Infinity

125 8 3
                                    

***

"Mak cik, Ara ada? " tanya Dylan yang sudah menapak di ruang tamu setelah dibenarkan masuk oleh orang gaji keluarga Ara.

"Oh Dylan Ara ada dalam bilik tu" kata Mak Ara menuruni tangga.

"boleh saya nak jumpa dia kejap? " tanya Dylan lagi.

"Hmm " serba salah Mak Ara mahu menjawab.

"kenapa mak cik? Ara sakit lagi ke? ke dia kena buli lagi tapi tak kasi tahu saya? " soal Dylan bertubi-tubi akibat cemas.

"Ara sakit perut..biasalah datang bulan " bisik Mak Ara.

Dylan rasa menyesal pula tanya. Dia pula yang berasa malu di situ. Tapi otak ligat memikirkan sesuatu.

"Takpelah mak cik nanti saya datang balik " Dylan pamit.

Beberapa minit kemudian dia muncul lagi dengan beberapa bumgkusan di tangan .

"Mak cik ni kasi Ara. Suruh dia makan. Saya ada beli ubat, sup, minyak. Sup tu mak cik panaskan lah " ujar Dylan panjang lebar.

Kagum Mak Ara dengan sikap Dylan yang prihatin. Kalau jadi bakal menantu pun takkan ditolak.

"baiklah Dylan nanti mak cik kasi, terima kasihlah ye buat susah-susah je " kata mak Ara .

"takdela mak cik tak susah mana.Kalau mak saya sakit dulu pun saya yang tolong.. dululah" jawab Dylan merendah diri.

Dia bukan apa hanya membantu apa yang patut. Ara tu bukan baru kenal sehari dua dah genap dua tahun dah pun.

****

Dylan ternampak Ara berada di Cafe sekolah.

Dylan menyelit duduk di sebelah dengan muka tak tahu malu.

"kau dah okay? " soal Dylan.

Ara pura - pura tak dengar. Mi bandung kesukaan disuap di dalam mulut dengan bergaya.

Dylan tiba-tiba melutut buat gaya macam nak propose.

"Dear Barbara Palvin sudikah awak menjadi isteri saya hingga ke tua " lakon Dylan penuh gaya dengan nada seolah memakai speaker.

Lakonan Dylan mencetus fenomena dan menarik minat khalayak berkunjung di situ.

Ara panik terus berhenti makan dan memaksa Dylan.

"Ishh kau buat apa ni? malu lah orang tengok " Ara menutup mukanya dengan tapak tangannya.

"Ha tula tadi aku tanya tak nak jawab kan dah kena " Dylan terkekek dek muka Ara yang sudah merah menyala.

"Aku dah okay lah kalau tak takdenya aku melantak mi bandung kat sini " bebel Ara menunjukkan mangkuk mi bandung yang sudah licin.

"pergh pergh ni benar benar lapar. Nak aku belanja lagi satu mangkuk ke? " sindir Dylan pura-pura mengeluarkan duit dari dompetnya .

"no thanks " Ara membuat gaya over gila kalah mak datin.

Dylan di tinggalkannya di belakang. Malas nak layan tidak ada mood Ara mahu melayan sifat loya buruk Dylan.

Otw ke kelas Ara terserempak dengan Harry dengan buku dibawanya.

"Hye Ara " sapa Harry ramah. Kali terakhir dia bersembang dengan Ara pun masa di cafe milik mak ciknya di bandar.

"Hye Harry.. nak hantar buku ke? " soal Ara kembali

Harry mengangguk.

"Weyh Ara sampai hati kau tinggal aku cakap sorang-sorang kat cafe tadi " Dylan muncul lagi kini menayang muka sedih.

"Dah tu kau buat perangai "

Dylan muncung.

"Eh hye bro " sapa Dylan setelah sedar akan kewujudan Harry disitu.

Harry membalas sapaan dan beredar kerana mahu bergegas ke perpustakaan.

'they look so close enough maybe i should realize that Ara is not for me.. and never be.. ' kata hati Harry.

***

down to earth is like I'm frozen but the world still turns..

-cause.. everybody wants you.. everybody wants you..

How many nights that you wish someone would stay like awake only hoping they's okay i never count all of my mine because if i do i know it'll feel like.. infinity..

Barbara Palvin menjalani waktu di pagi hari dengan pergi ke cafe yang menyediakan pelbagai jenis pasteri sesuai dengan citarasanya.

Harini Ara mengidam ingin makan roti piza.

"Saya nak order roti pizza dua " Ara membuat order.

"okayy five ringgit only " balas Harry dengan nada mendatar.

-bersambung-

p/s: lirik infiniti best wei i cry a lot while hearing hashtag drama sangat

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now