn ooghoeken zie ik dat Harry bloost en ik kan al raden waarom. 'Cho, wat is er aan de hand?' Vraag ik. 'Professor Zwamdrift wordt weggestuurd door Omber, ze zijn op de binnenplaats.' Harry en ik kijken elkaar geschrokken aan en we rennen samen met Cho naar buiten.
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanfictionSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...