Right Now

142 8 0
                                    

***

"Harry ?" Ara terpinga-pinga melihat Harry berada di hadapannya.

Harry cepat-cepat menanggalkan topi ala chef dari kepalanya.

Senyuman dihadiahkan.

"Awak buat apa dekat cafe ni ?" soal Ara .

Memang sudah menjadi kebiasaan dia akan singgah disini waktu terluang.Lagi-lagi hari minggu macam ni.Konsep kedai bakery dan coffee ni amat menarik minatnya.Damai  tak ramai orang .

"Hmm..awak nak pesan apa ?" soal Harry kembali memilih untuk menyoal Ara dan bukannya menjawab .

"Give me white coffee and cheese cake " what a weird combination of order.

Harry hanya mengangkat kening mendengar order Ara.

"take a sit first nanti saya hantar " jawab Harry beredar ke dapur kedai.

Ara mengambil tempat di meja berdekatan .Buku yang disimpan di dalam tasnya dikeluarkan satu-persatu lalu diletakkan di atas meja.

"this your white coffee and...your cheesecake " harry hidangkan dari atas dulang.

Kelibat Harry kemudiannya hilang kembali.Bingung Ara bila disoal tidak mahu dijawab.Ada saja ingin berteka-teki.

Pelanggan tidak putus-putus masuk waktu lunch hour begini.Ara hanya curi-curi pandang melihat Harry yang dari tadi berulang-alik menyediakan pesanan.Tidak ramai pekerja di kedai ini.Hanya ada tiga orang termasuk Harry sendiri.

Subjek fizik menjadi pilihan Ara .Tidak banyak perlu menghafal.Lebih senang masuk kalau waktu begini.

"Okay " harry duduk di hadapan Ara sambil meletakkan buku yang dari tadi dipegangnya.

komik .

"are u reading comic ?Wow Harry Edward Styles baca komik"  ara tergelak.

"kenapa pulak its not a crime right ?" harry tersenyum.

"ingatkan dah insaf " ara sinis.

"hm awak study apa tu ?" harry membelek muka hadapan buku.

"oh fizik" harry pouted.

"Emm..awak buat apa kat sini?" soal Ara .

"saya..." harry paused.

Ara masih menunggu jawapan Harry.

" i do part time " harry .

"ni kedai mak cik saya je pun "kata Harry lagi.

"ohh tapi tak pulak nampak awak, saya selalu kat sini " ara.

"la yeke , saya selalu buat keje kat dapur je  harini baru buat kemunculan khas" harry .

Tangan Harry pula mencubit kek cheese milik Ara yang sememangnya belum diusik langsung oleh pemiliknya.

"Ehhh apa ni pakai ambik je orang punya , nak belilah sendiri" kata Ara .

"Awak tau selama saya kerja sini mana pernah makan kek kat sini tau " Harry mencebik.

"Hoi Barbara ! " jerit Dylan yang muncul dari muka pintu kedai.

"Kau buat apa kat sini weyh patutlah kau takde kat umah tadi " dylan duduk tanpa diundang.

Kini, Dylan pula menguis kek cheese milik Ara habis tinggal separuh.

"Eh dia ni "  Ara memukul tangan dylan .

"Auch !" adu Dylan menyapu tangannya perlahan.

Harry terkekek hingga menampakkan lesung pipitnya.

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now