Nee hè! Professor Sneep was onze laatste hoop! Hoe komen we hier weg!? 'Goed Potter, als je niet vrijwillig wil vertellen met wie je prate in de haard, zal ik je moeten dwingen. Ik zal de cruciatus vloek moeten gebruiken.' 'Wat!!!' Roepen Hermelien en ik tegelijk. 'Dat is verboden!' 'Tja, wat Droebel niet weet, wat Droebel niet deert.' Ze richt haar toverstok op Harry, maar nog voordat ze hem kan martelen roept Hermelien hysterisch: 'vertel het haar, Harry!' 'Vertel me wat?' 'Het geheime wapen van Perkamentus...' we kijken haar allemaal verbaasd aan. 'H-het ligt in het verboden bos.' Opeens snap ik wat ze van plan is. 'Ja, Hermelien heeft gelijk, in het verboden bos bij een open plek.' Omber kijkt ons gretig aan. 'Goed, lijdt me er naartoe. Potter, Griffel en Ravenklauw, jullie gaan voorop. Maar ik let op jullie, dus geen grappen!'
We lopen door het verboden bos, richting de open plek. Omber loopt achter ons en heeft er duidelijk geen plezier in om hier te lopen. 'We zijn er bijna' zegt Hermelien. Ik verwacht Groemp te zien, maar in plaats daarvan is er alleen nog maar het touw waaraan hij vastgebonden zat. Groemp is verdwenen. 'Wel, waar is het geheime wapen?' Vraagt Omber gretig. Ze kijkt om zich heen en schijnt het te beseffen. 'Het bestaat niet hè?' Ze kijkt ons woedend aan. 'Weet je... ik haat kinderen!' Opeens klinkt er luid gekraak achter ons van brekende takken en we draaien ons geschrokken om. Het is een grote groep centauren die Omber spottend aan kijken. 'Wat moeten jullie hier? Waag het niet mij aan te vallen! Jullie vieze halfmensen hebben niet het recht om...' een van de centauren schiet een pijl af op omber, maar door een beschermspreuk raakt hij haar niet. 'Hoe durven jullie!!!' Ze vuurt een spreuk af op de centaur die haar aangevallen heeft. Er komt een touw uit en wikkelt zich om zijn lichaam. Hij valt op de grond en probeert te ademen, maar dat lukt niet door die touwen. Ik ren naar hem toe en probeer hem te bevrijden. 'Stop! U doet hem pijn!' Omber wil nog iets zeggen, maar wordt plotseling opgetild door Groemp, die blijkbaar eventjes weg was maar nu weer terug is. 'Laat me los, jij vieze reus!' De andere centauren zetten inmiddels de aanval in op Omber en bevrijden de andere centaur. Een van hen schiet een pijl in de arm van Groemp. Hij kijkt verbaasd naar de pijl en laat Omber los. Ze valt hard op de grond en twee centauren pakken haar op. 'Laat me gaan! Stelletje vieze halfmensen! Potter! Ravenklauw! Vertel ze dat ik niets kwaads in zin heb!' Harry grijnst. 'Sorry Professor...' 'maar we mogen geen leugens vertellen' maak ik zijn zin af. De centauren nemen Omber (onder luid protest) mee en 5 seconden later is het helemaal stil. We bedanken Groemp en rennen terug naar het kasteel.
Op de houten brug komen we Loena, Marcel, Ron en Ginny tegen. 'Hu? Hoe zijn jullie ontsnapt?' Vraagt Hermelien verbaasd. Ron moet lachen. 'Braakbabbelaars, ik had er toevallig nog een paar bij me van Fred en George. Ik zei dat ik wat wilde snoepen, en toen aten ze het zelf op, de sukkels...' 'het was echt een briljant plan' bevestigd Ginny. 'Goed, we zijn compleet, Sirius was niet op de orde, dus hoe komen we bij het ministerie?' Vraagt Harry en iedereen denkt diep na. Uiteindelijk is het Loena die iets heeft bedacht. 'Ik weet het! We gaan vliegen!' Ron rolt met zijn ogen. 'En... hoe gaan we dat in vredesnaam doen?' Ze krijgt die bekende twinkeling in haar ogen als ze een goed idee heeft. 'We gebruiken de terzielers om op het Ministerie te komen...'
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanfictionSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...