Friendship Day

133 7 0
                                    

Thanks for the reader yang membaca dan juga feedback yang diberikan ♡

*****

Jam mnunjukkan tepat pukul 8 pagi tapi aku masih lagi dalam dakapan katil tercinta.

Almaklumlah hari sekolah cuti guys ! Biasalah tu bangun lambat sikit .Ara langsung tidak bercadang untuk bangun awal .Masih lagi berguling-guling di atas katil.

Tiba-tiba zoot zoot.

telefonnya bergetar tepat dimukanya.

Dia terkebil-kebil membuka mata.Nama Dylan O'crazy tertera di skrin telefon.

Ergh what this dude want from me pepagi buta cmni .

"Ara bangun aku ada plan we go somewhere "kata dylan lantas mematikan phonenya.

Wait what ?? apa niii ? dah la kacau aku beradu. Dia cakap bahasa apa tadi ? Bahasa alien mana dia belajar ? Ergh somewhere else.Bunyi macm menarik.

Aku pun bukan rancang nak pegi mana pun.

Dylan ni suka sangat buat suprises .

Aku turun dari katil dan berjalan ke arah bilik mandi . Selepas mengenakan pakaian yang bersesuaian aku mengeringkan rambut menggunakan hairdryer milik mama .

"that should be me..lalalala" aku menyanyi sakan.

"Ara gembira nampak " soal mama yang menyelitkan badan di pintu.

"Ni ma , dylan ajak keluar . Idk where but it must a safe place for me for sure " aku informkan kepada mama.Aku mengikat rambut aku secara sanggul.

"Amboi nak pegi datelah ni " mama mula menyakat.

Tersipu-sipu aku malu sorang diri kat situ .

"Ishh mama he's dylan lah lain zayn-" aku terhenti saat nama zayn terpancul dari mulut aku.

"kenapa dgn zayn ?" soal mommy berminat.

aku hanya menggelengkan kepala .

Yelah Zayn lately pelik betul kejap elok kejap tak. Masalah hormon betul. Bila ditanya hanya dijawab "nothing " . Aku ada buat salah ke?

"Hm yela mama da siapkan breakfast kat bawah tu , nanti turun makan " mama ingatkan.

"baik mama " jawab aku ringkas.Aku menyapu sedikit eyeliner di kelopak mata aku.Sedikit lips balm dibibir.Aku hanya mengenakan mekap nipis.

Lepas sahaja selesai aku turun breakfast.

Pon !pon !pon !Hm tu mesti dylan.

"Mama Ara pegi dulu " kata aku terkial-kial memsarungkan kasut di kedua belah kaki.

"Yelaaa balik awal " mommy membalas sahutan aku .

Aku mengenakan jeans t-shirt putih tight in dan cardigan berwarna belacan.

Aku padankan dgn kasut sneekers. Dylan pula dengan gaya ringkasnya berbaju t-shirt kosong . Wait asl matching pulak ni ?Macam pasangan couple je pakai sama sama .seluar jeans coklat gelap . dan cap terbalik.

"cepat masuk madam ! " jerit dylan sebaik sahaja aku melangkah keluar gate. Ishh diam lah driver !

Aku menyusup masuk ke dalam kereta perodua viva .

"Amboi untunglah dah ada lesen sendiri " puji aku pada dylan.

Dylan fokus mata di jalan raya yang agak lengang.Aku kemudiannya memasang radio.
Yelah bosan yang amat sih.

"Yeahhh youuu...i just wanna be livingg likeee theres onlyy mehhh" dylan secara spontan mengikut menyanyi lagu yg dimainkan dicorong radio itu.

Aku pun apa lagi . Join sekali la.

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now