-At library sekolah-
Harry p.o.v
"Akak kenapa pulak tak boleh? "
"Memang tak boleh dik , boleh pinjam dua buku for a week lelebih tak boleh " kata gadis yang sememangnya berusia sedekad dari aku .Sepatutnya aku panggil mak cik . Mata 'akak' tu kembali scanning computer skrin .
"Tapi saya bukan nak curi i just -want-to -borrow" kata aku nak yakinkan akak tu .
Pleaselah muka aku macam penyangak tegar ke apa .Gila ah akak ni .
"please..please..." aku memujuk semaksima mungkin buat muka cute.
"Unfortunately, still tak boleh " kakak tu menggelengkan kepala.
"Yela" aku mengalah jua akhirnya .
Malas nak cakap lebih-lebih buat bazir air liur aku je buat apa . Panas hati pulak aku . Sabar jela yang mampu.
Lol kalau aku 'Harry yang zaman kegelapan' dah lama aku menyumpah kakak tu depan-depan.Nak je tumbuk muka dia lmao.
Langkah yang lemah di teruskan menuju ke muka pintu pusat sumber sekolah.
"Ehh buku ni macam mana jadi pinjam tak? " soalnya sambil menjuihkan mulut pada buku yang berselerakan di kaunter.
Aku hanya menggeleng kepala tersenyum .
"Ishh budak ni , bukan nak simpan balik aku jugak yang kena" Aku biarkan saja omelan kakak library .
'takpelah aku suruh mama jela yang belikan buku lagi mudah' aku tersenyum sendirian .Cuba ceriakan diri sendiri.
Dah lama juga tak hang out dengan louis, niall , liam dengan zayn . Sibuk sangat aku ni dengan plan study .
Tapi yela , aku kena fokus . Aku tak nak sedihkan mak aku lagi . Cukuplah dengan apa yang aku dah buat selama ni.
Aku melangkah keluar library . I rub my shoulder . Wow its extremely cold here kalau nak di bandingkan dengan dalam tadi.Patutlah , hujan rupanya.No wonder sejuk sampai ke tulang.
Aku mendongak . Langit gelap yang gelap aku tatapi. Suasana ni lah aku rindukan .Sunyi dari hiruk-pikuk dunia.Aku menutup mata dan menghirup udara sebanyak mungkin .
Udara karbon dioksida di lepaskan .Aku tersenyum sendirian kembali.Rasa puas mungkin.
Mata aku kemudiannya terpanah pada seorang gadis yang rambutnya dalam keadaan dilepaskan paras bahu.Dia duduk di suatu sudut yang tidak jauh dari aku .Berpakaian kemeja peach dan jeans biru lusuh.Half of me said she's that girl..but lagi separuh cakap tu hantu !
'Takkan hantu kot petang-petang macam ni '
Semangat yang kuat aku gagahkan diri . Pemikiran yang kolot secepatnya aku padam.
Aku mendekatkan jarak. Masih tidak dapat membaca siapakah gadis misteri tu.
Kewujudan aku langsung tidak disedarinya yang kini hanya duduk tertunduk di hadapan aku.
Aku menjatuhkan lutut bagi merendahkan badan dan mendongak kepadanya .
Yes , this is her .
Aku meraup wajahnya yang basah.Ye aku tahu she's crying . I can even heard her sobs.
'whats wrong with u babe'
"Its okay its me ,Harry " i said as i saw her a bit shocked with my action.
Dia memegang erat tangan aku lalu di lepaskan.Dikesat-kesat wajahnya kasar.
"Hey Harry Edward Styles" Ara cuba untuk tersenyum kembali.
'she knows me !'
"Are you okay ?" i thought she'll responds but she didnt.
"selena ?" aku cuba untuk mengetahui siapa punca sebalik kesedihan Ara.
Ara menggeleng .
"Zayn" soal aku lagi .
She's nodded . I take a deep breath.
she really loves him this much huh
Aku mengambil tempat bersebelahan dengan Ara .
"Look Zayn maybe looks so cocky but he's nice " idk whats real story but just spit few words try to take away her glum.
"I know-i think" Ara finaly speak.
"so Why you are here " she changed a topic.
'because i care about you'
"Well try to borrow some books i rush here after class ended"
She giggles.
the way she's laughing makes me..
"Wait what?"
" i didnt know you are book worm , you didnt see that much" she said .
"Lol its a long story actually"
"Make it short i'm listening"
"My mom cakap akan hadiahkan i lamborghini if i get first in the class "
She made 'o' mouth.
" i dont think u can make it " she continued.
" wow thats so mean " i laughed a bit.
"No - u only can make it if yong hwa didnt attend that test "Ara membetulkan ayatnya.
"I'll double my effort then"Kata aku yang masih lagi tersenyum.
She's right actually mana aku nak campak budak korea yang pandai tu .Budak tu selalu dapat number one dalam tingkatan . Aku pulak you can count me from behind.
Tapi aku kena yakinkan diri . Everything can happen with effort right.
"Wish u luck" she beamed.
Finaly , I can spend about an hour with Ara . I just want to make sure she's fine.She's a girl that different from others . I admit it .because shes her
****ends harry p.o.v
*******************************************************************************************************************************************************************************************************
p/s: thanks for reading .
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...