Vandaag is het zover. De hoorziting begint over ongeveer een uur. Harry staat al een tijdje zenuwachtig bij de deur te wachten op Meneer Wemel, die hem naar de hoorzitting brengt. Ik vind dat ze Harry niet van zweinstien mogen afhalen voor wat hij heeft gedaan. Het was gewoon zelfverdedeging en niets anders! 'Zo Harry, we kunnen gaan'. Meneer Wemel komt aanlopen en trekt hem zowat naar buiten, waardoor ik het niet kan laten om even te lachen.
Harry is nu ongeveer 1 uur geleden vertrokken en iedereen maakt een gespannen indruk. Sirius leest gespannen de krant, Hermelien ijsbeert door de kamer, Ron tikt met zijn vingers op de tafel, Ginny stoot steeds de plantenbak om, mevrouw Wemel laat bijna het eten aanbranden, de tweeling speelt een potje knalpoker en ik zit maar een beetje te klooien met mijn toverstok. Maar dan eindelijk, na 2 uur, gaat de deur open en komen Harry en meneer Wemel naar binnen. Iedereen struikelt zowat over elkaar in een poging om bij Harry te komen. ' ik heb de hoorzitting gewonnen'! Roept hij vrolijk. Wat hij beter niet had kunnen doen, want nu begint het schilderij van de moeder van Sirius te krijsen dat we bloedverraders zijn, waardoor Sirius de gordijnen weer moet dicht trekken. 'Kom Harry, vertel alles maar in de keuken, anders begint ze weer' fluistert sirius. Harry knikt en twee minuten later zitten we aan de tafel. Harry verteld over wat er in de hoorzitting gebeurde, dat perkamentus kwam om hem te verdedigen en dat er een vrouw was die dacht dat perkamentus het ministerie beschuldigde van de dementors die in het straatje waren gezien. Maar het is gelukkig uiteindelijk goed gekomen en Harry mag gewoon weer terug naar Zweinstein.
Die avond hoor ik iets op het raam tikken, Het is een uil met twee brieven in zijn snavel. ik doe het raam open, pak de brieven, en open ze. Eentje is van zweinstein, over wat we moeten kopen voor het nieuwe schooljaar. En de ander is van luna, die open ik als eerste en begin met lezen.
Lieve Sara,
Ik hoop dat je deze brief hebt gekregen, want toen ik naar je huis kwam om je op te zoeken was je er niet. Je moeder vertelde me dat je naar een geheime locatie bent gegaan. Ik maak me een beetje zorgen om je en ik hoop dat alles goed met je is. Schrijf me snel terug, en als dat niet kan, dan zie ik je hopelijk op zweinstein.
Groetjes van je beste vriendin loena leeflang.Ik kan haar helaas niet schrijven, want het ministerie onderschept veel uilen, en dan ontdekken ze deze geheime plaats. Maar gelukkig zie ik haar weer op zweinstein. Dan tikt er nog een uil met zijn snavel tegen het raam met nog meer brieven van zweinstein. Waarschijnlijk voor de rest.Eenmaal beneden geef ik Harry,Hermelien, Ron, Ginny en de tweeling de brieven van zweinstein. 'Dat word een bezoekje aan de wegisweg' zegt mevrouw Wemel vrolijk. 'We gaan morgenvroeg om 8 uur, en verzamelen beneden in de gang. Maar wel stil! Anders maken we het schilderij van de moeder van Sirius weer wakker. Maar nu is het bedtijd! Weltrusten allemaal, en ik zie jullie morgen'.
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanfictionSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...