Shes Not Afraid

207 15 3
                                    

Yong Hwa has no time recently.Busy mengalah menteri.

Yela Sebab dia dah selalu kena tolong ayah dia kat kedai.

Punca utama,kekurangan staff .Banyak staff appa dia berhenti.

Zayn, Selena dan Ara selaku ahli kumpulan yang tawaduk pun stayback untuk few days bagi menyiapkan assignment kumpulan ini.Mereka juga mahu meraih gred yang baik.

Pondok cendawan menjadi medan berkumpul.

Ara, Yong Hwa ,Zayn dan Selena mengambil tempat masing-masing .Kali ni fokus diberikan penuh pada mission utama.Masalah peribadi dicampakkan ketepi buat seketika tak kira lah nak campak belah kiri atau kanan.

"Yong Hwa jawapan bagi soalan ni ..yang ni kan ?" soal Ara sambil menunjukkan kertas jawapannya. "Haritu saya dah try soalan tu ..and i got the same answer as you" balas yong hwa setelah meneguk air yang dibawanya bagi menghidar dari hidrasi.Senyum sampai ke telinga Ara sendirian. Mana taknya ,akhirnya dapat jugak menjawab dengan betul.

"Yong Hwa i just dapat jawab soalan sampai sini je."kata Selena . Yong Hwa mengeluarkan sekeping kertas dari beg milinkya.' Tula haritu berlagak diva . Ambik kau , baru tau peritnya tak dapat jawab'kutuk Ara di dalam hati.

Mampu kutuk dalam hati je nanti jadi pesta lambung kerusi.

Zayn banyak membatu mungkin sebab Selena.

"Actually guys saya dah dapat jawapan setiap soalan assignment kali ni ." jelas yong hwa ./wow rajinnya . plus pandai tahap infiniti dah ni . patutla selalu dapat A+ setiap kali exam' puji Ara pada yong hwa berbunga-bunga.

"Cuma nak discuss dengan kalian je"tambah yong hwa lagi.Yang lain jadi tak ubah macam burung pelatuk hanya mengangguk faham.Setelah sejam . Folio kami lengkap siap , berkat bantuan Yong Hwa yang sangat berjasa .Mereka akhirnya berjaya menyiapkan assignment seminggu lebih awal dari dateline yang ditetapkan.

Selena dan Yong Hwa sudah beredar.Ara mengemas barang-barang aku yang masih lagi berselerakan di meja.

Ara memerhatikan Zayn yang sibuk main phone di suatu sudut.Dia dari tadi tetap dengan posisi tu. 'Dia dah bole 'bla' awal-awal lagi kalau nak. Tapi bole pulak main phone.Dia tunggu someone kot' terbak hati Ara yang seolah ingin melengkapkan puzzle yang tidak lengkap.

Sesudah siap mengemas .Ara mengatur langkah . Hilang rasa beban bila assignment ni dah siap.Rasa gembira tak payah nak ada kena mengena dengan Selena tu dah .Tapi lepas ni dah tak ada chance la nak berborak dengan crushnya sorang ni.

"Jum saya belanja awak ice-cream!" Kata Zayn ceria yang langkas bangun dari tempat duduknya. Ehh mamat ni , penuh kejutan sungguh.Tiba-tiba je baik hati . Macam lain macam je .

Ara membuat muka seolah tidak percaya.'Seriouslah , ke dia nak kenakan aku. Like kata belanja ice-cream tapi nanti kat kedai tu suruh aku bayar.Ishh mana boleh percaya.Tapi jangan haraplah aku nak tolak perlawaan tu.Jemputan exclusive dari Zayn Javvad Malik kot'girang hati Ara.

Ara take a nod petanda bersetuju dengan ajakannya.'Tapi untuk apa?' soalan yang bermain dibenak hati aku biarkan.

***********

"Nah ice-cream coklat " Zayn pas kan ice-cream berperisa coklat kepada Ara.

Dia pula memilih perisa vanila."Wahhhhhh" jerit Ara selepas melihat ice-cream coklat yang ditabur dengan sedikit kacang di atasnya. Zayn tersenyum.

Mereka menghabiskan ice-cream.Ara menoleh ke arah Zayn . Mata Ara tertumpu pada mulut dia yang comot.Makan macam budak kecik habis comot muka . Ara mengeluarkan sekeping tisu . Ara menonyoh tisu tu ke mulut Zayn . Entah kegilaan apa yang difikirkan time tu .

"HAAAA DAA BERSIH PUNNN" teriak Ara.

Zayn was like 'frozen' he dont even said a single word.

Suasana tiba jadi awkward . Seperti ketukan yang kuat hinggap kat kepala . Ara tersedar apa yang dibuat . Omg i just lapkan mulut dia.Mungkin dia tak suka orang buat macam tu ke apa . Apa yang kau fikir ni Ara ..kau ingat dia baby kecik ke yang taktau nak lap sendiri.

Zayn p. o. v

Akhirnya aku memasukkan krim vanila terakhir sekaligus ke dalam mulut aku . Wahhh , sejuknya ya amat. Aku menutup mata sambil merasai nikmatnya perasaan ni . Tiba-tiba aku rasa seperti ada tangan yang mengesat mulut aku .

"HAAAA DAA BERSIH PUN" teriak Ara. Aku lihat Ara tersenyum . Manis senyuman dia.Senyuman yang amat mempersonakan.Aku memandang Ara .Tak sangka pulak minah yang invisible berada dekat dengan aku.She told me kitorang sekelas dah lima tahun.But i never noticed her as well. Wow kejam sangat pulak bunyinya. BTW..Her behaviour ..sama macam...'Selena' masa first time kitorang jumpa dulu .

Selena sekarang jauh berbeza . I miss the old her.

Tak ! Aku tak nak dia kena mengena dengan hidup aku lagi.Dia khianati aku . Dia khianat cinta kami.Aku tulus sukakan dia.Aku langsung tidak memandang wanita lain selain dia. Tapi dia ? Sewenang-wenangnya curang dengan laki tu.Aku tak faham ! Kenapa dia buat aku macam ni.Apa kurangnya aku.

"Thanks sebab sudi teman makan ice cream" aku mulakan bicara yang lama terhenti .

"Sama-sama " balas Ara.

"Tapi kenapa eh belanja saya ? " soal Ara . Aku tahu dah lama dia nak tanya .

"Saja " balas aku ringkas .

Aku bukan apa dah lama nak pekena ais krim tapi takde sape nak teman . Alang-alang ada masa ni apa salahnya aku ajak Ara . Kalau balik rumah terus bosan . Mommy dengan daddy confirm takde kat rumah . Entah dah rasa nak belanja orang nak buat macam mana .

end zayn p. o. v

*******************************************************************************************************************************************************************************************************

p/s: LOL THIS IS FIRST TIME I MADE ZAYN'S P.O.V I FEEL A BIT AWKWARD . Guys , so how ? Give me a rate from 1-10 . Do Comment and vote please :)





Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now