Ik ben best zenuwachtig, want vandaag zijn de geprekken met de afdelingshoofden over je beroeps keuze. Ik wens Harry, Ron en Hermelien succes en loop naar mijn eigen afdeling. Loena is er ook al en zit op het bankje. Terwijl ik naast haar ga zitten vraag ik: 'wie is er nu binnen bij professor Banning?' 'Cho, daarna ben ik en dan ben jij.' Net op dat moment komt Cho naar buiten en Loena loopt naar binnen. Lang hoef ik niet te wachten, want na 5 minuten gaat de deur alweer open. 'Hoe ging het?' Vraag ik aan haar. 'Goed, succes!' 'Dankje.' Ik loop naar binnen en zie professor Baninng aan een tafel staan (want hij is zo klein dat als hij gaat zitten bijna niet boven de tafel uitkomt). Hij gebaart met zijn handen naar de stoel voor hem en ik ga zitten. 'Zo juffrouw Ravenklauw, ik zal even je resultaten er bij pakken.' Hij pakt een stapel papieren en bladerd ze door. 'Ah! Ik heb hem! Ik zie dat je heel goed bent in toverdranken, kruidenkunde, verzorging van Fabeldieren en bezweringen. Wat wil je zelf later gaan doen?' Daar hoef ik niet lang over na te denken. 'Ik wil graag later hier op Zweinstein les geven in toverdranken. Maar ik zou het ook leuk vinden om als heler in het St. Holisto te werken.' Professor Banning knikt en schrijft iets op. 'Oké, het zou handig zijn als je ergens stage zou lopen op zweinstein. Ik kan madam Plijster vragen of je haar wil helpen met het verzorgen van de gewonden in de ziekenzaal. Maar je kunt ook extra toverdrank lessen volgen.' Ik denk diep na. 'Nou, het lijkt me eigenlijk allebei wel leuk.' 'Ik kan je ook bij ze alle twee inschrijven, als je dat liever hebt.' Ik knik enthousiast. 'Graag!' 'Goed, je kunt wel al dit jaar beginnen bij madam Plijster, alleen toverdranken wordt wat moeilijker, ik raad je aan om die volgend jaar te doen.' 'Dat is goed professor, bedankt!' 'Graag gedaan, je mag de volgende naar binnen roepen.'
'En, hoe ging het bij jou?' Vraag ik aan Harry. 'Wel, het zou beter zijn gegaan als Omber er niet bij was.' 'Ze was er bij! Wat zei ze?' 'Nou, je weet dat ik schouwer wil worden, dus toen ik dat besprak met professor Anderling zei ze dat ze er voor ging zorgen dat ik geen schouwer zou worden.' Ik voel boosheid in me opkomen. 'Als ze het waagd! Dan stop ik een hele vervelende toverdrank in haar drankje!' Harry kijkt me met een opgetrokken wenkbrauw aan en barst in lachen uit, waardoor ik ook moet lachen. 'Ze zeggen dat verweer tegen de zwarte kunsten vervloekt is, dus hopelijk is ze aan het eind van het jaar weg' zegt Harry. 'Klopt, als ze nog langer blijft kan ik het niet meer aan!' Opeens trekt Harry me achter een muur. 'Harry, wat doe je?' Hij gebaart dat ik stil moet zijn en wijst met zijn hoofd naar het kantoor van professor Sneep. 'De deur staat open, ik wil eens een kijkje nemen.' 'Wat! Je bent gek! Wat als Sneep er nog is!' 'Welnee, die is bij de leerlingen van zijn afdeling.' Ik rol met mijn ogen. 'Oké, heel even dan!' Samen sluipen we naar binnen. 'Eeeh, Harry... je bent hier al vaker geweest, dus wat wil je nou precies doen hier?' 'Ssssttt!' Harry loopt richting de hersenpan. 'Harry, nee! Dat zijn privé zaken! We mogen niet...' te laat Harry heeft zijn hoofd al in het water van de hersenpan gestoken. Ja hoor, ik zal maar weer met hem meekijken, voordat hij weer eens ongelukken veroorzaakt...
JE LEEST
friend of harry potter en de orde van de feniks
FanfictionSara Ravenklauw, 15 jaar oud, volbloed en afstammeling van Rowena Ravenklauw, is een goede vriendin van Harry potter. dit jaar op zweinstein wordt anders, niet alleen omdat ze moeten beslissen welk werk ze later willen gaan doen, maar ook doordat h...