Dear readers yang tercinta since story crush ni akat tamat soon so aku nak bagi tahu yang aku ada post satu cerita genre vampire yang bertajuk "Alamak Kawan Aku Vampire Rupanya ".. Hope korang suka (づ ̄ ³ ̄)づ
***
"where are u gone !" soal Zayn nafasnya naik turun.
"keluar "
"dengan Dylan kan ?"
"kalau ye kenapa ?"
"Dia tu sape ha selalu nak berkepit dengan u ..u ke i yang bf you sekarang ni ?"
"kitakan.."
"fake ? " zayn buat muka seolah tidak percaya.
" ok fine kita putus and you can do whatever you want "
***
zayn why u behave macam ni. Zayn yang aku jatuh cinta dulu bukan macam ni, panas baran, kasar! Mana Zayn yang sweet, sering buat jantung aku bagai nak terpisah dari badan tu. Mana!
Sekarang aku rasa hambar kalau disoal tentang Zayn. Kecewa itu yang aku rasakan.
***
Aku tidak keluar ke cafe hari ini.Harini ibu membuatkan aku bekal untuk aku . Aku keluarkan bekal yang berisi nasi goreng kampung favourite aku lalu diletakkan di atas meja.
Manusia di klas 5A beransur.Ramai yang keluar membeli makan . Hanya tinggal beberapa kerat je .Jelas sekali jumlah yg bole dikira dengan jari.
Aku membuka bekal makanan .Wah baunya terus menusuk ke hidung."Wah sedapnya bau!" teriak yong hwa yang entah sejak bila telah mengambil tempat di hadapan aku.
Tegak berdiri.
"Hish awak ni terkejut saya " kataku , sambil mengurut dada . Jelas sekali masih terkejut dengan sergahan yong hwa.
he chuckled.
"Awak nak apa ?" tanya aku.
Sudu di dalam plastik dikeluarkan.
Tapi mamat kpop ni menyebuk pulak tercegat kat sini. Pegilah blah shuh shuh.
Tak senang aku nak menjamah breakfast aku ni.
"Saya nak number phone Shin Hye " balas Yong Hwa tersipu malu.Amboi directnya tak berkias langsung.
"Minta la dia sendiri " balas aku acuh tak acuh dengan permintaannya.Aku menyuapkan nasi goreng ke dalam mulut ku .
Yummy!
Aku melihat dia menarik muka simpati . Agh malas layan ah . Aku hanya menumpukan suapan demi suapan magik bagi mengenyangkan perut yang dari tadi minta diisi.
Yong Hwa tiba-tiba merampas bekas nasi goreng yang berapa saat lepas berada di dalam kawalan aku .
"Ehhh apa awak buat ni...bagi laa balikkk" bentak aku . Aku baru je makan separuh . Perut aku tak kenyang lagi la .
Yong Hwa berlari mengelilingi kelas puas aku kejar tak dapat .
Lakonan murahan tu disaksikan oleh berapa pelajar yang tak keluar rehat juga.
"Awak nak kasi balik ke tak ? Or saya campak beg awak kat tong sampah " ugut ku. Beg dia memang aku dah pegang sebelah tangan.
Yong Hwa merapatkan jarak dahinya berkerut seperti memikirkan sesuatu.
Aku menjinjing beg dia . Huish tahu la budak cemerlang tapi takkan lah beg pun berat macam bawa lesung batu.
Yong Hwa sepantas kilat merampas beg dari aku dan melarikan diri .
AGAIN !YAAAA !!!
Habih terkeluar buku dari perut begnya satu persatu berselerakan di lantai.
Tangan kirinya memegang beg dan tangan kanannya memegang bekas makanan aku yang terdedah tnpa pnutupnya.
"Yong Hwa this isnt funny "jerit aku . Peluh mulai membasahi muka aku.
Aku tingkatkan speed untuk mengejarnya.Yong Hwa pula apa kurangya lagi laju dia lari.
"Yong Hwa gives my food back !!" jerit aku sekuat hati . Mahu tertanggal paru-paru aku dibuatnya.
"No i wont until u give me her number " balas Yong Hwa yang tercungap-cungap.
Langkah Yong Hwa terhenti setelah beg dia tersangkut pada salah satu bucu meja berdekatan.
Aku mengambil peluang itu untuk menyambar balik bekas makanan aku.
"Give me back .." pinta aku sambil terjengket-jengket bagi menambah ketinggian aku lupa pulak yang Yong Hwa ni tak kurang tingginya.
Semakin tinggi bekas makanan tu dari aku . Sukar aku nak capainya dari jarak sedia ada .Tiba-tiba aku hilang imbangan dan jatuh.
Pakkk !
Bekas makanan aku jatuh bersepah isinya di lantai.
Aku nyaris terjatuh dan muka aku tersembam di dada Yong Hwa . Yong Hwa tangkas bertaut pada meja .
Sebaik aku tak jatuh tersembam macam nangka busuk.
"Ara you tak apa-apa ke ?" soal Yong Hwa .
Mana taknya lama betul aku pada posisi awkward tu . Sampai minyak wangi lavender Yong Hwa dah melekat kat hidung aku baunya.
aku membetulkan posisi kembali.Aku terlihat bekas makanan aku yang tertumpah.
"Awak ni kan dah tumpah " bentak aku tak puas hati.
Yong Hwa melihat bekas makanan itu dengan wajah simpati.
Tiba-tiba aku terasa seperti ada mata lain yang memandang .Aku melihat di pintu masuk.
Kelihatan Zayn sedang memerhati aku dan Yong Hwa .
Dia melangkah ke arah kami . Sambil mengutip buku yang masih berselerakan di lantai.
Setelah sampai di berhenti di hadapan yong hwa dan mengembalikan buku kembali.
Aku hanya memerhatikan tindak tanduknya.Terkejut juga sejak bila dia ada kat muka pintunya . Tadi , takde rasanya.
Dia nampak ke semua benda ?
"Nice time huh ?" tanya Zayn sinis kepada aku .Aku terkaku . What he means by that ?
Aku nyaris jatuh and Yong Hwa save me . thats all.
And we didnt play chasing each other instead of the fact yong hwa asked me bout park shin hyes num.
He didnt know all of the fact and start accused me .Like im just flirting.
Im not type like that !
"Dude thats not something what u think " yong hwa bersuara.
Zayn hanya berlalu tanpa mempedulikan Yong Hwa.Dia tidak menoleh dan keluar dari kelas.
Yong hwa memnadang ke arah aku . Aku melutut sambil mengutip sisa makanan yang tertumpah.
"Im sorry " Yong hwa pinta smbil menolong aku mengutip sekali.
"Its ok , thats not ur fault either " aku cuba menahahn air mata aku dari gugur,air mata mula bertakung.
Aku kembali ke tempat duduk aku.Sejurus itu loceng telah berbunyi.
Berduyun budak-2 masuk mememnuhi ruang kosong.Zayn memasuki kelas.Aku lihat rambutnya basah.
Muka Zayn seakan baru sahaja...'menangis'
takkan lah ?
p/s: Korang rasa kenapa dengan Zayn?
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...