Prom Night

147 9 3
                                    

**

"Weyh Ara turunlah cepat lambat macam mak ciklah kau ni! " teriak Dylan dari tingkat bawah. Bebel serupa macam mak nenek kebayan.

Ish mana ada lambat mana. Dia yang melebih aku baru berapa jam je. Aku jalan menuruni tangga.

Dylan terus berhenti membebel. Terpikat dengan kecantikan dalaman akulah tu huahua.

"Asal diam terpikat? "

"dah jumlah " jawab Dylan segera mengalih pandangan.

'wow shes look stunning.'

***
"Hey Ara! " sapa Lou yang datang menyapa bersama Harry di sisi.

Harry juga turut tersenyum.Ramai juga yang hadir waktu prom kalini.Tak sangka zaman kami di sekolah sudah meniti di hujungnya.

"Hey lou! " aku mempamerkan senyuman.

"Hei Ara, Lou je? "Harry pura-pura merajuk lalu memandang ke arah lain.

"janganlah merajuk honey " lou membuat suara perempuan memujuk Harry.

Harry segera menolak Louis yang dari tadi memeluk erat tangannya.

Lou hanya tergelak. Saja mahu menyakat Harry .

"Eh alaa.. Ara sama dengan Dylan lah baju warna hitam kenapa tak bagi tahu saya kalau tak saya dah lama tukar baju " Harry berkata saat Dylan kembali setelah mengambil minuman.

Dylan hanya dengan tersengih macam kerang busuk macam biasa.

"don't worry lad! kau kan sama aku " kini Niall pula memeluk Harry dari belakang.

Memang pun dua-dua pakai sut biru laut . 

"don't touch me arghhh "

Kelakar sungguh keletah dorang ni.

"Ara kau tak nak makan ke? " soal Dylan.

Belum sempat aku menjawab Niall sudah membawa Dylan pergi secara paksa.

"kau lapar ke Dylan biar aku teman "

Niall merangkul bahu Dylan.

"jum Nialler aku ikut "

Lou turut berasa lapar.

"a-aku pun "Harry turut berkata dan mengekori mereka dari belakang.

So tinggal aku soranglah ceritanya. Tempat duduk yag jauh dari muzik rancak jadi pilihan aku.

Ramai pasangan menari bersama sekarang mengikut rentak irama.

Sebaik saja aku melabuhkan punggung suatu suara menerpa "May you dance with me? " Zayn membuat gaya seperti mengajak aku menari.

Liam yang disebelahnya hanya tersengih.

"selena dance with me pleaseee" liam segera ke arah Selena yang tidak jauh dari kami.

Unbelievable,Selena terima. Tapi kerana terpaksa katanya.Yelatu , apa-apa jelah aku kesah apa. Gembira Liam bukan kepalang.

"tak jealous ke? " soal aku pada Zayn.

Zayn kembali berdiri dari posisi ala nak propose dia tu.

"tak " jawab Zayn dengan nada mendatar.

Wow, impressive means plan aku jadi fake girlfriend dia tu berjayalah. 

"jum",kata Zayn segera menarik tangan aku.

Argh aku tak bagi tahu pun aku menari.  Aku dahlah tak tahu menari, shuffle tahulah. 

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now