One Direction-Love You Good Bye
One Direction-If I Could Fly
Big Bang-Sober
***
"Hye Dylan " sapa Taylor yang sedang menyandarkan separuh daripada badannya pada loker milik dylan sambil menyilangkan kedua belah kakinya.
Waktu sudah menjengah petang. Matahari pula kian terik memancar membuatkan peluh membasahi baju.Rata-rata pelajar yang datang pada jam sebegini pun hanyalah untuk menghadiri aktiviti persatuan bagi mengisi kekosongan markah kokurikulum mereka yang masih tidak lagi berisi.
Dylan terkejut dengan kewujudan Taylor yang berada di lockernya jelas kelihatan seperti ingin menunggu kehadirannya.
'Nak apa lah minah ni ' keluhan hati Dylan yang tidak jauh dua depa dari Taylor .
Dylan mengambil masa yang agak panjang untuk membalas teguran Taylor .
Dah lama dia tidak bersua muka dengan Taylor sejak insiden tempoh hari .Malas. Malas nak kena mengena dah.Past is past.
Taylor ni memang tak tahu serik ke apa.
Akhirnya Dylan surrender dengan ego sendiri sampai bila nak elak dari Taylor ni jugakan . Pusing-pusing jumpa juga.Sekolah ni mana besar mana
"Hey " Dylan membalas sapaan teragak-agak .Buku di keluarkan dari perut beg sandang miliknya dipindahkan ke dalam loker tidak sampai dalam berapa saat.
Loker yang bercorakkan graviti miliknya itu akhirnya dikunci rapat kembali.
"Nak apa ? cepat la cakap " soal Dylan.Matanya mencuri lihat jam dipergelangan tangannya.
Taylor menarik muka masam . Tidak berpuas hati dengan layanan diberikan Dylan terhadapnya.
"Kalau takde apa-apa aku pergi dululah " kata Dylan dan berjalan melepasi Taylor.
Taylor tercengang lalu cepat-cepat menarik pergelangan tangan Dylan . Langkah dylan terhenti.
Dia menepis tangan Taylor.
"Chill babe , kenapa nak rushing sangat ni ?" kata Tay selepas cuba menghalang dylan dari pergi.
"Yela rushing , aku nak pergi latihan bola sepak kau tahu apa?" Dylan membalas sinis. Tak tahu macam manalah dia boleh terserempak dengan Taylor pula time-time macam ni pulak tu.Aduh!
"Kalau aku lambat , kena marah dengan coach aku salahkan kau!" tambah Dylan yang sudah bagaikan cacing kepanasan.Lagi berapa minit je berjumpaan tu nak berlangsung . Kalau lambat confirmlah kena denda semua.
"O..Okay i just nak infrom you pasal Ara je " taylor tersenyum sinis .
Mata Dylan membulat saat nama Ara dipetik oleh Taylor.
"kenapa dengan Ara ?" Dylan menggoncang bahu Taylor .Taylor lost her balance dan belakang badannya terhempas pada loker .
"Ish lepas la you hurt me " Taylor menolak tangan Dylan yang erat memegangnya .
'Dia ni kalau aku cakap pasal perempuan tu laju je , entah apa yang ada kat perempuan tu pun aku tak tahu' taylor membebel sendirian.
Taylor ni memang perempuan paling femes dekat sekolah ni . Dia dengan Selena. Diorang memang tak boleh kalau ada orang lebih dari diorang .
"You nak tahu ke ?" Taylor cuba memancing minat Dylan.
"Of coarselah dia kawan aku ! "tengking Dylan . Kesabaran dylan memang sering teruji bila bercakap dengan spesies macam taylor ni.
Dia memang tahu Taylor saja melambatkan masanya.Tapi dia sudah tidak peduli kalau lambat pun nanti asalkan dia tahu apa yang terjadi dengan Ara . Dah lama dia tak jumpa Ara sebab busy dengan persatuan bola sepak .
"Diakan couple dengan Zayn " Taylor giggle.
Satu perkataan yang membuatkan Dylan kaku .Mana mungkin rakan baik dia sendiri ada hubungan dengan musuh ketat dia .
Ara sendiri tahu Dylan memang tak pernah gemar dengan Zayn dari dulu lagi.
'Takkanlah dia khianat aku ' soal hati Dylan sendirian.
Dylan memberikan pandangan tajam ke arah Taylor.
"Kau merepek apa ni !" Dylan menengking .
"Tanyalah orang lain kalau u tak caya " cubaan Taylor untuk mencabar Dylan.
Dylan berang lalu hanya meninggalkan Taylor sendirian di situ .
Dylan terus ke car park dan melupakan hasrat ingin hadir untuk perjumpaan persatuan kali ini.
"Kalau coach nak marah nantak dia lah ! Fikiran aku dah bercelaru dah ni . " bebel Dylan seorang diri.
"Hey what's up bro !" tegur Niall sebaik saja keluar dari kereta mini cooper miliknya .
Dylan tak menjawab sebaiknya memandang dengan penuh minat ke arah kereta milik Niall .
"Oh ni ayah aku punya , dia kasi pinjam " Niall tersenyum nipis.
Dylan mengangguk .
"Oh kau buat apa kat sini bukan kita kena..." belum sempat Niall menyambung ayatnya Dylan sudah memotong laju.
"Ugh perut aku sakitlah wei cakap ngan coach aku tak boleh hadir.." Dylan segera memegang perutnya . Entah dari mana datangnya idea sakit perut tu .
Niall ternyata terpedaya seratus peratus dengan lakonan amatur Dylan. Niall menayangkan wajah simpati.
"Laa yeke..nanti aku kasi tahulah" Niall concerned.
"Thanks dude " Dylan masih dalam mood berlakon.
"Balik nanti kau rehat la , makan ubat lepas tu tidur nanti baru boleh baik cepat " panjang jela Niall memberikan tips nasihat.Sebaik dia tak tahu yang dia sebenarnya ditipu.Kalau tidak mahu melayang kerusi tepat kena muka Dylan.
Selepas perbualan tu , Dylan terus menekan pedal dan memecut laju keluar dari perkarangan sekolah dengan dihimpit rasa serba salah yang amat dasyat terhadap Niall.lol.
**************************************************************************************************************************************************************
p/s: So What 'll happen next . Just heard pasal Zayn dengan Gigi Hadid wooooo~
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...