Kawan facebook

377 21 1
                                    

"haish bosannya dari tadi guling-guling je atas katil ni.Taula empuk pun tapi Ugh.Dah berapa roundla pun aku taktau"Zayn membebel. Gulingannya masih diteruskan .

Matanya kemudianya tertumpu pada handphone yang berada bersebelahan dengannya."Okayla jum kita berfacebook hihi " zayn bercakap dengan dirinya sendiri.

"Okay masukkan email..next..password..done ! login !" he said

-satu message di terima ,daripada gula gula kapas-

Hati dia menjerit gembira. Mana tidaknya Sudah lama dia tak bersembang dengan rakan fb dia yang mystery ini.tengok username pun gula gula kapas . Nampak sangat kepelikannya di situ .He dont ever care about that.Not really.

Since dia pun bukan gunakan identiti yang sebenar di facebook privatenya ini.Under ground la katakan. Dia kadang-kadang nak juga orang layan dia macam "manusia" bukannya "malaikat".Ni tak lalu mana-mana je orang pandang semacam .kadang-kadang ingatkan ada something bad kat muka ni.

Pandang biasa takpela ni sengih-sengih semacam. Macam pervert pun ada.So,dia nak juga merasa orang sembang dengan dia sama .sama rata macam..orang lain .Malah rakan-rakannya juga tidak tahu dia mempunyai dua fb.

He clicked the message instantly.

Gula gula kapas :" Hey, dah lama awak tak online ? saja tanya :) " (10 minutes ago)

"Hmm ...melepas suda . dia online 10 minit lepas time aku tengah guling guling tadi. good Zayn good".Zayn merengus.Di tumbuk-tumbuknya bantal yang berada bersebelahan dengannya perlahan.Tiduk cukup dengan itu . Ditekupnya pulak bantal dimuka lalu menjerit sekuat hati.

Setelah puas .Kemudian baru dibalasnya message tersebut."Tak..banyak benda nak buat beberapa bulan ni tu yg saya busy sikit ..hm kenapa do u missed me already ? xD" zayn menekan button reply.Tersengih-sengih dia melihat textnya kembali. Yes , dia sedar agak menggatal ayat tu.Dibetulkan posisi duduk .

Dia melihat gambar profil rakan fb nya itu . Hanyalah pemandangan Eiffel Tower .Sudah bertahun lama mereka chat. Namun mereka hanyalah berinteraksi menggunakan nama fb.tak tahu tentang background masing- masing sangat.Hanya tahu umur dan jantina sahaja.

Bagi zayn dia membuat facebook ini pun untuk bersosial tak lebih daripada itu .

Yes it sounds crazy but thats what happening right now .

*ting* phone zayn berbunyi . "ARGHHHHHHH SHES ONLINE SHES ONLINE !!!!" dia menjerit keriangan saat melihat rakan fb nya itu online .Pelbagai tarian dibuat sebut je salsa ? kpop ? disco. semuanya di buat dalam masa serentak bagi meraikan kejadian terindah itu .

gula gula kapas : " Mestilah rindu..takde siapa nak sembang .:D"

Dj M : Ohh kalau macam tu awak sembang dengan saya sebab bosan jela hmm takpelah i know who am i...:'(

gula gula kapas : HAHAHAHAH gelilah .

Dj M : Hm malas balas *gelak jahat

gula gula kapas : Malas balas tapi tangan laju je menaip booo...penipuan apakah ini .Ehh awak nak dengar cerita tak.

Dj M : Yeeee apa diaaaaaaa

gula gula kapas : La pasal crush saya..yang saya ceritakan kat awak aritu,awak tau dia satu group dengan saya nanti .

sedang otak dia ligat untuk memikirkan idea untuk d

Tiba-tiba kedengaran"Everybody wanna steal my girl ~ everybody wanna steal her heart away ~ " ringtone zayn berbunyi ."

Nama Liam Payne "Daddy " tertera di skrin phone.Ergh , time ni la pulak kau nak call payno !" Zayn merungut. terkebil-kebil mata .

"Yes , whos there ? " zayn asked dengan menggunakan nada ala-ala askar gitu. Sahaja dia ingin menyakat rakannya." Your dad!come on datang sini cepat!louis ngan niall ada kat sini...Hah ni Harry pun baru sampai" Liam membalas.

"Wassap bro ~ "Harry said . Seems dia baru je merampas handphone dari liam.

"Hahahah..Okay bro..tells liam i'll coming in a couple minutes " Zayn replied.

"Bro..Zayn said he loves u like a girl " Harry said .

"God damn it !! Harry siaplah kau nanti aku kerjakan!!" Zayn seakan akan menjerit .

Harry just laughing .

He hang immediately.Kemudian matanya tertumpu kembali pada facebook . dengan berat hati dia pun membalas .

Dj Z : Awak sorry eh saya kena out dah ni ada hal . Sorry sesangat ada masa kita sembang lagi :) .


'ohhh dia nak cerita pasal crush dia lagi la ni .Huh .Ehh takkan aku cemburu pulak.tapi aku bukan sesiapa pun kan . Dia..dia kenal aku pun tidak ' zayn rungut di dalam hati.

**********************************************************************************************************************************************************************************************************

P/S : Did you think Zayn fallen for gula-gula kapas . The stranger that he's always chatin' on.Please vote and comment below . I need a support :)



Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now