sebab saya suka dia

207 8 0
                                    

Sir Tan tak masuk lagi . Kelas pun memang dah jadi tunggang terbalik jadinya .

Yong Hwa dari tadi pakai earphone je sambil meletakkan kepala atas meja .Macam tengah sakit pun ada.

"Shin Hye tengok Yong Hwa tu , macam tak sihat je kan? "soal ku pada Shin Hye yang sedang meletakkan bedak pada mukanya.

" donno " balas Shin Hye selamba.Bedak di simpankan semula di dalam beg .

"wae you suka dia eh ?" Shin Hye menyakat .

Eh aku pulak , aku nak 'jodohkan' dia dengan Yong Hwa aku pulak kena.

"Wooo Ara suka Yong Hwa! " Shin masih lagi dalam mood menyakat.

"Mana ada la " aku nafikan . Malas pun ada nak layan.

Gila apa suka Yong Hwa habih tu Zayn nak campak mana ?

"Ehem , Ara suka sape ?" soal satu suara dari suatu direction.

Aku mengangkat kepala yang sedikit berat .Mak aih , dari mana pulak mamat ni datang.Tiba-tiba ada je muncul.

"Takde siapa la " jawab aku malas .

Aku menyelak buku math .Padahal fikiran aku melayang entah ke mana .

"Ara ni dia suka Yong Hwa " Shin Hye tergelak kecil.

Aku menyiku lengan Shin Hye .

Zayn memandang dengan pandangan yang tak dapat aku baca.

"Mana boleh dia suka Yong Hwa " balas Zayn dengan nada yang mendatar .

"Asal pulak tak boleh ?" soal Shin Hye blur.

Aku hanya melihat wajah Zayn .Ingin juga aku tahu apa jawapan yang akan muncul dari mulut dia.

"sebab saya suka dia " Zayn berbisik kepada Shin Hye .

Jantung aku berdegup kencang saat dapat menangkap bait perkataan itu.

Aduh nak pecah jantung aku dibuatnya .Zayn ni asal suka sangat mainkan perasaan aku . Pandai gila berlakon . Tahulah kitorang fake couple tapi ...kenapa aku rasa semakin suka pulak dekat dia ni .

Shin Hye melopong .

"Asal awak tak kasi tau saya ?" Shin Hye menampar bahu Ara .

"Kasi tahu apa ?" soal aku blur.

"Are you guys dating ?" Shin Hye membulatkan matanya.Amboi nak tahu habis tu !

Zayn hanya mengangguk.He then smirked .

Ish pandai je mamat ni . Sejak bila pulak kitorang dating.Tak pernah ajak aku keluar pun sejak dia ajak aku jadi 'fake girlfriend' dia.

"Ara rehat nanti dengan saya eh? " senyuman manis dihadiahkan.

Hm senyuman dia ni lah , memang buat aku melting habis.

"ok" jawab aku ringkas .

*******

Ara dan Zayn memasuki cafe yang dipenuhi dengan penghuni sekolah tu . Segan ! semua mata dok pandang diorang je dari tadi . Tapi Zayn boleh pulak buat muka selamba badak dia . Dah biasa kot jadi public figure . Semua benda orang nak tahu.

"Hey lad !" sapa Liam yang tengah makan di meja tak jauh dari diorang sambil throw his hand on the air.

"Hey ya ! " Zayn membalas lambaian Liam.

Hm ingatkan nak makan berdua ke apa . Memang tak sweet langsung mamat ni.

"Jum " Zayn menarik tangan Ara.

"U sit here i'll take food for ya " Zayn said seakan berbisik .

Ara just nodded.

Ara memang perasan dari tadi Liam , Harry dan Louis dari tadi tenung dia . Scary kot.Macam baru buat criminal je rasanya.

"Are u in a relationship ?" soal Liam sebaik saja Zayn beredar.

Apa aku nak jawab ni .Nak bohong ke bagi tau benda real. Ah kusut la .

"Ish apa kau merepek ni berok . tak nampak ke cara Zayn layan Ara tadi confirm la they're in love " Louis menyampuk.

Yes ! sebaik ada Louis . Even aku rasa dia sendiri pun tak pasti apa yang dia cakap.

"Eh Niall mana ?" soal Zayn sebaik saja tiba di meja makan.

Tiga bungkus burger dan minuman bergas di hidangkan di atas meja .

"Niall kan tak datang harini dia pergi lawan bola " Harry akhirnya bersuara setelah sekian lama membisu.

'Oh patutlah Dylan pun tak datang harini ' bisik hati Ara.

"La penat aku belikan untuk dia ni " Zayn mengeluh .

Baru dia ingat nak belanja Niall tapi budak kuat makan tu tak ada pulak .

" Takpe aku ada " Louis tersengih .

Zayn smirked .

"Nah ni untuk you " Zayn membukakan bungkusan burger dan diberikan pada Ara .

"Amboi dah sweet habis la tu " Lou menyakat .

Zayn rolled his eyes. Gosh cute gila !

Muka Ara bertukar merah . Peluh dingin muncul.Dia pulak segan nak mati kat situ.

Harry hanya menenung Ara . Dia seakan ingin memberitahu sesuatu tapi dia mengambil insiatif untuk diamkan diri.


************************************************************************************************************************************************************************************

p/s : whats wrong with harry ? Adakah Zayn akan mengambil serious perhubungan dia dengan Ara instead of as his fake girlfriend ?

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now