***
"Weyh Dylan asal malam macam ni tiba-tiba je ajak aku pergi funfair ?" aku menyoal Dylan yang sibuk menikmati aiskrim berperisa strawberi.
Malam ni tak pula ramai orang tapi boleh dikatakan pack lah juga.Sebaik tak terserempak dengan mana-mana budak sekolah habis dicop kitorang tengah dating pula.
Dylan rolled his eyes.
"Tengok apa ? chill la dorang takkan datang sini kan dua hari lagi nak final "
Dylan ni yakin betul.Habistu kenapa bawa aku kat sini ingat aku dah prepare fully ke untuk exam .
"Aku stress lah Ara sikit kena tenung buku je kadang-kadang nak juga tenung kau " Dylan selamba badak merepek .
Asal jantung aku berdegup ni '
"Dah jum naik roller !!! coaster !!" jerit Dylan mengunci lengan aku sambil berlari .Mahu terbeliak mata aku mendengar nama binatang tu .Rollercoaster dia nak naik? gila apa !
"Tak nakkkkk!!" aku cuba menarik kembali tangan aku .
"Sekali je okay sekali je " Dylan tidak mengendahkan rintihan aku.
As promise kitorang naik rollercoaster tu sekali .Tapi aku pula yang eksited .Seram tapi best naik sebab aku tak pernah cuba sebelum ni.
"Weyh Dylan thanks for harini "
"most welcome Ara aku ada hal nak cakap dengan kau ni "
"Apa ?"
Bingung pula aku Dylan buat muka serius nak habis.
"Aku nak cakap yang...." nafas yang panjang dilepaskan.
"Cakaplah apa dia ! " sergah aku malas pula dengan Dylan ni suka sangat buat suspen.
"Aku nak cakap yang exam nanti jawab elok elok jangan teringat aku je " Dylan tayang gigi.
"Ish dia ni ingatkan apalah , okaylah bye "
Aku bergegas ke dalam rumah . Dah malam tak elok pula . Lagi pun aku nak stay up malam ni revise balik apa yang aku dah baca.
'Dylan asal kau tak luahkan apa kau rasa' bisik Dylan sendirian.
Right now I'm completely defenceless
*******'fuh exam fizik tadi tricky gila aku tak tahulah apa aku jawab tadi !' ,omel aku sendirian di dalam hati.
Sedang aku mengorak langkah sepanjang kawasan koridor di kawasan loker. Aku tertancap kelibat Dylan dan Zayn.Apa jadi ? Apa yang dibincangkan mereka berdua pun langsung tidak didengari aku .Nampak macam serius habis.Zayn pula macam kusut.
Aku cepat-cepat menyorok belakang kawasan loker section lain selepas melihat Dylan aku berjalan ke arah aku.Sebaik buku yang dalam pegangan aku tidak bersepah.
"Eh Ara ada apa ?" soal suatu suara .
Aku mendongak dan membetulkan posisi berdiri.
"Ouh Lou ! tak saya..takde apa-apa" jawab aku cuba sembunyikan rasa hati.
Lou melihat kawasan sekitar dan dapat menangkap Zayn yang baru beredar.
Lou segera berpeluk tubuh dan mengangkat kedua keningnya.
"so anything else to explain ?" soal Lou macam mak tiri aku yang tak pernah aku ada.
"Nope " jawab aku ringkas cuba untuk beredar.
Lou segera menarik lengan aku menyebabkan aku statik berdiri di hadapannya.
"Ara ..please bagi Zayn peluang kedua"
Aku bingung kenapa aku nak bagi peluang kedua ? Since Zayn yang putuskan hubungan .Aku tak faham.Dia tinggalkan aku macam tu je , padahal aku dah tolong dia dari Selena.
"Dia cintakan awak tapi dia sendiri keliru dengan perasaan dia"
Yup ! Thats Zayn yang aku kenal selalu tak faham dengan perasaan sendiri.Tapi biarlah aku still boleh hidup tanpa dia walaupun sukar pada mulanya.Aku ada Dylan yang selalu ada saat suka duka aku.
"Ok lah Lou saya pergi dulu saya dah lewat ni " aku tipu.Lewat ? Lewat untuk apa ? Lepas ni dah boleh balik since fizik last paper untuk hari ni.
"Awak ingat tak haritu yang kita pergi double date "
Otak aku je suruh aku bla padahal kaki masih kaku di tempat tadi . Aku mengangguk sebagai respon.Double date..yang Zayn pakai kad kredit mak dia tanpa inform mak dia .Zayn cakap balik je rumah mak dia dah tercegat depan pintu .Habis kena leter lepas tu kena denda tolong mak dia masak dinner untuk sebulan.Entah apa yang membuatkan Zayn tekad buat keputusan yang gila macam tu.
"Balik je hantar awak dia singgah rumah saya cakap betapa indahnya haritu untuk dia.Dia cakap..At least he did something for relationship korang.." Lou masih teruskan percakapannya.Nampak macam dah lama dia nak bagi tahu aku.
tapi relationship tu fake
Aku terkedu . Zayn tak pernah tunjuk macam dia appreciate aku langsung .Langsung tidak , atau aku yang buta ? Tapi sekarang semuanya dah terlambat.
"Lou i wish i can do something tapi sekarang-"
"dah terlambat ?" lou memotong percakapan aku dan menyoal.
Aku kembali mengangguk memandang ke lantai.
"it seems so..soo i hope korang berdua happy with your life " kata lou yang baru menonjolkan senyuman.Kalau tidak tadi muka serius habis.
"you too " jawab aku membalas senyuman.
****
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...