"Weyh asal kau macam kusut je aku tengok lately ?" Niall bertanya kepada zayn .
Sepasang mata biru miliknya pula menenung wajah Zayn .
Jelas sekali kusutnya.
"Hm yeke ? takdelah " Zayn cuba menyembunyikan gundahnya.
"really ? if u have anything to say i'm here ok ?" Niall menepuk-nepuk bahu Zayn.
Niall memang macam ni , walaupun kecoh buat lawak semua tapi he's still dapat sedar perubahan rakan-rakannya.
"Aku nak pegi cafejap nak breakfast , tak nak join ?" Niall mempelawa .
"Nope aku da makan tadi , aku pergi kelas teruslah " Zayn membalas.
"Ok lad " Niall berlari seolah kantin tu boleh lari dari dia je .
Zayn hanya tergelak melihat rakannya itu . Pantang dapat makanan semua nak disumbatnya dalam mulut . Badan tak pula mengembang .Ni jealous ni.
Dia terus berjalan melalui koridor .Tak ramai orang lagi even jam dah pukul 7.30 am . Mungkin sebab tadi hujan . Tapi mostly diorang pakai kereta kot . Saja lah tu .
"Zayn ! Zayn ! wait for me ! " seorang wanita memanggil Zayn dari arah belakang .
"What do u want for me selena " jawab Zayn malas sebaik saja memusingkan badannya.
"Lets walk together , i have something to discuss with u " ujar selena sambil cuba untuk mengenggam tangan Zayn .
"No ! " Zayn menangkis tangan Selena kasar .
"You ! kat sekolah kacau i ! kat rumah kacau i tak penat ke !" Zayn meningkatkan volume suaranya.
Ye , memang Selena sering berkunjung ke rumah Zayn . Sampaikan ibu Zayn sering saja memarahi Zayn .Takut Zayn memainkan perasaan perempuan .
"I just nak kita mulakan hubungan kita balik tu je " Selena begging.
"Wowwww .." Zayn membuat muka tidak percaya .Tak sangka wanita yang hancurkan perasaan dia selama ni sedang menagih cintanya kembali.
"Just give me another chance ok "Selena berharap.
"You just too much !" Zayn terkaku dengan permintaan Selena .Darah dia berderau . Selena yg curang dengan dia , lepastu nak dia terima dia balik ? like seriously ? Muka tembok sungguh.
Dia cuba menahan amarahnya. Tak semena nanti kena penampar pulak anak Gomez nih .
"Zayn whats wrong ?" soal Ara dari satu arah .
Entah kenapa haritu Ara berani untuk menegur Zayn seperti biasa .Padahal sebelum ni memang nak tegur pun dua tiga kali fikir.
"Oh takde apa baby , ni perempuan ni adake patut dia nak i dengan dia balik habistu u nak cmpak mana ?" Zayn memaut bahu Ara .
'What ! apa Zayn merepek ni ? mabuk ke ?' Ara berbisik sendirian.
Dia memandang wajah Zayn straight .
Zayn menggenyitkan matanya beberapa kali untuk memberi hint.
'dia sakit mata ke ? entah-2 berjangkit ' Ara .
"What ! u dengan perempuan kayu ni ! ew " selena buat muka jijik.
"I love her okay so u bole pegi mati " Zayn menarik tangan Ara dan beredar .
'Kurang ajar punya bit** panggil aku kayu ' desis Ara dlm hti.
'Sebaik Zayn tarik tangan aku kalau tak..What Zayn tarik tangan aku ? ' Ara bermonolog.
********
"Sorry la pasal tadi " Zayn smirked.
"pasal apa ?" Ara mnyoal blur
"Oh tadi no hal la " Ara tersenyum .
Dup dap dup dap ! Ara cuba mengubah pandangan .Mau meletop jantung dia kalau bertentang mata dengan Zayn.
"No seriously sorry and..." ayat Zayn terhenti.
"And ? " Ara mengangkatkan keningnya.
Curious betul dengan manusia nama Zayn ni . Suka sangat buat hati dia tidak tenteram.
Zayn mengambil nafas sebelum memberanikan diri untuk menyambung .
"Can u pls be my fake girlfriend ?" Zayn menggenggam kedua-dua tangan Ara secara tiba-tiba.
Ara ternganga . Biar betul .
"Pls ? " Zayn begging .
"Ok " Ara menerima tanpa berlengah .
"Thanks babe " Zayn tersenyum . Amboi belum apa-apa lagi dah panggil babe.
'Kalau nak aku jadi girlfriend real kau pun aku sanggup ! ' jerit Ara dalam hati.
" Okay Ara , perjanjian ni rahsia kita berdua tau..depan orang lain kita real partner" kata Zayn seakan berbisik di telinga Ara .
Ara hanya mengangguk perlahan .
"Dah jum pergi kelas " balas Zayn sambil menarik tangan Ara.Lagi !
Mimpi menjadi kenyataan . Even just for a fake one . But Ara berpuas hati yang dia tidak lagi invisible di mata crushnya.
Habis blushing habis muka Ara kalah tomato ranup.
********************************************************************************************************************************************************************************************************
p/s : Thanks for reading . te amo ;)
YOU ARE READING
Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)
FanfictionBarbara atau mesra disapa Ara. Mempunyai crush sembunyi-sembunyi. Tahun senior menjadi titik klimaks pada kehidupannya. Cinta tiga segi ? Atau mungkin segi empat sama ? *********************** "Awak..kita satu geng kan nanti untuk group folio add...