history ●︿●

117 8 6
                                    

"Ara can u help me? " Zayn meminta pertolongan dari Ara setelah panggilannya berjawab.

Zayn look rushing.Dia langsung tak cakap hai ke apa.

"boleh " balas Ara ringkas.

"Okay jumpa saya dekat... " Zayn menentukan tempat dan masa.

Zayn seakan terdesak.

Ara hanya mengiyakan aje.Lagipun dia tiada plan apa-apa.
Dylan tiada pula mengajaknya ke mana-mana.

****

".....macam tulah ceritanya " cerita Zayn panjang lebar.

Tentang sejarah dia dan Dylan. Juga, faktor utama mengapa Dylan benci sangat padanya.

Pokoknya dia cerita dari a to z la Ara to Zayn. Hiks!

"Habistu awak nak saya tolong apa? " bingung Ara dibuatnya. Terperangkap antara bestfriend dan juga crush merangkap fake boyfriend.

"please jumpakan saya dengan Dylan.. i know be wont want to meet me if u dont help me " ujar Zayn menggenggam jari -jemari Ara.

" i really need your help. i want he to forgive me. i cant hold this anymore.. " air mata Zayn berlinangan.

Rakan baik yang dahulunya menjadi teman sepermainan kini menjadi orang asing. Lebih teruk lagi menjadi musuh.

Dia tidak pernah menyangka prank yang diaturkan demi menyambut hari kelahiran Dylan menjadi penamat pada persahabatan mereka.

flashback

" Dylan actually Tina tu aku yang suruh jadi girlfriend kau " kata Zayn tersenyum.

"This to add so much fun for this party! " jerit Zayn gembira di hadapan ramai tetamu yang berkunjung untuk meraikan suprise party untuk Dylan.

"Woooo " ramai orang bersorak.

Dylan tersenyum kelat.

"Happy birthday bro " Zayn memeluk Dylan.

Dylan menolak pelukan Zayn. Zayn bingung.

"I HATE YOU! I WONT FORGIVE YOU! " jerkah Dylan. Air matanya mengalir ke pipi.

Zayn bertambah panik. It just a prank nothing more.

"Dylan I'm just-" Zayn cuba menerangkan situasi sebenar.

"From now on kau bukan kawan aku lagi " jerit Dylan sebelum beredar.

end flashback.

"wow wow dua orang pasangan bahagia sedang berkasih disini " Selena menepuk tangan.

Zayn cepat-cepat menarik tangannya dari Ara. Dikesat air mata.

"What u want? " marah Zayn.

"you already know the answer darling " selena mendekatkan wajahnya dengan Zayn.

Zayn menolaknya serta -merta.

"Don't berlagak baiklah Zayn we did more than this " kata Selena tersenyum sinis.

Ara tunduk. Dia tak mahu mendengar semua ini. Sejarah antara Zayn dan Selena.

"saya balik dulu" pamit Ara tergesa-gesa berjalan melepasi Zayn.

Zayn menarik tangan Ara yang menyebabkan Ara statik dan menghadap Zayn.

"don't listen to her please , she's just a liar " rayu Zayn.

kalau ni lakonan Zayn dia berjaya membuat hati aku kasihan padanya.

"hey excuse me " selena menyelit tidak setuju dengan apa yang didengarinya.

" i just nak kasi space you with her " jelas Ara.

"No you dont have to i just need you not her. My love is for you not her dont you get it " skrip yang langsung tidak dikarang oleh otak Zayn tapi hati Zayn.

Semakin pandai pula Zayn berlakon.

"Jum balik i hantar you " Zayn membawa Ara pergi dan meninggalkan Selena sendirian.

***

Zayn sudah berada di hadapan rumah Ara. Namun pintu kereta masih di lock.

"Ara jangan lupa ye pasal permintaan saya tu " zayn mengingatkan Ara.

"saya akan bantu jernihkan hubungan awak dan Dylan " kata Ara pula.

"-and thanks for your time " tambah Zayn lagi.

"its okay " ujar Ara.

"-but Zayn, you don't have to act like that in front of Selena.. dont it seems too much " Ara giggled.

'unlock '

"bye Zayn " Ara melambai setelah keluar dari kereta.

"i dont know Ara...whether aku berlakon or it just comes from my heart...did I'm in love with you or i just love with this feeling " bisik Zayn sendirian setelah Ara sudah berpaling.

***

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now