Moment

251 9 0
                                    

Aku membuka mata ku perlahan . Mataku ligat  mengamati kawasan sekitar . "Aku kat mana ni ?" hati ku mula tertanya-tanya bingung . Cuba ku membaca kawasan sekitar sebaik mungkin namun masih belum dapat jawapannya . Aku cuba untuk duduk separa . Tapi ugh sakitnya perut aku ni , Macam baru lepas kena tumbuk je . Namun , aku gagahkan juga.

"Awak dah sedar ke ?" suatu suara mencuri perhatian ku . Aku menoleh di bahagian kiri katil . Aku melihat Zayn duduk di kerusi plastik bersebelahan .. Aku mengangguk untuk menjawab persoalannya sebentar tadi . Hati aku masih tertanya-tanya . Kenapa Zayn ada kat sini ? Apa yang jadi ? Bermacam soalan bermain di fikiran aku saat ini.

"Awak pengsan tadi " kata Zayn bagi membuka perbualan . Seperti dapat membaca riak wajah ku yang keliru ini .Aku merebahkan kembali kepala ku ke bantal yang empuk . Dipejam kedua-dua mataku , bagi mengingati kembali peristiwa yang telah berlaku sebentar tadi .Ohh ye , aku pengsan . Disebabkan Selena menolak meja terkena perut aku . Huh , lembik sangat aku ni . Baru terkena sikit dah rebah . 

"Dah berapa lama saya dekat sini " Soal aku yang bingkas duduk . Diletakkan sebiji bantal dipaha ku.

"Baru dua jam " jawab Zayn sambil tangannya ralit skroll handphone i phone 6 miliknya . 

"D-uaaa j-ammmm ?" Tergagap -gagap aku menanya kembali. Mana tidaknya . Tidak sangka lama jugak aku pengsan dan Zayn hanya menunggu aku di sini ? What ? Menyusahkan sungguh lah aku ni .

Zayn mengangguk disertakan senyuman yang manis kepadaku .

 Waittt !!! Ughhhhh please dont torture me . Not now . Your smile is my everything you know that. 

"And awak kat sini je sepanjang dua jam tu ? " soalku mahukan kepastian . 

Matanya terarah kepada aku kembali . Dibetulkan posisi duduknya . Bagi mendekatkan jarak antara kami . "Taklah , saya keluar dua kali tadi , pegi toilet..Aircon kat sini kuat sangat lah " ulas Zayn disertakan ketawa . 

Aku hanya tergelak kecil . Tak pula ku sangka lelaki yang macho dihadapan ku ini rupanya pandai membuat jenaka .


I never thought my dream will comes true . You and me , here together . We talk to each other and laughing for random jokes . But today , my dream becoming reality . Even aku taklah imagine , kitorang spend time bersembang dekat bilik sakit sekolah .But its still memandai . Zayn , i love you . Cinta yang ditanam sejak bertahun lamanya hari demi hari menjadi kuat . Namun hanya aku yang mencintai mu . Cinta mu masih belum untuk ku . Masihh belum..atau pun tidak pernah menjadi milikku .


"Hm awak lapar tak ? dari tadi awak tak makan apa-apa lagi " zayn tiba-tiba bersuara kembali . 

Aku memandang Zayn kosong . Ku tatap mata dia yang berwarna brown . Wajah yang selama ini aku curi-curi lihat berada di hadapan ku . Matanya redup memandang aku kembali.

"Awak pergilah balik kelas . Sebab saya awak kena skip kelas pula " balas aku setelah sekian lama mendiamkan diri .

" Awak saya minta maaf pasal tadi . Sebab saya awak kena macam ni . Perempuan tu memang gila ! Saya tak tahulah dia salah makan ubat apa sampai jadi macam tu . " bicara Zayn . Wajahnya seakan masih lagi tidak berpuas hati dengan Selena . 

Aku hanya menghela nafas berat . Tidak apa yang dapat aku komen pasal hal tadi . Benda jadi sekelip mata . Tiada siapa perlu dipersalahkan sepenuhnya bagiku .

"Tu barang awak saya letak kat situ , nanti senang..awak boleh balik terus tak payah berpatah balik ke kelas " tambah Zayn sambil menundingkanjari ke arah meja perabot berdekatan . 

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now