'Haih dia ni memang tak reti nak angkat phone ke apa ? Tau tak yang aku risaukan dia separuh mati ni.Tadi time rehat pun kelibat dia langsung tak kelihatan.Ada sesuatu buruk yang jadi ke ? Harap dijauhkanlah '.Dylan berkata pada dirinya seraya menelek buku teks sejarah yang tebal berinci.
"Okay class , sampai sini saja , anda boleh beredar."Ujar guru sejarahnya.
Dia lantas mengemas peralatan tulis dan buku .Satu-persatu dimasukkan dalam beg galas yang berwarna keemasan itu. Sekali lagi dia meneliti handphone miliknya.Tiada jua khabar berita dari Ara.Sungguh lelah baginya untuk menunggu perkhabaran rakan karibnya itu.Jarang Ara membuat perangai sebegini .
Dylan menyandarkan badan di dinding luar kelasnya . Dia membuat keputusan untuk menunggu Ara.Sudah menjadi kebiasaan bagi Dylan untuk menunggu rakan akrabnya setelah selesai waktu belajar.Dia hanya perlukan penjelasan untuk semua ini tidak lebih dari itu.Diperhatikan satu persatu makhluk yang keluar dari kelas 5A itu . Namun , Ara langsung tidak muncul. Matanya mengerling melihat jam tangan miliknya ." Where are u Ara..." kata Dylan .
Selesai melihat semua orang berlalu pergi dia tangkas melihat kelas 5A .Namun ianya kosong dan tidak lagi berpenghuni . Tapi tidak pula dia nampak Ara dalam sekumpulan budak tu tadi .Dylan bertambah bingung.
"Takpelah , petang nanti ada latihan bola sepak , singgah kejaplah rumah Ara " pujuk hati kecil Dylan . Mukanya kelihatan hampa .Hampa yang amat macam baru kena reject je !
******************************************
"Dylan ! fokus la sikit kat padang tu ..Dylan O'Brien ! " omel coach yang berkulit sawa matang itu.
Dia hanya mengangguk perlahan dan meneruskan larian di padang.
Sekarang sedang berlangsungnya latihan bagi menghadapi selection kebelasan utama .
"Weyh Dylan nah bola ! " -anonymous
Entah macam mana Dylan boleh terjatuh berguling . Kepala dia terhantuk ke tanah . Inertia mungkin? Dia cuba berdiri . Ditekupnya kepala yang terasa kebas dengan tapak tangannya .
'Darah'
"Dylan are you okay ? OMG you're bleeding " kata coach .
"Guys help him please , pergi cucikan luka dia tu " Ujar coach. Wait cuci ? Macam kejam je bahasa tu . Macam menyakitkan pun ada . Mahu terbeliak mata Dylan mendengar perkataan itu.
Dilekatkan plaster pada luka tu . Bukan luka besar mana pun . Darah je banyak tadi . Mungkin sebab Ca 2+ kurang kot.
******************************************************************************************
Dylan sibuk membersihkan kasut sukannya yang dipenuhi rumput basah setelah tamat latihan. Mahal kot kasut ni, jenama pun Adidas . Hadiah pemberian ayah tercinta.Otak dia ligat memikirkan tentang Ara . Antara main factor kenapa dia tak boleh focus kat padang tadi.
"Weyh Dylan kau tak dengar ke apa yang jadi kat Barbara ?" soal lelaki irish merangkap team kelab bola sepak dan classmate dia tu.
"Apa maksud kau Niall?" soal Dylan lalu menyimpan kasut sukan di dalam beg miliknya.
"Kau bukan bf dia ke takkan taktau ?" soal niall kembali.
"Aah Bf for kawan baik bukan boyfriend " balas Dylan yang kedengaran agak cliche .
"Tak ...tadi Ara pengsan, Zayn yang temankan dia kat bilik sakit."Kata Niall sambil menggalas beg sandang miliknya.
"WHAT ! "Dylan terkejut .
"How can it be , i mean macam mana Ara boleh pengsan ?" tanya Dylan lagi bagi mendapat kepastian.
"Diorang cakap sebab terkena meja yg ditolak selena ..hmmm..aku taktau la..benda ni pun liam yang cerita tadi " balas Niall.
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...