departement van mystificatie

185 18 0
                                    

'Daar zijn ze!' Loena wijst op een groepje terzielers die in het bos staan. 'Goed, klim er op!' Zegt Harry en stapt op een van de terzielers. Hermelien, Marcel, Ron en Ginny kijken zoekend om zich heen. 'Eeeh, jongens... wij kunnen ze niet zien, weet je nog?' Zegt Hermelien een beetje angstig. Loena, Harry en ik pakken vier terzielers voor ze en we pakken er zelf ook een. Marcel probeert op zijn rug te klimmen, maar valt steeds weer naar beneden. Ik loop naar hem toe. 'Wacht, ik help je Marcel.' Hij wordt rood als hij mij ziet. 'O, d-dat hoeft niet Sara, het lukt me wel.' Ik kijk hem spottend aan. 'Oké, laat maar zien dan.' Hij probeert het nog een aantal keer, maar valt er steeds weer af. 'Goed, je hebt gelijk. Ik kom er niet op zonder hulp.' Ik moet lachen en help hem op de terezieler. Daarna ga ik ook op mijn eigen terezieler zitten en zijn we klaar voor vertrek.

'Departement van mystificatie' zegt een vrouwenstem en de deuren van de lift gaan open. 'Goed, waar moeten we heen?' Vraag ik aan Harry. 'Rechtdoor, dij die deur daar.' We lopen er heen en openen hem. Het is aard donker in de kamer. Het enige wat verlicht is, zijn een soort vreemde bollen, waarin donkergroene vloeistof zit. 'Wat is dit voor iets bizars?' Fluistert Ron en wil een van de bollen aanraken, maar ik trek vlug zijn arm terug. 'Niet doen! We weten nog niet wat het precies is. Het kan gevaarlijk zijn.' 'Misschien zijn het Aquavirusmaden,' zegt Loena opgewonden. 'Pa zei al dat het ministerie een fokprogramma...' 'nee,' zeg Hermelien en ze loopt naar een van de bollen. 'Het zijn hersens.' Ron en ik springen geschrokken naar achteren. 'Iew, Hersens!' 'Laten we teruggaan' zegt Harry. 'Dit is de verkeerde ruimte, we moeten een andere proberen.' 'Oké, maar... welke in vredesnaam?' Vraag ik. 'Het is net een doolhof van deuren. Kijk, daarachter staat er ook nog een.' 'Ik heb een idee!' Hermelien pakt haar toverstok. 'flagrato!' Op de deur verschijnt een rood kruis. 'Goed bedacht, we gaan verder.' Zegt Harry en loopt voorop.

Na nog een aantal deuren te hebben gecheckt, roept Harry: 'ik heb hem gevonden!' We pakken onze toverstokken en openen de deur. 'Lumos!' Fluisteren we en een fel licht verschijnt uit onze toverstok. 'We moeten in rij 97 zijn' zegt Harry en loopt langs de rijen. 'Harry, wacht nou!' Fluister ik indringend en ren hem achterna. Hij stopt bij rij 97 en kijkt om zich heen. Alleen is Sirius nergens te bekennen. 'Harry, we moeten hier weg. Dit is een val! Sirius is hier niet en-' ik stop als mijn oog op een van de bollen op de planken valt. S.P.Z tegen A.P.W.B.P. Heer van het duister en (?) Harry Potter, staat er op. 'H-harry...' 'wat?' 'Je naam staat op deze bol...' hij loopt er gretig naar toe en wil de bol pakken, maar Hermelien houdt hem tegen. 'Nee Harry, straks gebeurt er nog iets ergs!' Harry luistert niet naar haar en pakt de bol toch. We wachten 6 seconden maar er gebeurt helemaal niets. 'Nou, dat was echt wereld schokkend...' zeg ik sarcastisch en we moeten allemaal ondanks de situatie even lachen. 'Er valt hier anders niet echt veel te lachen' zegt een lijzige stem. Harry schrikt op, en ook ik meen de stem te herkennen. 'Heel goed, Potter. Draai je om en geef die bol aan mij...'

friend of harry potter en de orde van de feniksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu