What A Feeling

147 10 4
                                    

***

Sesi bermonolog di tempat masing masing.

aku tak kira esok aku kena jumpa Dylan juga! -Ara

Ara ni gila apa. Asal buat semua benda jadi sukar untuk aku. Dia tak faham ke -Dylan

Ara dah berubah hati ke? Kenapa saat hati aku mulai menyukai dia, dia pula langsung tidak menoleh pada aku -Zayn

***

Buka saja mata aku bingkas bangun . Terkial-kial aku mencapai handphone untuk melihat masa.Macam manalah aku boleh tertidur semalam .Jam pun tak set !Padanlah !

Pukul sembilan pagi , omg kalau Dylan dah bla macam mana?Aku tak sempat cakap goodbye pun.

"Maa kenapa tak gerakkan Ara ! " aku mengeluh saat menuruni tangga ketika mama berada berdekatan.

"gerak dah tadi Ara yang lena " mama menjawab acuh tak acuh.

Aku segera berlari anak keluar pintu rumah dengar juga aku dengan leteran mama " ish nak pegi mana tu ? dengan tak mandi, pakai baju tidurnya "

Yes aku memang tak mandi lagi , penampilan aku sekarang confirm orang cop aku serabai.

Aku maraton berlari anak melepasi beberapa blok rumah .Akhirnya sampai juga di hadapan rumah Dylan .Mama dengan papa Dylan masih kelihatan memasukkan kotak di dalam kereta.

"Eh Ara !" tegur mama Dylan sedar akan kehadiran aku jelas tercungap-cungap .

"Mak cik Dylan ada ?" soal aku sepantas kilat.

"Dylan.."

Kemudiannya Dylan muncul terpacak sedang memegang kotak lalu diberikan pada mamanya.Mama Dylan memberi ruang aku dengan Dylan untuk berbual.

"Ara jum cakap kat sana " Dylan menggunakan nada yang agak mendatar .

Aku iyakan saja .

"so nak cakap apa ?" soal Dylan tegas.Asal dia ni tegas semacam .Mana Dylan yang suka loya buruk, yang aku kenal ?Baru lepas terhantuk batu besar ke apa?

"kenapa kau datang ?"Dylan menambah koleksi pertanyaannya .

Ni kurang ajar .Kenapa ? Kenapa kau tanya kau nak tinggalkan aku macam tu takkan at least aku tak boleh cakap good bye ke apa.

"kau kan nak pindah hari ni " jawab aku tidak setara dengan apa yang diolah oleh akal fikiran aku .Padahal aku nak marah tapi rasa sebak pula. Aku tunduk dan air mata mula mengalir.

"so ? "

"Kau dah kenapa !" aku berang secara tidak sengaja aku tertolak Dylan.Dylan terdorong kebelakang sedikit.

'Auch sakitnya Ara ni asal tolak aku kuat-kuat sakit tahu tak ?'

Omg , dude kau buat apa ni ? Kalau dulu kau paling bengang orang sakitkan hati Ara but now ? Kau sendiri yang merapuhkan lagi hati yang dulu kau jaga .

"Dylan aku suka kau "dengan muka tak malu aku confess untuk kali kedua. Aku tak nak kehilangan Dylan. Please bukan Dylan.Biarlah aku hilang orang lain tapi please please bukan Dylan yang di hadapan aku ni.

"tak ,kau suka Zayn" Dylan memotong ayat aku.

Dia ni takde perasaan ke apa?
Suka hati je decide untuk aku .Aku suka kaulah bukan Zayn.

"kau kenapa hah?kau boleh baca otak aku ke aku suka sape?" aku berang rasa nak tumbuk je muka dia ni.

"boleh ,sebab tu aku cakap " Dylan buat muka selamba.

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now