More Than This

117 7 0
                                    

******

"okay sekarang find your partner, sorang lukis sorang jadi model " madam Hartini mengeluarkan arahan.

Harry hanya duduk sendirian ralik memusingkan pensil 2B di jarinya.

"My i be your model? " soal Ara.

Harry memandang ke arah pemilik suara.

" Ara... saya.... " Harry cuba untuk menyusun ayat. Dia bukan tak mahu Ara jadi model dia tapi kalau jantung dia meletup nanti siapa nak ganti.

"takpelah kalau tak nak " Ara pura-pura merajuk. Siapa lagi kalau bukan Harry dia bukan serasi dengan sesiapa dalam ruangan bilik ni.

"No no.. sure you can " jawab Harry . Ayat yang langsung berlawanan dengan apa otaknya fikirkan.

"okay then " jawab Ara ringkas.

Harry membuat ekspresi sedih saat Ara memalingkan muka darinya.

Harry masih tekun melukis walaupun hatinya sedang membuat pertunjukan bunga api.

"Five minutes more " beritahu Madam Hartini pada pelajarnya.

Terkial-kial Harry membuat shadow pada gambar.

"Where is the eyes Harry? " soal Madam Hartini menilai gambar potret Harry tanpa sepasang mata.

"Eyes important you know " ulas Madam Hartini lagi sebelum berlalu pergi.

" i just can't " bisik Harry sendirian. Macam mana nak lukis mata Ara kalau tak tengok pun mata sebenar. Harry tak begitu berani untuk bertentang mata dengan Ara. Takkan dia nak suruh Ara pejam mata pula.

"okay class enough for today... all of you boleh bersurai" ujar Madam Hartini.

"before that, you can bagi potret yang you lukis kat model you sekarang " Madam Hartini menambah sebelum berlalu keluar.

Harry memandang potret Ara yang digulung di tangannya.

"Give it to me " sepantas kilat Ara merampas potret dari tangan Harry.

"No No " Harry cuba menghalang Ara melihat lukisannya tapi gagal Ara lagi laju darinya.

"mana mata dia? " soal Ara.

"dia pandang orang lain padahal saya ada kat sini" jawab Harry selamba buat muka tembok.

"Hah " Ara tak dapat pick up.

"Ara Jum! " panggil Dylan menyelit di pintu yang datang bersama Niall selepas tamat latihan bola sepak.

"Aku dah call ayah kau cakap aku ambik kau " tambah Dylan lagi.

Dylan memang tahu benar nombor telefon mak, ayah, keluarga Ara.

'see harry pesaing kau bertambah, dia siap tahu nombor bakal bapak mentua kau lagi..tapi apa kau buat' desis hati harry.

"okaylah jum, thanks harry for the potret " pamit Ara.

"potret? mana potret? mesti hodohkan? " Dylan cuba merampas dari tangan Ara.

"Wekk nak ambillah sendiri" cabar Ara melarikan diri.

Dylan hanya mengejar. Macam acik kejar kecik-kecik dulu.

Harry hanya memandang sambil memendam rasa.

"Cepatlah Harry manis " Niall membuat suara menggoda seperti perempuan. Dah macam pondan pun ada.

Harry hanya tergelak dengan ragam Niall.

Niall memang akan tumpangkan Harry pulang kalau Harry ada persatuan yang perlu dihadiri. Lagipun, Niall baru memiliki lesen keretanya. Baru tak baru jugalah.

*****

ehh dia online la ' girang hati zayn yang melepas di meja makan.

Dj M - Hye Hye!

laju tangan Zayn menaip.

Ggk-Hey you :))

Dj M-long time not see i miss you :-(

typing...

ggk-me too tapi saya busy lately

dj m - senior life memang busy ahaks.

dj m - why not we meet?

*no response

dj m - i mean yelakan dah lama kita kawan why not if kita jumpa ke...

*still no response

Zayn menggigit bibirnya. Gemuruh.

mungkin dia hingin pun nak jumpa aku kot.. aku je beriya..

Ggk-boleh dua minggu dari sekarang :-)

'yeahhhhhhhhhhhhh ' jerit hati zayn.

Dia melakukan tariannya sendiri.

ggk-okay la saya off dulu saya on sekejap je ni

dj m - okay bye princess :-P

*offline

Zayn meletakkan phone di meja dan senyum sampai ke telinga.

Impiannya mahu ketemu gadis pujaan akan menjadi kesampaian.

"Amboi Zayn kalau ye pun jamah lah dulu nasi tu " kata ibunya pada Zayn.

Zayn hanya segan tersenyum. Nasi yang sudah lama dihadapannya akhirnya diusik.

***************************************************************

p/s : what do u think about this topic? Any opinion? Kata-kata semangat anda amatlah dialu-alukan ♥♥♥

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now