***
"Ah takkan aku jatuh cinta dengan Ara pula " zayn menekup mukanya dengan bantal segan.
kau dah jatuh cinta.
"dengan dia? takkanlah habis tu gula-gula kapas aku macam mana "
kau termakan dengan game kau sendiri.
"Ah bingung ah, aku suka ggk bukannya Barbara Palvin a.k.a my fake girlfriend full stop. " Zayn menamatkan peperangan mulut dengan dirinya sendiri.
Otak kata ye tapi hati kata bukan.
Zayn menetapkan yang dia menyukai ggk biarpun hanya mengenali wanita itu di laman sesawang.
Wajah, nama semua langsung tidak ketahuinya mendalam. Biarpun, dah bertahun chat bersama.
Biarlah cinta itu buta ♥ . Zayn membuat keputusan gila.
Hanya Ggk yang ikhlas Menegurnya di facebook yang Zayn tidak menggunakan profilenya sendiri.
she's different than others yang Terkinja-kinja me mendekatinya hanya disebabkan glamour, rumah dan harta.
Even Ara pun bukan macam itu tapi entahlah. Zayn sendiri bingung dengan perasaannya.
***
"Amboi tahulah suka tapi tak payah tenung lama" perli Lou pada Zayn.
"tenung siapa? " soal Zayn berselindung.
"tu " Lou menunjuk ke arah Ara yang sedang bergurau senda dengan Dylan tidak jauh dari tempat duduk mereka.
"Zayn kau tak jeles ke Ara tu selalu berkepit dengan Dylan " lou menyoal.
"Tak dorangkan bestfriend " Zayn memainkan peranan sebagai boyfriend yang memahami.
"perempuan dengan lelaki mana boleh kawan je " tambah liam yang baru datang membawa hidangannya bersama Niall.
"tengok macam Niall dengan Demi " lou memberikan contoh tangkap muat.
"kenapa dengan dorang? " soal Zayn blur.
"kan Niall kena reject " lou balas ringkas.
"tu reject belum sempat nak berkawan dah di reject " liam menepuk belakang badan Niall.
"entah dia cakap dia anggap aku macam adik dia je " Niall buat muka sedih.
"ishh kejam betul kalau ye pun bagilah sebab yang logik sikit " kata lou.
Niall hanya mengangguk dan menikmati mi goreng yang dibelinya.
Zayn pula hanya memandang Ara dan Dylan.
'betul ke aku tak jeles but why i feel like want to punch dylan's face? ' desis hati Zayn.
****
"Ara kau cakap nak jumpa aku tapi kenapa kau bawak budak ni sekali " dylan berang."aku yang nak jumpa kau Ara tak salah " Zayn terangkan.
"Memang sejak dari dulu tu salah kau! salah kau! " dylan berjalan mendekati Zayn dengan wajah yang bengis.
"Kau berani tunjukkan muka kau dekat aku kan " dylan mengetap giginya bagi menahan amarah.
Ara cuba menghadang Dylan.
"Aku berani sebab aku tahu aku tak salah " kata Zayn.
"Kau tak salah -" dylan menolak Ara ke tepi dan menumbuk Zayn bertubi-tubi.
"Dylan let him go " Ara cuba menarik Dylan tapi gagal.
"No he has to pay what he done " dylan berkeras.
Ara memandang kawasan sekitar. Langsung tiada orang nak diminta bantuan. Jarang orang lalu di lorong belakang kedai sebegini. Zayn mencadangkan tempat ini sebagai tempat pertemuannya dengan Dylan. Adakah Zayn memang dapat menelah hal sebegini rupa.
"Dylan please stop " rayu Ara setelah melihat Zayn sudah berdarah.
"Just go! " jerit Zayn.
" tapi-"
"i said go! " jerit Zayn sekali lagi.
Dylan tidak lagi menumbuk Zayn. Dia duduk di jalan tar. Dia memeluk kedua-dua belah kakinya rapat di dada.Zayn bangun dari posisi terlantar dari tadi.
"please forgive me " rayu Zayn.
"After what you did? " soal Dylan sinis. Air matanya mengalir deras saat memikirkan apa yang dilakukan Zayn terhadapnya.
" it just a prank. for your birthday. Aku ingat bila aku buat macam tu kau akan lagi gembira. I never thought i really hurts you a lot " jelas Zayn panjang lebar.
"it still hurts me " kata Dylan.
" Aku maafkan kau. Tapi aku tak tahu masih boleh layan kau macam dulu ke tak " ujar Dylan tanpa memandang Zayn. Dylan bingkas bangun dan beredar.
"Kau okay " soal Ara tika sedar Dylan keluar dari lorong itu sendirian.
Dylan menepis tangan Ara dari menyentuhnya.
"Aku nak tolong je " kata Ara.
"kau tolong pakwe kau yang aku dah belasah tu " kata Dylan sinis.
Dylan terkejut dengan tindakan Ara terus memeluknya.
" i know you are so hurt your eyes can't deny " bisik Ara.
"It hurt me twice when i just bluntly blaming Zayn for years without dengar penjelasan dia...and now i don't know.. i just ruin my friendship " dylan menangis tersedu.
He just abandon Zayn. Zayn mungkin tak matang membuat lawak tentang hal sedemikian. Namun, Zayn langsung tidak memaksudkan langsung.
Dylan depressed who to be blame for his own anger.
That anger not belong to Zayn anymore but himself. How can dia nak cakap dengan Zayn yang selama ini amat dikuarantin olehnya.
Zayn nampak akan Ara yang sedang memeluk Dylan bagi menenangkannya.
'Auch ' kata hati kecil Zayn.
Zayn berpatah balik dengan berjalan ke jalan yang jauh bertentangan dengan Dylan dan Ara.
****
p/s: do comment and vote too if you like it.. it means a lot ♡♥♡♥♡♥
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...