His name is Dylan O'brien . He is mixed british-filipina-chinese .Mak filipina-chinese , bapak pulak orang british . Kalau sekali imbas aku tengok , aku ingat dia ni mixed biasa-biasa je taktau pulak berbelit-belit .Macam mana aku tau ? Hahaha dah dia yang beria-ria nak cerita pasal salah-silah keluarga bahagia dia tu.Aku pun apa lagi tadah telinga jela .Kalau cakap banyak or buat bising nanti , diceramah lak oleh anak prof ni .
Dylan is my best best friend ever.Dialah pun satu-satunya kawan gelak ketawa yang sudi menemani hari-hariku .Hes officially my bestfriend since he got transfer here last year . Idk la dia ni buta ke apa nak kawan dengan aku . Saat orang lain mulai menjauhi aku, dia pula mencari langkah untuk datang menerpa.Dia ni handsome pun handsome . Cuma underground sikit je . Dia ni sejenis species yang tak suka 'melayan' . Ada gak perempuan yang cuba tergedik-gedik dengan dylan. Tapi kau tau apa yang dia dapat ? Satu pandangan yang paling dingin .
Flashback our first pertemuan.
-------------------------------------------------------
Ugh kalau nak diikutkan loceng memang dah berbunyi . Sekarang dah la masa kelas fizik Sir Luke . Cikgu tu dah la garang nak mam . Ingat lagi dulu . Kalau jawab latihan yang dia berikan merapu pun habis dibaling buku latihan kitorang . Melayang buku kitorang di udara. Ada yang sampai ke luar kelas .
Matilaaa akuuuu....
Hm padan muka aku pun . Sape suruh tido lambat gila sampai tiga pagi semata-mata untuk layan cerita korea je.
Aku berjalan selaju mungkin . Nak patah dah kaki aku rasanya.Macam dah ahli sukan antarabangsa yang berprestij pulak gaya aku ni. Kenapa tak lari je ? Aku pakai kain weyh hari ni, aku masih mewujudkan ciri-ciri wanita idaman disitu. Disuatu selekoh tajam tiba-tiba.DUSHHHH !!!! Aku jatuh dalam posisi melutut . Aku cuba untuk berdiri , habih pening kepala aku .Aku terlanggar apebende la tadi?Aku masih lagi terumbang -ambing . Aku terlanggar dinding ke apa ni ? Soalan yang membuat aku tertanya . Masih pening-pening lalat kepala aku ini .
Suddenly , aku terdengar rungutan . Aku menoleh kebelakang . Aku lihat dia sedang meraba-raba cermin matanya . Selesai memakai cermin matanya ,dia bangun perlahan-lahan untuk berdiri . Ehh mat saleh manalah yang aku langgar ni .Ishh tapi macam orang tempatan pun ada juga .
"Ermm , awak tak apa-apa ? Are you okay ? Maaflah terlanggar awak tadi hahaha taktau la macam mana boleh terlanggar pulak.Ada mana-mana yang cedera ?" Aku mencuit bajunya ringkas . Aku main bedal je cakap apa campur-campur .
"Ehhhhh takde apa apa lah sikit je ni " ditepuk-tepuk pakaian nya .
Ohh boleh pulak dia paham bahasa aku . Ingatkanbukan warganegara huh. Aku menghela nafas lega.
Mata aku terarah pada siku dia . Whats that ? He's bleeding !! Aku meraba-raba perut beg sekolah aku. Dia hanya memandang aku polos . Aku menarik tangannya lembut lalu diikat siku dia yang terluka dengan sapu tanganku . Hanya itu yang boleh aku fikir saat itu . Nothing else . Rasa serba salah yang amat berat sekali.
Dia terkesima dengan tindakan aku sebentar tadi .
"A..wak maaf sangat-sangat .Saya tak sengaja . Saya t-t-t...tak sengaja cederakan awak ni" kataku tersekat-sekat. Suara kian menghilang .Air mata yang datang dari mana mencurah deras tanpa diduga.Rasa serba salah ya amat.
He managed to wipe her tears . "Dont worry , i'm fine ..look i still can move my hand freely " He said."But i get one request from you " he added .
"Apa ? " aku menyoal was-was . Dia nak apa? Nak suruh aku jadi hamba abdi dia ke apa ni . Takkan lah kejam sangat sampai macam tu. Muka macam suci tak pernah buat dosa je aku tengok . Tapi yela dont judge a book by its coverkan .Aku tabahkan diri mendongak melihat mukanya.
"Be my friend " akhirnya dia berkata-kata . Tiga bait perkataan itu terungkap dari mulut dia .
Aku ternganga . Punyalah aku ingat dia nak cakap apa . Sebaik sangkaan aku meleset . Aku tergelak kecil .
"Hey , i'm dylan o'brien and i baru transfer pagi ni . Saya budak kelas 4B." he explained .
"Hye , saya barbara palvin . U can call me 'Ara ' and i'm from 4a ." Ulas ku lagi .
--------------------------------------------Flashback end
**********************************************************************************************************************************************************************************************************
P/S:How you guys feel ? Everything is fine ? Or bosan tahap angel aha . Sorry for that . Btw siapa tengok Maze runner ? Versi baru dah keluarkan but i'm not watched that one yet *sigh . Thanks for reading . Vote if u want also :)
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...