Mijn vader loopt naar Sneep toe. 'Het ging heel goed, dankje Quintin.' Samen lopen ze naar buiten en gaan onder een boom zitten. Ik volg ze op de voet. Na een tijdje spot ik ook Harry, die bij het groepje van James, Remus en Sirius is. 'Pfff, straks hebben we gedaanteverwisseling. En daar ben ik echt niet goed in!' Sneep lacht. 'Ik ook niet, wil jij me even overhoren?' 'Tuurlijk Severus.' 'Au!!' 'Wat is er?' 'Ik heb een papiersnee, dat prikt echt!' 'Wacht even Sev, ik hen hier nog een pijnverzachter.' Mijn vader haalt een flesje uit zijn tas en geeft het aan Sneep. 'Dankje Quintin.' Alleen kreeg hij niet de kans om het op zijn hand te doen, want opeens komen James en Sirius aangelopen. 'Alles goed, Secretus?' Het leek wel alsof Sneep en mijn vader een stroomschok krijgen, want ze gooien hun boeken op de grond en pakken hun toverstokken. James is sneller. 'Expelliarmus!' De toverstokken vliegen weg en belanden een heel stuk verder. Sneep probeert hem te pakken, maar wordt tegengehouden door Sirius die roept: 'impedimenta!' Sneep valt op de grond en heeft duidelijk pijn. 'Stop! Stop! Je doet hem pijn!' Roept mijn vader. Sirius grijnst. 'Dat is juist de bedoeling.' Ik voel een enorme woede in me opkomen en pak mijn toverstok. Ik heb geen idee of het gaat werken, maar ik kan het allicht proberen. 'Finite!' Sneep stopt met kronkelen en staat weer op. Wauw! Het heeft gewerkt! Nu pas zie ik dat Harry ook naar het tafereel zit te kijken. Sneep heeft nog steeds een beetje pijn, waardoor James zijn kans ziet en roept: 'sanitato!' Er komen zeepbellen uit de mond van Sneep en hij stikt bijna. 'Laat ze met rust!' Roepen twee stemmen achter mij. Het is de moeder van Harry en... mijn moeder. Ze rent naar mijn vader (die meteen een rood hoofd krijgt) en gaat beschermend voor hem staan. Lily doet hetzelfde bij Sneep. 'Is er iets, Evers en Taylor?' 'Er is zeker iets!' Zegt Lily boos. 'Hij heeft je niets aangedaan!' 'Eigenlijk wel... het feit dat hij bestaat.' Ze hadden niet in de gaten dat mijn moeder haar stok pakte en de vloek bij Sneep ophefte (want die kreeg bijna geen lucht meer). Sirius krijgt het in de gaten en roept: 'hé! Jij daar!' Maar het is al te laat, Sneep heeft zijn toverstok weten te berijken. Er volgt een lichtflits en er verschijnt een diepe sneeuw in de wang van James. Hij draait zich woedend om. 'Levicorpus!' Sneep hangt ondersteboven in de lucht. 'Stop!' Roept Lily weer en richt haar toverstok op James. 'Laat hem zakken, NU!' James twijfelt, maar heft de vloek toch maar weer op. 'Goed secretus, je hebt geluk dat Evers er was anders...' 'ik... ik heb geen hulp nodig van een modderbloedje!' Ze kijken hem allemaal geschrokken aan. Lily kijkt zelfs even gekwetst. 'Severus! Wat zeg je nou!' Roept mijn vader. Sneep beseft wat hij heeft gezegt en slaat zijn hand voor zijn mond. 'Bied je excuses aan secretus!' Roept James. Nu wordt Lily nog bozer. 'Ik wil niet dat jij hem dwingt om excuses te maken, jij bent net zo erg als hij.' Dan draait ze zich om en loopt weg. Mijn moeder staat op en rent bezorgd achter Lily aan, terwijl ze nog een woedende blik op Severus werpt en roept: 'Waag het niet om mijn beste vriendin nog eens zo te beledigen, Sneep!'. James roept nog dat Lily terug moet komen, maar ze luistert niet. Sneep staat op en wil achter haar aan lopen, maar hij hangt alweer ondersteboven in de lucht. 'Zo, wie wil er zien hoe ik de onderbroek van secreetje uit trek?' Mijn vader zit er verslagen bij en weet niet goed wat te doen, het voor hem opnemen of het toch zo maar laten. Helaas zal ik nooit weten wat hij heeft gedaan, want opeens trekt iemand aan mijn arm. Ik haal mijn hoofd uit de hersenpan en kijk recht in het gezicht van professor Sneep.
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
Hayran KurguSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...