sorry

177 8 0
                                    

Ara berpatah balik ke loker miliknya apabila tersedar tertinggal buku teks kimia.

Semua mata tiba-tiba terpaku memandangnya seolah sedang melihat pertunjukan. 'Aku pakai baju terbalik ke ?' Ara check pakaian yang disarungnya
dari hujung kaki ke kepala. Lalu Ara membetulkan jaket jeansnya yang agak ke atas sedikit. Ara hanya menundukkan kepala sepanjang perjalanan.Akur dengan suasana yang seakan dingin kepadanya.

"Ara.." panggil suara Zayn.Dia berlari anak ke arah Ara.

Mata melilau mencari punca suara.Ara membalas dengan seyuman.

Sementara itu,Ara melihat di suatu sudut sekelompok manusia sedang berkumpul tidak jauh dari mereka berdua.Macam sedang mengadakan perbincangan tergempar !Namun mata masih lagi tertumpu kepada Ara dan Zayn.Mulut pula terkumat-kamit seperti membaca jampi pon ada.

"Ye,kenapa?" tanya Ara kembali.Ara Rasa tidak selesa pun ada dek mata yang masih lagi memandang tajam.Macam free free je jadi bahan tontonan pula.Bersembang dekat tempat yang ramai orang lalu lalang ni.

"Sorry" balas Zayn.He let out the deep breath.Penat mungkin lepas berlari.

"For what?" Ara tertanya.Amboi macam gentle ja jawab . Padahal hati kecil dah lama 'menjerit' dapat cakap dengan crush.

"Sebab saya ....awak terbabit sekali" he explained. Tangannya menyisip tepi rambut hadapannya yang agak panjang.Muka dia seakan tertulis perkataan 'regret' .

"If awak maksudkan gosip pasal kita..Its okay" Ara lantas menjawab secara kasual.Ara tidak kesah pasal gosip liar yang rancak di bualkan sejak berapa hari kebelakangan ni .

'Kalau betul pun apa salahnya'.Ara tersenyum sinis seperti watak antagonis di sinetron.

'Memang itu mahu ku.Tapi nampaknya Zayn yang agak keberatan tentang itu.Nanti imej dia rosak pulak .Yelah, digosipkan bercinta dengan budak selekeh macam aku ni.Taraf kami jauh berbeza macam langit dengan bumi.

Wajah aku bertukar menjadi muram.Hakikat yang pahit itu harus aku telan.Zayn mana mahukan aku.Aku tiada makna apa-apa di mata Zayn.Dia melayan aku baik,sebab dia kesiankan aku.Mana mungkin dia cintakan aku.Aku membuat andaian.Bagi menyedarkan diri dari lamunan mimpi berterusan.

Mahu gugur jantung aku apabila terpandang pesona matanya.Tak berkedip mata aku melihat dia.Aku mengalihkan pandangan aku ke arah lain.Keputusan itu akhirnya diambil.Bagi melancarkan kembali peredaran sistem darah dalam badan aku'

"Weyh Zayn" kedengaran suara Louis.Memecahkan suasana yang senyap.

Zayn tersentak lalu menoleh ke arah Louis.Mereka greeting in their own ways . Siap ada cara tersendiri lagi.

'ishh mamat ni selalu sangat menyebok kalau aku nak sembang dengan crush aku ' bentak hati Ara.

"Jum teman aku cari Liam !"pinta Louis.Dia kemudiannya memandang ke arah aku tepat.

Ara membuat muka selamba.Nak apa budak ni pandang-pandang.Selalu sangat buat muka macam tu.Kalau diikutkan hati nak je baling pasu bunga kat dia.Sebaik dia ni kawan Zayn.

Zayn menutup muka Louis dengan tapak tangan dia.

"Dah jum pegi jum " gesa Zayn.Selepas menyedari tindakan Louis yang pelik itu.Dia sedar mungkin Ara dah buat muka meluat dekat Louis.

Zayn menolak-nolak badan Louis memaksa Louis segera berjalan di hadapannya.Zayn memusingkan kepala lalu memandang Ara. Dia mengukirkan senyuman . Dan menggerakkan bibir mengatakan bye pada Ara, in a silent way.

Ara hanya tersenyum melihat teletah jejaka yang berjaya mencuri hatinya bertahun lamanya itu. "Comel !"getus hati kecil Ara.

Ara kemudiannya menyambung berjalan kembali. Tidak dihiraukan pandangan mata sekeliling yang seakan paparazi itu lagi.

*********************************************************************************************************************************************************************************************************

WAIT WHY ZAYN NAK SANGAT MINTA MAAF PASAL HAL YANG KECIL ? DID DIA TERASA TERGANGGU ATAU ADA SEBAB DI SEBALIKNYA . 

Crush(MALAY/ZAYN MALIK FAN FICTION COMPLETED)Where stories live. Discover now