**
sesi persekolahan hari ni sudah sampai di penghujung.Ramai pelajar berasak keluar dari perkarangan sekolah .Waktu pun sudah hampir petang .Matahari menjadi bukti yang sedang menerik. Exam pun sememangnya sudah berlalu.
One Direction berjalan menyusuri koridor yang tidak sesesak seperti di pagi hari.
"Aku risau la korang " bicara Harry secara tidak semena menghidupkan suasana yang malap.
"Asal lak ?" soal Lou kembali yang dari tadi ralit bermesej dengan girlfriendnya,eleanor .
"minggu depan kan keluar result " Harry confirmedkan apa yang sebenarnya sedang bermain di benak hatinya .kusut ! habis difikirkannya.Habis kuku digigit sampai rosak.
Niall menepis tangan harry dari terus melakukan habit buruknya.Harry seraya menghentikan tingkahnya yang sememangnya jelek mata jika dipandang orang sekitar.
makan tak lalu, mandi tak basah, tidur tak lena .Itulah rangkap yang paling sesuai bagi menceritakan kisah di sebalik jendela hari-hari harry kebelakangan ini.
Harry bukan apa , dia telah mengikat perjanjian kesumat dengan ibunya . Dia sehabis boleh tidak mahu menghampakan ibunya yang tercinta .Tak sanggup rasanya.
"chill bro , kau pegang buku lama dri kitorg kot " Lou memberikan kata semangat. Tapi tangan masih lagi ligat menaip mesej . Sering kali senyuman nipis muncul di hujung bibirnya . Entah apalah yang dibualkan lou dengan gadis favouritenya itu.
"Entah lagi banyak dari Liam dengan Niall " Zayn menokok nambah .Senyuman bagai kerang busuk di hadiahkan untuk Niall dan liam yang dari tadi sibuk berbual berdua.
Niall yang bagaikan terpanah petir dengan statement Zayn tadi menarik rambut Zayn serta-merta .
"Auch not my hair nialler " Zayn mengadu sakit . Memang pantang bagi zayn orang menyentuh rambutnya.
Liam hanya tersenyum pahit . Apa yang dikatakan Zayn sebentar tadi memang ada betulnya , dia memang tak menang tangan dengan tugasan sebagai ketua pengawas .
"idk i just-" Harry paused .Nafas diambil.Dia jua tak pasti apa yang dirinya rasakan .
"jum tgok wayg nk ?"Niall memotong dan memberi cadangan yang tidak kurang bernasnya .
"sape belanja ?"Lou berminat . Handphone yang sudah menghangat di tapak tangannya di simpan rapi di dalam beg adidas miliknya .
"zayn belanja " kata Liam disambung dengan nyanyian lagu baby yang sememangnya pernah hit suatu ketika dulu.
"ok" Zayn nodded . Akur dengan 'pakatan' rakan-rakannya yang mengenakan dia yang terbina berapa minit lepas.
"serious?" Liam buat muka terkejut nak mati.Mana tidaknya javvad malik yang dia kenal sebelum ini bukan payah mahu membelanjakan wangnya apatah lagi untuk belanja mereka semua.
"seriousla , taknak sudah " balas Zayn yang seakan bermain tarik tali .
"ok nak nak " Liam mengangguk bersungguh-sungguh. Mana boleh tolak zayn belanja bukan selalu jejaka kacukan british pakistan tu nak belanja.
"ajak ara sekali " permintaan harry mengejutkan rakan-rakannya yang seakan berdiri kaku.
semua memandang pelik tepat ke muka harry . blank ! mimpi apa entah Harry.
"what aku cakap je " jawab harry selamba setelah dapat membaca cerita disebalik pandang 'kaku' mereka terhadapnya.
"kalau ara ikut kena bawak dua kereta la macam tu " ligat otak liam berfikir . Ada betul juga cakap liam tu . takkan lah pula mereka semua ingin bersesak seakan tin sardin nanti.
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
أدب الهواةBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...