Dia Tegur Aku ?

782 25 12
                                    

Ara p. o. v

Aku melangkah longlai ke lokar aku . "yes , lagi berapa langkah sahaja ...berusaha barbara berusaha ...fighting !! " aku bermonolog memberi semangat pada diri sendiri .

Adakah patut cikgu Tan lepaskan kitorang lambat gile ,protes. Dahla time rehat singkat. Aku mengupil pintu lokar yang bercorakkan grafiti bumga perlahan .Tu semua idea Dylan. Biar nampak girlish katanya.

"Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add math"?

Kedengaran suatu suara yang berada di belakang menyoal aku . Mata aku membulat .Suara yg membuatkan eardrum aku vibrate .

Terkial-kial aku memusingkan badan sembilan puluh darjah, kertas dan beberapa buah buku masih lagi di pegang erat disisi .
Wajah Zayn terpampang di hadapan muka aku .

Mulut aku ternganga melihat ciptaan tuhan yang terindah ini . Jantung aku berdegup selaju-lajunya .

Ya ! Zayn Javad Malik ! Budak lelaki yang paling hot dekat sekolah ni . And he's speaking to me..like right now ? Seriously ? He just stunned smiling .

Oh please dont do this to me bro . Kalaulah aku boleh confess kat kau yang aku dah lama suka kat kau dari dulu...kalau lah .

Dia memetik jari di hadapan muka ku berkali-kali .Seperti gaya Shah Rukh Khan memetik jari di cerita lakonannya yang sering kali meniadi Box Office.

Muka Zayn kebingungan namun masih tetap cuba untuk menghadirkan senyuman . Apa orang panggil ' awkward smile '. :)x Dah cukup baik dia tak baling sofa dekat muka aku.

Aku tersedar daripada lamunan. Aku mengelap air liur yang tanpa ku sedar mengalir di celah bibir ku dengan hujung lengan bajuku .

Aish, jatuhkan imej betul la . Zayn smirked . Seusai mengelap air liur itu aku terlihat kelibat rakan-rakan Zayn jelas kelihatan sedang mentertawakan aku tapi tidak Harry.

Mereka yang berada tidah jauh dari kami berdua . Muka aku menjadi merah menyala.

Mungkin blood cappilary aku dah tidak berfungsi lagi . " Ye saya . " aku menjawab . suara aku tersekat-sekat .

Cuak kot , mana taknya Barbara Palvin is speaking with Zayn Malik , crush yang tak pernah tahu aku wujud ke tak selama ni.

"Tak tadi saya tanya awak group dengan sayakan nanti untuk...group folio add math ?" Dia menyoal ku kembali . Kali ini suaranya dikuatkan sedikit . Mungkin dia assume aku pekak kot .

Aku menyelak helaian kertas yang diberikan oleh Cikgu Tan sebentar tadi yang kebetulan berada di tangan ku. " Hmm , a'ah awak group dengan saya , yong hwa dan...... se..lena " aku menjawab .

Mata aku terpaku pada nama list group . "WAIT ! SELENA ? DID YOU MEAN SELENA GOMEZ perempuan paling gedik yang pernah aku jumpa kat muka bumi yang indah ni .

Selama ni Sedaya Upaya aku cuba bertahan dekat sekolah ni dengan elakkan diri daripada terserempak , atau apa-apa benda yang kena mengena dengan dia .

And lastly for final year ni aku end up satu group dengan dia ?

Of coarse , i did all those things hindarkan diri semua because she's Zayn's Girlfriend .

Zayn loved her instead of me . I'm just a shadow .Which is totally Invisible from his eyes . He never like me . Never .

But now , she's only his Ex-Girlfriend . Since she's found curang .

Rumors said , Zayn sendiri yang nampak Selena curang dengan Mark . Mark selaku ketua pengawas dekat sekolah ni . ..how can these happened ???" Inner me spoke .

Aku melihat riak wajah Zayn berubah saat nama Selena disebut . Mana mungkin dia melupakan cinta pertama yang sudah menyakiti hatinya .

Berbulan masa yang diperlukan untuk dia kembali normal seperti biasa .

Selepas putus dengan Selena Zayn sering ponteng sekolah . Bergaul dengan budak-budak nakal . Ibunya sehingga membawakannya ke kaunseling untuk mendapatkan rawatan .

Berkat kesungguhan ibunya , Zayn beransur pulih dari kehidupan yang tidak sihat .As result , Now I can still see his smile back .

Louis berjalan ke arah kami berdua sambil membetulkan rambutnya .

He's mumbled on the way here . Dia kemudiannya menepuk bahu Zayn lembut .

" Weyh , zayn kitorang nak pegi cafe dah ni ..tu Niall tu dah merengek macam budak kecik da..dia cakap dia lapar gile nak mati " Louis explained.

Zayn chuckled . Dia menukarkan pandangannya kepada aku .

"Okay la awak kalau ada apa pasal folio tu awak cakap la dengan saya ye " he said disudahi dengan genuine smile on his face .

Matanya tiba-tiba meliar melihat dalam lokar ku yang terbuka luas .

"Hmmm.. Boleh saya pinjam pensil dan kertas ? " Dia menyoal secara tiba-tiba.

Aku hanya menghulurkan kertas dan pensil tanpa menyoal banyak .

Louis hanya memandang aku kosong . Adakah aku terlalu hodoh sampaikan dia melihat aku sedemikian rupa .

Mentang-mentanglah aku bukannya species wanita yang mempunyai potongan badan yang cantik .Zayn kemudiannya mengembalikan kertas dan pensil kepada aku .

" Okaylah , saya pegi dulu , bye " Zayn said . Dia melambaikan tangannya .

Louis hanya memberikan fake smile . Aku tak tahu apa masalah dia dengan aku . Mereka beredar pergi .Aku hanya memandang Zayn sehinggalah bayang-bayangnya hilang daripada pandangan aku .
Aku menutup lokar dan melihat sekeping kertas yang Zayn berikan tadi . Number telefon dia tertera kat situ .

Mata aku membesar sebanyak 1cm . Aku menari-nari kegembiraan sambil mengunci lokar milikku . "Yeahhh !!" Aku menjerit kegembiraan .

end p. o. v

i really love you zayn from that scene . Scene that idk u'll remember or not . I know this is such a puppy love . But i cant forget u even i tried , sorry for that zayn . Me loving you just a nightmare for u isn't it ?

****************************************************************************************************************************************************************************************

p/s: So apa korang rasa? Ni cerita pertama aku harap korang suka.


Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now